Gå til innhold

Å skrive DVD'er med DVD-opptaker

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg fikk en DVD-opptaker til jul, og har nå sittet og fiklet litt med den, og overført en del videosnutter fra VHS-filmer og til harddisken på opptakeren. Det ble 14 "titler", og jeg fant ikke noen annen måte å gjøre det på enn å overføre dem en og en når jeg skulle skrive dem til en tom DVD. Når jeg hadde overført alle, så fikk jeg ikke noen mulighet til "finalize DVD" eller noe sånt, sånn som man gjerne får. Så DVD'en er nok fortsatt åpen for å skrives på, og det er sikkert derfor jeg ikke får til å spille den av på andre DVD-spillere nå (jeg testet den ut på PC'en, og den sier at det er en tom plate, men om jeg velger "utforsk", så viser den filene som er på den.

Hvordan "lukker" jeg en DVD etter at jeg har brent den ferdig? Jeg går ut i fra at det er litt forskjellig for de ulike opptakerne, men det er sikkert noen som kan gi meg et hint i riktig retning? Spilleren er av merket LG.

Skrevet

Æ kan hjelpe !!!

Putt plata inn igjen - trykk på setup, velg nederste på menyen (den m plata) og der finner du "finalize"

Velg den - ok, ok, etc etc...

Har akkurat funnet det ut sjøl ;-)

Lykke til !!!

Caloni Makaroni
Skrevet

Æ kan hjelpe !!!

Putt plata inn igjen - trykk på setup, velg nederste på menyen (den m plata) og der finner du "finalize"

Lykke til !!!

Tusen takk for svar! Finner fram i menyen til der det står finalize nå. Men den er "grået ut" hos meg...er det fordi jeg har tatt dvd'en ut i mellomtiden, tror du? Kanskje den på en måte er "finalized" likevel, men at den bare ikke funker? Hm..

Caloni Makaroni
Skrevet

Æ kan hjelpe !!!

Lykke til !!!

Det kan se ut som om jeg bør prøve å brenne en ny DVD, og trykke finalize rett etter at jeg har brent den, og se om den fungerer.

Vet du om det går an å brenne flere titler samtidig? Jeg har 14 småfilmer på rundt 2 minutter hver, og jeg holdt på å bli gal i går av å måtte brenne en og en. Er det noen mulighet for å velge alle på en gang?

Skrevet

Det kan se ut som om jeg bør prøve å brenne en ny DVD, og trykke finalize rett etter at jeg har brent den, og se om den fungerer.

Vet du om det går an å brenne flere titler samtidig? Jeg har 14 småfilmer på rundt 2 minutter hver, og jeg holdt på å bli gal i går av å måtte brenne en og en. Er det noen mulighet for å velge alle på en gang?

Vet ikke hvordan man kan legge sammen flere småsnutter, men kan tenke meg at du kan samle dem før de brennes, det må forskes på. Vi la inn en snutt fra vhs, så jeg har ikke prøvd på flere....

Det skal ikke ha noe å si at du har tatt den ut, vel og merke om den var ferdig å brenne først.

Vi tok ut vår og prøvde på pc'n, hvor den seff ikke funka... Det tok noen dager før vi fant ut hvordan vi skulle "avslutte" den.

Caloni Makaroni
Skrevet

Vet ikke hvordan man kan legge sammen flere småsnutter, men kan tenke meg at du kan samle dem før de brennes, det må forskes på. Vi la inn en snutt fra vhs, så jeg har ikke prøvd på flere....

Det skal ikke ha noe å si at du har tatt den ut, vel og merke om den var ferdig å brenne først.

Vi tok ut vår og prøvde på pc'n, hvor den seff ikke funka... Det tok noen dager før vi fant ut hvordan vi skulle "avslutte" den.

Den var jo ferdig med å brenne, men det gikk ikke an å "finalize" den. Får prøve å brenne på nytt i morgen, og se om det funker bedre da. Kan jo bare være jeg var uheldig :)

Si gjerne i fra om dere finner ut av hvordan man kan samle flere titler og brenne under ett!

Caloni Makaroni
Skrevet

Æ kan hjelpe !!!

Lykke til !!!

Får det ennå ikke til, jeg..brant alt på nytt nå, men det går ikke an å trykke finalize til slutt...:(

Tror da jeg gjør det riktig ellers? Går inn på menu/list, velger film/klipp og trykker på dubbing. Er vel ikke feil det?

Caloni Makaroni
Skrevet

Æ kan hjelpe !!!

Lykke til !!!

Jeg fikk det til!! *overlykkelig*

Det var ganske enkelt det at jeg brukte DVD-R istedet for DVD+R...min dvd-brenner på pc'en tar begge deler, så jeg er ikke vant til å tenke på sånt. Men jeg leste litt mer i bruksanvisningen, og der fant jeg det. Men nå har jeg i alle fall en ferdigbrent DVD!

Skrevet

Jeg fikk det til!! *overlykkelig*

Det var ganske enkelt det at jeg brukte DVD-R istedet for DVD+R...min dvd-brenner på pc'en tar begge deler, så jeg er ikke vant til å tenke på sånt. Men jeg leste litt mer i bruksanvisningen, og der fant jeg det. Men nå har jeg i alle fall en ferdigbrent DVD!

Gratulere !!!!

Visste du fikk det til, til slutt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...