Gå til innhold

Jeg er sur!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Vi var på en koslig fest igår og jeg drakk akkurat passe mengde, så jeg ble ikke dritings, bare full liksom."

Du var altså dritings, men det var ikke "Solsikkefrø". Det sier heller ikke noe om når du eller "Solsikkefrø" kom hjem.

Du var vel neppe oppe klokken syv heller!!

Jeg er i den tro at de aller aller fleste forelder ikke utsetter barna sine for unødvendige risikoer. Det er noe av det kjæreste en har, og det steller man pent med!!

At en er litt "groggi" etter første utekveld siden barnet ble født, med noe redusert søvn og alkoholinntak trenger ikke være ensbetydene med uansvarlig, uskikket mor!!

Men det er i hverfall godt du ikke har noe baby å ta deg av i dag:) Men, du og "Solsikkerfrø" har helt forskjellige utgangspunkt. Hun visste hun hadde ett barn å stå opp med, og la lista litt lavere, slik at ikke hun, som deg, kom dritings hjem!!

Ja, helt enig med deg i at dette verken beviser det ene eller det andre om Solsikkefrøs evner som mor. Det har jeg heller ikke sagt noe om :)

Men hun beskrev seg selv som brisen. Jeg synes ikke dette er noe å overreagere på, men jeg synes ikke det er en heldig avgjørelse. Hadde det ikke vært bedre både for mor og barn om mamma fikk sove og de hadde barnevakt om morgenen også?

Jeg har barn, men jeg avtalte barnevakt på morgenen og utover formiddagen. Og sørget for at det var folk i huset, om jeg skulle bli dårlig. Det er best for meg og best for sønnen min, synes jeg.

Men igjen... Dette må jo bli opp til enhver. Jeg veier alltid risiko mot fordeler og denne risikoen ser jeg ingen klare fordeler av. Blir man syk, så blir man syk. Det er ikke noe man kan forhindre.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

17

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

9

• Glimtipper

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Helt enig!

Enkelte mødre her på dol skulle aldri vært mødre selv i følge dem selv.

Det er nok noen her som ikke har så lett for å se nyanser. Det kan virke som det er enten eller.Svart eller hvitt:)

Vil tro at det i seg selv kan kvalifiseres til at barna deres ikke får det som de trenger "ler"!!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jo. jeg har lest noen.

Jeg oppfatter "Solsikkefrø" som en ung, kanskje litt naiv mor. Det at hun er sammen med en ung, umoden mann, gjør ikke saken bedre for henne. Det virker imidlertid som hun håper det vil ordner seg etterhvert.

Mange ganger gjør det det, andre ganger ikke.

Jeg tror allikevel ikke unge mødre med mindre erfaring enn de "gamle", nødvendigvis er noe dårligere mor av den grunn.

Hvorfor oppfatter du Solsikkefrø som ung og muligens noe naiv, mens du oppfatter typen hennes som umoden?

Er unge mødre litt naive mens unge fedre er umodne?

Skrevet

Ja, helt enig med deg i at dette verken beviser det ene eller det andre om Solsikkefrøs evner som mor. Det har jeg heller ikke sagt noe om :)

Men hun beskrev seg selv som brisen. Jeg synes ikke dette er noe å overreagere på, men jeg synes ikke det er en heldig avgjørelse. Hadde det ikke vært bedre både for mor og barn om mamma fikk sove og de hadde barnevakt om morgenen også?

Jeg har barn, men jeg avtalte barnevakt på morgenen og utover formiddagen. Og sørget for at det var folk i huset, om jeg skulle bli dårlig. Det er best for meg og best for sønnen min, synes jeg.

Men igjen... Dette må jo bli opp til enhver. Jeg veier alltid risiko mot fordeler og denne risikoen ser jeg ingen klare fordeler av. Blir man syk, så blir man syk. Det er ikke noe man kan forhindre.

Klart.Den mest ideelle løsningen er å ikke være i bakrus når en tar seg av barn, men nå er det en gang slik at noen tar seg en fest ved inngangen til det nye året, og skal ta seg av barn dagen etter.

Nå er det ikke alle som er så heldige å ha tilgang på barnevakt utover dagen etter. Jeg vil tro at "Solsikkefrø" derfor tok de nødvendige forhåndsreglene de fleste foreldre som var ute i går, og som tar seg av barn i dag gjorde. Mindre inntak av alkohol, tidligere hjemreise med mer.

Gjest kranglefantomet
Skrevet

Ikke alle har noen til å stille opp å passe barna lenge utover neste dag, betyr det at de ikke kan ha muligheten til å gå ut å kose seg sammen på en fest med litt alkohol?

Folk flest er av og til syk med feks influensa der de nærmest er sengeliggende og likevel ikke har mulighet til å omplassere barna sine.

Stempler du og flere disse foreldrene til uskikket foreldre?

Skrevet

Klart.Den mest ideelle løsningen er å ikke være i bakrus når en tar seg av barn, men nå er det en gang slik at noen tar seg en fest ved inngangen til det nye året, og skal ta seg av barn dagen etter.

