Gå til innhold

Kraftløs og litt hoven

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Har fått diagnosen Fibromyalgi.Går på medisinsk attføring uten noen annen form for behandling enn fysioterapi( som ikke hjelper)

Jeg sover dårlig om natten på grunn av at høyre arm vissner bort og det er som om blodet stopper opp ved håndleddet.Det stikker og jeg må riste og massere hånden flere ganger hver natt.Jeg er også hoven over håndleddet og i selve hånden.Nå er jeg så utslitt av ikke å få sove.

Legen sier at det er slik det er å ha fibromyalgi og at det er noe jeg må leve med. Jeg er 31 år , mor og samboer og ute av arbeidslivet ....

Er det ingenting å gjøre med dette som plager meg ?

Er fibromyalgi noe leger i det hele tatt tar seriøst ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26014-kraftl%C3%B8s-og-litt-hoven/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Booyaka

har et lite problem...

Drar på fest og drikker med kamerater,drikker ikke veldig mye,ihvertfall ikke så jeg ligger bevistløs omtrent,blir kasnkje litt kvalm og dårlig og da gir jeg meg som regel,men når jej kommer hjem og skal legge meg så begynner jeg i motsetning til andre som spyr litt og sånn,begynner jeg å skjelve noe grådig!

Får ikke sove fordi jeg bare ligger der og skjelver!dette har blitt et problem for meg fordi jeg for jo nesten ikke lyst til å drikke mer fordi dette skjer hver gang!

Hva kan dette være og hvorfor skjer???

Takker for svar.

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Bortvisning av armen om natten slik at det går ut over nattesøvnen og hevelse i hånden KAN skyldes carpal tunnel syndrom. dette er en tilstand der det blir trangt i kanalen i håndleddet slik at nerven der kommer i klem. Det kan testes ved nerveledningsundersøkelser og behandles med operasjon. Jeg kan selvsagt ikke stille den diagnosen, men kanskje du skulle spørre legen din m han mener det kan være en mulighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...