Gå til innhold

Saddam Hussein er hengt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og så la alle ekstremistiske gærninger ta gisler eller true med OG gjennomføre terroraksjoner i "heltmodige" forsøk på å få han løslatt - slik vi så mange ganger har opplevd tidligere.

ps: dette var en av årsakene til at tysk antiterrorpoliti i sin tid (på 70 og 80 tallet) hadde en uskreven regel om at flykaprere etc IKKE skulle tas levende....

pss: og det fungerte helt etter sin hensikt....

Ja, utenomrettslige henrettelser er en flott ting, ikke sant?

For det visker ut forskjellen mellom oss og terroristene, og viser at du gjør knefall for terroristenes metoder.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Goliath

9

• Sør

7

• jeia1365380317

3

• Solsikkefrø

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Idioti!

Jeg kan ikke tenke meg noe mer sykt enn å, med loven i hånd, avgjøre at man skal ta livet av en annet menneske. Det er helt absurd og jeg kjenner jeg blir rystet langt inni sjelen av slik primitiv tenkning!

Han burde fått livstidsstraff uten muligheter for spesielle privilegier!

Som jeg skulle sagt det selv.

Skrevet

Ja, utenomrettslige henrettelser er en flott ting, ikke sant?

For det visker ut forskjellen mellom oss og terroristene, og viser at du gjør knefall for terroristenes metoder.

En ting er å starte noe - noe helt annet er å bli tvunget til å avslutte det.

Men i din idealistiske verden er det vel umulig å se denne forskjellen Sør?

Og det er nettopp årsaken til at slike som deg og dine ville tapt en hver kamp dere ville bli tvunget til å ta mot slike som ikke har noen sperrer.

Det er fint å være naiv og leve i en egen drømmeverden - og heller la andre ordne opp for seg.Og heller kritisere de som faktisk er grunnen til at du fremdeles kan leve i frihet i din naive verden - så lenge du fremdeles kan det.

Skrevet

En ting er å starte noe - noe helt annet er å bli tvunget til å avslutte det.

Men i din idealistiske verden er det vel umulig å se denne forskjellen Sør?

Og det er nettopp årsaken til at slike som deg og dine ville tapt en hver kamp dere ville bli tvunget til å ta mot slike som ikke har noen sperrer.

Det er fint å være naiv og leve i en egen drømmeverden - og heller la andre ordne opp for seg.Og heller kritisere de som faktisk er grunnen til at du fremdeles kan leve i frihet i din naive verden - så lenge du fremdeles kan det.

Du kan snakke rundt det så mye du orker, men det du forsvarer er henrettelser uten dom, og det er det terrorister og terror-stater som bedriver.

Men det er jo greit å få bekreftet at du er i samme liga som dem.

Skrevet

Du kan snakke rundt det så mye du orker, men det du forsvarer er henrettelser uten dom, og det er det terrorister og terror-stater som bedriver.

Men det er jo greit å få bekreftet at du er i samme liga som dem.

he-he...du er så fornøyelig når du skal forsøke å "ta noen personlig" Sør:-)

Vet du forresten at også norsk politi (og så vidt jeg vet også alle andre politietater i vesten) også forsvarer og etterlever "henrettelser uten dom" når de finner det nødvendig?

Men slike "bagateller" betyr selvfølgelig ikke noe i din ideologiske og naive verden som desverre bare eksisterer i teorien....og som har mindre med den virkelige verden og de situasjoner som oppstår der å gjøre:-)

Skrevet

Vet du forresten at også norsk politi (og så vidt jeg vet også alle andre politietater i vesten) også forsvarer og etterlever "henrettelser uten dom" når de finner det nødvendig?

Men slike "bagateller" betyr selvfølgelig ikke noe i din ideologiske og naive verden som desverre bare eksisterer i teorien....og som har mindre med den virkelige verden og de situasjoner som oppstår der å gjøre:-)

Husk at denne kasusen lever etter prinisppet om at alle og enhver som tvinges gjøre det samme som fienden ikke er "hakket" bedre dem.

Som eksempel var ikke politiet på bankplassen under Nokas-ranet "hakket" bedre enn ranerne siden de også brukte skytevåpen..

---------------------

Vettuge folk kan neppe gjøre annet enn å riste på hodet av denne figuren.

Skrevet

Husk at denne kasusen lever etter prinisppet om at alle og enhver som tvinges gjøre det samme som fienden ikke er "hakket" bedre dem.

Som eksempel var ikke politiet på bankplassen under Nokas-ranet "hakket" bedre enn ranerne siden de også brukte skytevåpen..

---------------------

Vettuge folk kan neppe gjøre annet enn å riste på hodet av denne figuren.

Han er et særdeles godt eksempel på det å "lese bibelen som f.en selv" :-)

Ikke enkelt å ta noen alvorlig i en diskusjon, når det eneste han forsøker å gjøre er å omskrive det man sier slik at det får en helt annen mening - OG dermed gir han de motargumenter han ønsker å bruke.

Det hele blir "litt" latterlig, og omtrent som å argumentere mot noen i barnehagen - du vet på det stadiet der logisk fornuft ikke enda har fått noen reell mening:-)

Skrevet

hehehehe....:)

Så ikke det jeg da før jeg jeg hadde lagt det inn !

Og yes, han dingler! om ikke i toppen av et tre, så ihvertfall i noe treaktig :;)

He he Smiler stoort til deg.

Skrevet

Nei, du snakker om nødverge i andre ladn, og det er det ingen som argumenterer mot.

Det jeg snakker om er en bevisst politikk på at "alle flykaprere skal drepes".

