Gå til innhold

tillegg 2

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Hei

Du får unnskylde at jeg bryr deg igjen ,men jeg ble litt engstelig(selvfølgelig) da du nevnte at hjertemuskelen kunne ta skade av for høyt stoffskifte. Den perioden jeg hadde for høyt stoffskifte viste EKG likevel sinusrytme. Da kan det vel ikke ha tatt noen skade av det. Ultralyd og diverse undersøkelser har vist normale funn etter den perioden med høyt stoffskifte.

Da må jeg vel slå meg til ro med at ingen skade er skjedd. Slik tolket jeg ditt svar, men ble likevel litt engstelig

da du nevnte at hjertet kunne ta skade av for høyt stoffskifte. Er det ikke da snakk om veldig høyt stoffskifte over langt tid (år.)

Tusen takk for at du tar deg tid til å svare på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25996-tillegg-2/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Har lest flere av innleggene dine. Har samme symptomer og vært plaget av angst i forbindelse med dette selv, og vil anbefale deg å lære en avspenningsteknikk som meditasjon eller yoga samtidig som du bygger opp den fysiske formen. En blanding av bruk av avspenningsteknikker og trening 2-3 ganger i uken har god effekt på meg. Hvis du ikke liker å trene hardt, gå f.eks turer eller ta en rolig svømmetur hvis det er svømmehall i nærheten av der du bor. Har du en god venn eller venninne du kan gå turer med, er det også fint. Da kan du få pratet litt, kanskje også om din angst og bekymringer, noe som ofte letter litt på trykket. Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25996-tillegg-2/#findComment-107322
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Hei. Har lest flere av innleggene dine. Har samme symptomer og vært plaget av angst i forbindelse med dette selv, og vil anbefale deg å lære en avspenningsteknikk som meditasjon eller yoga samtidig som du bygger opp den fysiske formen. En blanding av bruk av avspenningsteknikker og trening 2-3 ganger i uken har god effekt på meg. Hvis du ikke liker å trene hardt, gå f.eks turer eller ta en rolig svømmetur hvis det er svømmehall i nærheten av der du bor. Har du en god venn eller venninne du kan gå turer med, er det også fint. Da kan du få pratet litt, kanskje også om din angst og bekymringer, noe som ofte letter litt på trykket. Lykke til!

Hei

Tusen takk Terten. Det er alltid en trøst å vite at man er flere i samme båt. Nå vil jeg ut av dette tullet mitt og skal klare det. For syv år siden før jeg ble mor og fikk angst for hjertesykdom var jeg en meget veltrenet person. Dit vil jeg komme igjen. Jeg er utrolig takknemlig for den jobb dr Søyland gjør. Han har hjulpet meg kjempemasse og jeg er mye bedre ved hjelp av kognotiv terapi hos psykolog. Det er en liten rest igjen som jeg og skal bli kvitt. Takk for gode råd.

PS ER du helt kvitt dine bekymringer for hjertet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25996-tillegg-2/#findComment-107340
Del på andre sider

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til Anonymous.

Min anførsel om effekten av høyt stoffskifte var generell, og hadde ikke noen relasjon til ditt hjerte. Du må ha stoffskiftesykdom over rel. lang tid, og helst ha stoffskifterelaterte rytmeforstyrrelser for å utvikle noen som helst skade.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25996-tillegg-2/#findComment-108003
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...