Gå til innhold

Holdbarhet på pappvin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan en pappvin (hvitvin) holde seg uåpnet i romtempratur?

Den har akkerede stått et par-tre månder..

Noen som vet?

Skrevet

Den er sikkert OK. De skal da holde såpass uåpnet? Er det ikke dato på den?

Skrevet

Den er sikkert OK. De skal da holde såpass uåpnet? Er det ikke dato på den?

Kan ikke finne dato på den..

Tingen er at jeg lurer på om den kan stå et par månder til??

Skrevet

Smak på den!

Den er uåpnet og den holder ikke så lenge hvis hun åpner den...

Skrevet

Så lenge den er uåpnet går det sikkert bra. Skal du oppbevare den lenger bør den stå kaldt.

Skrevet

Min holder seg i hvert fall i seks måneder. Lenger har jeg aldri hatt den i kjøleskapet :o)

Skrevet

Hos meg holder en slik bare en kveld. Egentlig er det ikke noe å samle på.

Hos andre blir de visst eldre.

Ellers så kan du se om den er dårlig på hvor mye gass (luft) det er i posen i f t vin. Er det mer enn 10% luft/gass, så smaker den ikke godt tipper jeg. Den blir til eddik, men er ikke farlig. Smak på den.

Skrevet

Hos meg holder en slik bare en kveld. Egentlig er det ikke noe å samle på.

Hos andre blir de visst eldre.

Ellers så kan du se om den er dårlig på hvor mye gass (luft) det er i posen i f t vin. Er det mer enn 10% luft/gass, så smaker den ikke godt tipper jeg. Den blir til eddik, men er ikke farlig. Smak på den.

"Hos meg holder en slik bare en kveld"

:) Så da lurer jeg på hvilken vin som er så god at du tar hele på en kveld ? :)

Skrevet

"Hos meg holder en slik bare en kveld"

:) Så da lurer jeg på hvilken vin som er så god at du tar hele på en kveld ? :)

3 liter - er det mye?

Ups. Men jeg kan ikke huske at det ble for mye.

Skrevet

3 liter - er det mye?

Ups. Men jeg kan ikke huske at det ble for mye.

Mine dunker holder til to fester, men du koste deg sikkert skikkelig du :) Og har man mye nok tid, så kanskje jeg også kan klare hele på en dag. Men hvitvin da, og en solrik sommerdag udpå bølgane :)

Skrevet

Mine dunker holder til to fester, men du koste deg sikkert skikkelig du :) Og har man mye nok tid, så kanskje jeg også kan klare hele på en dag. Men hvitvin da, og en solrik sommerdag udpå bølgane :)

Det var nok av den svakere typen.

Skrevet

Det var nok av den svakere typen.

Tror tre liter er akkurat passe for deg. Du husker alt helt til du ser sengen, men da er det slutt.....

Skrevet

Tror tre liter er akkurat passe for deg. Du husker alt helt til du ser sengen, men da er det slutt.....

En vin var det noe galt med, for da jeg våkna morran etter så mangla jeg to tenner. Tannlegen sa at jeg muligens var stor i kjeften. Det kan stemme, for jeg kunne ikke lenger svælje hele brød. På tvers.

Skrevet

En vin var det noe galt med, for da jeg våkna morran etter så mangla jeg to tenner. Tannlegen sa at jeg muligens var stor i kjeften. Det kan stemme, for jeg kunne ikke lenger svælje hele brød. På tvers.

Klart det finnes dårlig vin!

Det finnes dårlig øl også. Husker en gang jeg våknet. Alt var totalt mørkt. Jeg så absolutt ingenting. Følte med hender rundt omkring, måtte på do. men alt jeg følte var det absolutte mørke...

Fikk plutselig tak i et dørhåndtak... Var i mørke en stund, før jeg skjønte at jeg var i min egen kjellerstue...Nifst!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...