Gå til innhold

Hvordan går man frem?

Gjest anonym for denne gang...

Anbefalte innlegg

Gjest anonym for denne gang...

Jeg har ei tidligere kollega av meg som fortalte meg noe bekymrende her en dagen. Dette gjelder en venninne av henne igjen som har en sønn på 5 år og fikk en datter for 8 uker siden.

Farfar til barna var snill med det første barnebarnet sitt, frem til han så smått begynte å snakke, da mistet farfar litt interressen for ham og begynte heller å overse ham og påpeke alt han gjorde galt (dra i duker, sikle osv...) Og slik gjør han fremdeles mot barnebarnet sitt. Men med det nye barnebarnet sitt (jenta) er han kjærlig. Holder henne og leker med henne. Men han bryr seg ikke om å gi gutten oppmerksomhet. Denne 5 år gamle gutten merker det egentlig ikke så godt, han betegner bare farfar som litt sur, men koser seg stort sett når han er på besøk der.

Farfar fikk også i oppdrag for noen uker siden å sitte barnevakt på disse to små, mens sønnen og svigerdatteren og farmor skulle ut på en liten handletur (og et lite håp om at de kanskje kunne komme bedre overens hvis de var alene).

Mor til den 5 år gamle gutten stod på kjøkkenet for noen dager siden, og da kom den 5 år gamle gutten inn til henne og satte seg med bordet. Moren fikk så ut av ham at farfar hadde holdt på tissen hans mens han var på do. Han fortalte også at farfar hadde en tiss som stod rett ut mens han skiftet bleie på babyen.

Jeg aner ikke hvem denne venninnen til min kollega er, eller hvem barna hennes er. Men hva gjør man i en slik situasjon når barna kommer hjem og forteller sånne ting? Er det bare god fantasi fra barna, eller bør man ta dem med til politiet for å få dem til å fortelle det der også?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/259951-hvordan-g%C3%A5r-man-frem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener at det er viktig å ta barna på alvor.Tror ikke at små barn bare finner på slikt.Som regel er det noe som ligger bak.Så mitt råd er å snakke med noen som har vært borti slike saker før som f.eks.politi,helsevesen.De vet hva man kan gjøre og hvordan man kan gå fram.

Ble skikkelig kvalm når jeg leste innlegget.Det er sykt at det finnes folk som kan gjøre slikt.Barna er uskyldige og må beskyttes!IKKE missbrukes på noen som helst måte!!

jeia1365380317

Jeg mener at det er viktig å ta barna på alvor.Tror ikke at små barn bare finner på slikt.Som regel er det noe som ligger bak.Så mitt råd er å snakke med noen som har vært borti slike saker før som f.eks.politi,helsevesen.De vet hva man kan gjøre og hvordan man kan gå fram.

Ble skikkelig kvalm når jeg leste innlegget.Det er sykt at det finnes folk som kan gjøre slikt.Barna er uskyldige og må beskyttes!IKKE missbrukes på noen som helst måte!!

ta en telefon til rett sted, det ville jeg ha gjordt!

alle barn skal hørers på, det fordi vi avfeier det som tull at overgrep får fortsette uten at noen griper inn !!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...