turing Skrevet 28. april 2001 Del Skrevet 28. april 2001 Hei! Jeg lurer på hvor jeg kan få informasjon om hjerteklaff. Jeg er operert for ca 7 uker siden (Aorta klaffen ble byttet ut med en kunstig klaff) Og jeg føler at jeg ikke får nok informasjon. F-eks :Kan jeg begynne og løpe snart,Maravan, rehabelitering,hvordan klaffen ser ut,er det sansynelig at jeg må opereres flere gang(statistisk sett). Ja det er sikkert 1000 spørsmål. Hvor får jeg svar på alt. Håper dere kan hjelpe meg med dette. Jeg er 28 år og i bra form. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26010-hjerte-klaff/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 1. mai 2001 Del Skrevet 1. mai 2001 Svar til Turing. Hvis du etter gjennomgått klaffeoperasjon har de spørsmål du stiller ubesvart, synes det som en mangelfull informasjon av deg fra behandlende sykehus` side. Det er nok mulig at du har fått endel informasjon som du ikke klarte å få med deg kort tid etter operasjonen. Jeg synes du skulle be om en snarlig kontrolltime med henblikk på å få oppklart det meste av det du lurer på. 7 uker etter operasjonen skal du egentlig ha kommet ganske langt i din rehabilitering, og aktiviteten og treningsøktene burde snart bli mange og tiltagende tunge. La leger ved opererende sykehusavdeling/eller ditt lokalsykehus gå et par oppklarende runder med deg, slik at du blir sikker på hvordan treningen skal drives videre. Det er adskillige forhold i den post-operative fasen som er viktige for at du skal kunne rehabiliteres effektivt. Slike forhold er av både psykisk og fysisk karakter. Du vil ha størst nytte av å få slik informasjon "ansikt-til-ansikt", og jeg går derfor ikke i detalj med dine spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26010-hjerte-klaff/#findComment-108002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.