Gå til innhold

Hva må jeg regne med i kostnader for å pusse opp et bad?

Anbefalte innlegg

Gjest Nytt bad 2007
Skrevet

Alt må skiftes. Skal ha ny badromsinnredning, steamdusj, fliser, varme i gulv ovs. Må ha noen til å gjøre arbeidet også. Badet er ca 5 kvadrat. Hadde jo håpet å gjøre det billigst mulig, men regner med at det nok koster sitt med det innhold jeg skal ha.

Skrevet

Baderomsinnredning - 15.000

Steamdusj - 20.000

Fliser+arbeid - 15.000

Varme i gulv - 10.000

Arbeid - 20.000

Nå regnet jeg litt sånn i overkant, men 50.000,- flyr i hvert fall...

Gjest har nytt bad
Skrevet

Ville ha tatt høyde for 100.000 jeg. Ufattelig dyrt med håndverkere.

Skrevet

Vårt bad ble pusset opp i høst.

Og vi hadde varmekabler så vi skiftet gulvbelegg og la ny tapet på veggene. Også vinyl i dusjhjørnet.

Brukte samme innredning som vi hadde, men med ny plate på toppen og to nye servanter av rimelig type.

Nye dusjvegger i glass fra porsgrunn.

Og ny belysning og ny do.

Alt dette kostet 45 000,-. Og da har vi selv tapetsert og montert innredningen som vi ville.

Vi har brukt minimalt med utgifter, men hadde aldri klart oss med mindre enn denne summen. Rørlegger og håndverker til å legge belegg koster vanvittig mye.

Når du skal ha fliser og varmekabler så er nok minst 100 000,- en reel sum. Og da får du nok ikke engang velge det aller fineste du har lyst på engang...

(vårt bad er 9 kvadrat, men selvom et bad er mindre så tar håndverkerne seg like godt betalt.)

uptowngirl1365380300
Skrevet

Vi skal også pusse opp badet vårt på 5 kvm. Har skaffet oss to tilbud foreløpig. Badet må totalrenoveres (hogge opp gulv antakelig, legge varmekabler, ny innredning, nytt vindu...). Det første tilbudet vi innhenta var på hele pakka, med 4 spotter i taket, ny do, dusjkabinett og med alt arbeid. 150.000!

Gikk deretter et annet sted, og firte litt på våre egne krav, droppa spotter i taket og valgte å legge veggene selv (skal ha baderomsplater på vegger og fliser på gulv), valgte å få tak i kabinett og innredning selv, 130.000!

Så vi har vurdert om vi kanskje bør ta på oss koordineringsjobben selv. Det er mye jobb å koordinere flere håndverkere(!), men jeg tror nok firmaer tar ganske mye for nettopp den jobben.

Blir godt når badet er ferdig merker jeg... :)

Skrevet

Vi skal også pusse opp badet vårt på 5 kvm. Har skaffet oss to tilbud foreløpig. Badet må totalrenoveres (hogge opp gulv antakelig, legge varmekabler, ny innredning, nytt vindu...). Det første tilbudet vi innhenta var på hele pakka, med 4 spotter i taket, ny do, dusjkabinett og med alt arbeid. 150.000!

Gikk deretter et annet sted, og firte litt på våre egne krav, droppa spotter i taket og valgte å legge veggene selv (skal ha baderomsplater på vegger og fliser på gulv), valgte å få tak i kabinett og innredning selv, 130.000!

Så vi har vurdert om vi kanskje bør ta på oss koordineringsjobben selv. Det er mye jobb å koordinere flere håndverkere(!), men jeg tror nok firmaer tar ganske mye for nettopp den jobben.

5 kvm og det koster like mye som et bittelite hus, jo!

Enorme summer...

Skrevet

Røsk ut den gamle dritten selv, så kan det fikses for 60-70.000.

...den evige natteravn...
Skrevet

Hadde jeg fått en slik pris på 5 kvm bad ville jeg forhørt meg andre steder.

Høres helt urimelig ut.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort koordineringsjobben selv, og betviler også at dere kommer til å spare noe på det. Totalrenovering av bad er svært kostbart - kanskje dere kan spare noe på å gjøre enkelte ting selv som f.eks. maling av tak. Kanskje er det også noe å spare på hva slags sanitærutstyr dere velger.

Det innebærer mye koordinering for at ingen av håndtverkerne skal kunne kreve tillegg som følge av venting, ekstra reiser osv. I tillegg er det er kjempefordel å ha kun ett firma å forholde seg til dersom det skulle oppstå feil og mangler.

Jeg hadde innhentet enda et par priser, og forsøkt å finne f.eks. en murer med gode referanser til å være hovedentrepenør.

Skrevet

50 000 kr. :)

Klarer du det til 50.000 er du god! I hvertfall om du har tenkt fliser, kabler, pent interiør og håndverksmessig arbeid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...