Gå til innhold

Gjør dere noe med bankkontoene før nyttår?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke bankmann
Skrevet

Hører om folk som tømmer kontoene sine før årsskiftet og setter det inn igjen pånyåret, overfører til andre kontoer, gir bort penger til ungene osv. osv. Hvorfor det, og gjør dere noe? Burde jeg gjøre noe? Har ikke mye penger på konto jeg, ca 100 000,-

Skrevet

I prinsippet skal kontanter også oppgis på selvangivelsen, så det hjelper lite å putte pengene i madrassen.

Uansett er ikke 100000 nok til at du får formuesskatt, det er ikke nok til at du mister noe lånekasse-stipend heller, så bare la det stå.

Gjest fortsatt god jul
Skrevet

De gjør det pga skattemessige grunner.

Men de som gjør det har nok mye mer penger på kontoen enn det du har :).

Skrevet

Det kommer an på hvor mye netto formue du ellers har.

200.000 er skattefri formue i 2006.

Maks formuesskatt er 1,1% (netto formue over 540.000), og hvis du er i en slik posisjon, kan du ta inn og ut pengene slik du nevner, og altså spare 1100 kroner.

Det er jo verdt turen, og nyttårschampagnes er finansiert.

Gjest Underskrift
Skrevet

Hei!

Jeg har ca 400.000,- på konto nå, men har jo ett kjempelån, så det vil vel uansett ikke gå på formueskatten vil jeg tro.

Jeg har disse pengene der fordi jeg venter på og skulle pusse opp badet, ellers hadde jeg nedbetalt noe på det enorme lånet mitt.

Vennlig hilsen

Skrevet

Nei, har ikke millioner nok til at det vil slå ut på skatten alikavel ;)

Skrevet

Maks formuesskatt er 1,1% (netto formue over 540.000), og hvis du er i en slik posisjon, kan du ta inn og ut pengene slik du nevner, og altså spare 1100 kroner.

..eh..opplegget mitt forutsetter selvsagt at du ikke oppgir kontantene du har liggende i skuffen da.

Skrevet

Om du har gjeld som er mer enn det som står inne på kontoen -så er det null poeng :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Om man har BSU-konto er det lurt å sjekke om man har satt inn alt man får til å sette inn der, pga skattefradraget. Ellers tror jeg ikke det er så mye å bry seg om for de som ikke har noen store formuer liggende.

Skrevet

He-he... som jeg skulle sagt det selv: skikkelig lønnsomt for "folk flest" ;-)

Skrevet

De som tar ut penger og unndrar seg skatt, kan jo få straffeskatt, om det blir oppdaget. Likningsmyndighetene tar nok noen stikkprøver hvert år.

Skrevet

Det er vel igrunn bare patetisk, og kunne ikke falle meg inn engang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...