Det er noe helt annet.

jeia1365380317
Skrevet

Nei, du snakker om nødverge i andre ladn, og det er det ingen som argumenterer mot.

Det er noe helt annet.

Ojsann, det var vist flere meninger der ute :)

klapper for at han er borte, men ikke for måten de gjorde det på! Han krabba opp av et jord hull,vel vel, er det der han trives så la han nå få en jordgrotte med fallem og hengelås, og vann og brød ! Han viste ingen sympati selv, så hvorfor la han slippe med et snapp i nakken ! Neeii...for billig straff, om det kan kalles det !

Skrevet

Ojsann, det var vist flere meninger der ute :)

klapper for at han er borte, men ikke for måten de gjorde det på! Han krabba opp av et jord hull,vel vel, er det der han trives så la han nå få en jordgrotte med fallem og hengelås, og vann og brød ! Han viste ingen sympati selv, så hvorfor la han slippe med et snapp i nakken ! Neeii...for billig straff, om det kan kalles det !

Man må huske på bath-pariet, saddams parti, er et selverklært sosialistisk parti...altså muslimer og sosialister i "skjønn" forening.

En slik saus blir nok uimotståelig for sør (spinalreflekser)..og derfor sutret han da også fælt da saddam ble fanget og terror-regimet hans styrtet.

Dødsstraff synes jeg ikke noe om i sin alminnelighet. På den annen side er det vanskelig å sette seg inn i irakernes situasjon etter så mange hundre tusen drepte og så mye fanskap. Så jeg velger å være lite bombastisk i konklusjonene om akkurat den saken.

Skrevet

Det er noe helt annet.

Det var også gjort pga nødverge - for å hindre nye terrorangrep for å frigjøre de som ble tatt.

De satte uskyldiges liv forann skyldiges - vilket for meg er et godt prinsipp.

Skrevet

Det var også gjort pga nødverge - for å hindre nye terrorangrep for å frigjøre de som ble tatt.

De satte uskyldiges liv forann skyldiges - vilket for meg er et godt prinsipp.

Nei, det er faktisk helt ulovlig, og kalles drap.

Skrevet

Nei, det er faktisk helt ulovlig, og kalles drap.

I dine øyne ja.

I de uskyldige ofrenes øyne (og de fleste andres) så kalles det rettferdighet og sunn fornuft.

Skrevet

I dine øyne ja.

I de uskyldige ofrenes øyne (og de fleste andres) så kalles det rettferdighet og sunn fornuft.

Nei, det er helt klart ulovlig å henrette folk (som ikke truer) "for å forhindre fremtidige flykapringer".

Det vet du, og det vet alle med kunnskap om juss.

Skrevet

Nei, det er helt klart ulovlig å henrette folk (som ikke truer) "for å forhindre fremtidige flykapringer".

Det vet du, og det vet alle med kunnskap om juss.

Sør (med STOR teskje) - når noen har tatt gisler i en terroraksjon, så er gislenes liv truet HELE TIDEN.

Med andre ord så finnes det INTET sted i noen juss noe som helst som hindrer politimakten i å ta gisseltakernes liv når de finner det strategisk riktig for å beskytte gislene.

I Norge ble det senest gjort på Thorp flyplass.

Det var ingen absolutt akutt fare for noen av gislene da den ene av giseltakerne ble henrettet av politiets Deltastyrke.

Og ingen satte noe spørsmålstegn jurdisk ved denne henrettelsen i etterkant - selvfølgelig.

Skrevet

Sør (med STOR teskje) - når noen har tatt gisler i en terroraksjon, så er gislenes liv truet HELE TIDEN.

Med andre ord så finnes det INTET sted i noen juss noe som helst som hindrer politimakten i å ta gisseltakernes liv når de finner det strategisk riktig for å beskytte gislene.

I Norge ble det senest gjort på Thorp flyplass.

Det var ingen absolutt akutt fare for noen av gislene da den ene av giseltakerne ble henrettet av politiets Deltastyrke.

Og ingen satte noe spørsmålstegn jurdisk ved denne henrettelsen i etterkant - selvfølgelig.

Det du snakker om er nødverge, og det er selvsagt lov.

Det er noe HELT ANNET å ha en politikk om at "ingen flykaprere skal overleve, fordi vi ønsker å skremme andre".

Skrevet

Og så la alle ekstremistiske gærninger ta gisler eller true med OG gjennomføre terroraksjoner i "heltmodige" forsøk på å få han løslatt - slik vi så mange ganger har opplevd tidligere.

ps: dette var en av årsakene til at tysk antiterrorpoliti i sin tid (på 70 og 80 tallet) hadde en uskreven regel om at flykaprere etc IKKE skulle tas levende....

pss: og det fungerte helt etter sin hensikt....

Har ikke tenkt på den muligheten og den hadde nok absolutt vært tilstede... Vi kan vel anta at risikoen for terror er like stor enten Saddam død eller levende?

Uansett vil jeg alltid være imot dødsstraff...

Skrevet

Har ikke tenkt på den muligheten og den hadde nok absolutt vært tilstede... Vi kan vel anta at risikoen for terror er like stor enten Saddam død eller levende?

Uansett vil jeg alltid være imot dødsstraff...

Jeg forstår godt synspunktet ditt, og har ingen problemer med å sympatisere over det.

Desverre er slike konflikter svært komplekse og vansklige, og det er tilnærmet umulig å vite hvilke konsekvenser ulike "tiltak" får - for slike ekstremister tenker ikke og reagerer ikke på samme måte som "oss andre".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...