Gå til innhold

Bestemor dør fra oss. :(

Anbefalte innlegg

Gjest trist barnebarn_26
Skrevet

Bestemoren min har fått dødsdommen,uhelbredelig kreft. hun kan leve kort,hun kan leve lenge,alt ettersom hvor fort kreften sprer seg. Men inni seg er hun allerede død. Hun er naturligvis trist,sorgen er stor,tårene kommer lett,livsgnisten og hennes alltid så gode humør er borte. Jeg mister en del av meg hver gang jeg ser henne,det er så vondt å se på,å ikke kan gjøre noe. Jeg støtter henne ved å være der for henne,så ofte hun vil. Men hun sier så mye trist,at hun like greit kunne vært død o.l, og det smerter ett barnebarn å høre slikt. Jeg gråter for henne,jeg ber for henne,selv om jeg aldri har gjort det før. Jeg sier til henne at hun ikke skal bære sorgen og smerten alene,men å dele den med oss. Men jeg ønsker jo ikke å høre henne si at hun vil dø...spesielt ikke på julaften :( stakkers farfar også.. jeg klarer bare ikke å se for meg livet uten henne,jeg vet at hun vil være borte snart,men alt jeg øsnker er å se at hun i det minste ikke bærer sorg hele sin siste tid hos oss. Hva kan man si til en person som er i denne situasjonen? Er så mye jeg vil ha sagt men klarer ikke å ordlegge meg :( det blir bare gråt og sorg.

• 4 uker senere...
Skrevet

Dette var trasige greier. Kan ikke si noe annet enn det andre sa til meg da min bestemor fikk kreft (heldigvis helbredelig). Gamle mennesker har tregere celledeling enn yngre mennesker (det er feks derfor huden ikke fornyes like fort, tror jeg), dermed spres kreften mye langsommere enn hos yngre mennesker. Eldre mennesker med kreftdiagnose kan derfor leve med det veldig lenge, ja kanskje helt til de dør en naturlig død, uten at det blir et problem.

Eldre mennesker som har fått kreftdiagnose, kan leve mange år med det og dø av noe helt annet. Får håpe hun er en av de. Lykke til.

Skrevet

Dette var trasige greier. Kan ikke si noe annet enn det andre sa til meg da min bestemor fikk kreft (heldigvis helbredelig). Gamle mennesker har tregere celledeling enn yngre mennesker (det er feks derfor huden ikke fornyes like fort, tror jeg), dermed spres kreften mye langsommere enn hos yngre mennesker. Eldre mennesker med kreftdiagnose kan derfor leve med det veldig lenge, ja kanskje helt til de dør en naturlig død, uten at det blir et problem.

Eldre mennesker som har fått kreftdiagnose, kan leve mange år med det og dø av noe helt annet. Får håpe hun er en av de. Lykke til.

får vel bare innse hvordan det blir.Hun ligger nå på sykehuset og i følge legen er det ikke sikkert hun kommer hjem igjen.Må nok bare stålsette meg :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...