Nå er det ikke alle som er så heldige å ha tilgang på barnevakt utover dagen etter. Jeg vil tro at "Solsikkefrø" derfor tok de nødvendige forhåndsreglene de fleste foreldre som var ute i går, og som tar seg av barn i dag gjorde. Mindre inntak av alkohol, tidligere hjemreise med mer.

Nei, jeg baserte meg på Solsikkes beskrivelse av seg selv som brisen. Det kan jo bety alt fra trøtt og svimmel av væskemangel eller svekkete reaksjonsevner i større grad enn normalt når man er litt småtrøtt.

Uansett, jeg dømmer ingen som dårlige foreldre bare fordi jeg er litt uenig i en handling eller ti.

Skrevet

Ikke alle har noen til å stille opp å passe barna lenge utover neste dag, betyr det at de ikke kan ha muligheten til å gå ut å kose seg sammen på en fest med litt alkohol?

Folk flest er av og til syk med feks influensa der de nærmest er sengeliggende og likevel ikke har mulighet til å omplassere barna sine.

Stempler du og flere disse foreldrene til uskikket foreldre?

Jeg har vanligvis ikke muligheten til barnevakt i det hele tatt og derfor går jeg heller ikke ut og drikker generelt sett. Sånn er det for mange av oss :)

Å bli syk er noe du ikke kan noe for, drikking kan du kutte ut eller legge til rette for.

Hvor har jeg stemplet noen som uskikkete foreldre?

Solsikkefrø
Skrevet

Her bør barnevernet komme inn å se på hele forholdet, ansvarsløse foreldre?

"Her bør barnevernet komme inn å se på hele forholdet, ansvarsløse foreldre?"

Den der syns jeg var direkte stygg!!! Jeg er for f*** ikke ansvarsløs!! tvert imot! jeg tar HELE ansvaret! makan! sånne svar vil jeg ha meg frabedt!

Skrevet

Hvorfor oppfatter du Solsikkefrø som ung og muligens noe naiv, mens du oppfatter typen hennes som umoden?

Er unge mødre litt naive mens unge fedre er umodne?

En vokser ofte med oppgaver!!

En ung mor forbedreder seg gjennom de ni månedene hun går gravid, slik at hun er rede for å bli mor. Ofte leser hun om det. Rådspør seg med mor, jordmor med mer.

En ung far blir oftere "overrasket" over hva det vil si å ha ett lite menneske ekstra å ta seg av.

"Solsikkefrø" viser jo at hun er sitt ansvar bevisst i mye større grad en sin samboer, som ikke står opp!!

Derfor mener jeg at mannen er mer "umoden", som ikke tar del i ansvaret på lik linje som moren.

Grunnen til at jeg har konkludert meg frem til "Solsikkefrø" som ung og muligens noe "naiv", er på bakgrunn av hennes flere innlegg. Det kan virker som hun ikke "ser" samboerens umodenhet, og håper det vil gå seg til. Det at hun i god tro f.eks tror at samboeren vil dele oppgaven med å stå opp med babyen i dag, tross i tidligere erfaringer, gir meg en pekepinn av dette. Men om det stemmer, kan jeg ikke skrive under på.

Når det er sagt, er ikke alle, unge fedre umodne som fedre. Det er veldig mange som forbedreder seg, og som er sitt ansvar bevisst, og som er supre fedre, selv om de er unge!!

Så nei. Alle unge mødre er ikke naive, og alle unge fedre er ikke umodne!!

Skrevet

Nei, jeg baserte meg på Solsikkes beskrivelse av seg selv som brisen. Det kan jo bety alt fra trøtt og svimmel av væskemangel eller svekkete reaksjonsevner i større grad enn normalt når man er litt småtrøtt.

Uansett, jeg dømmer ingen som dårlige foreldre bare fordi jeg er litt uenig i en handling eller ti.

Jeg mener det er dømmende å si at det hun gjør er uansvarlig, noe du gjør i ett av innleggene.

Når det gjelder din tolking av ordet "brisen", så er det din individuelle tolkning som ligger til grunn for hva du mener dette ordet innebærer. Hadde du gitt ordet til ti andre personer, kunne du fått ti ulike forklaringer.

Det jeg reagerte på i flere av disse innleggene, er at "Solsikkefrø" ikke ber om andres synspunkter i henhold til om det er uansvarlig av henne å stå opp med en baby eller ikke, dagen derpå.

Skrevet

Som jeg har sagt før (tror jeg?), så er han samboeren din en umoden slask!! Hvis du tenker deg godt om så vet du at du hadde dine tvil omkring hvorvidt han ville stå opp for å passe barnet sitt idag tidlig. Enig?

Skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke forholdet deres varer særlig lenge og det skjønner jeg godt! Jeg hadde aldri funnet meg i å bli behandlet slik!

*klem*

Gjest Pontiac
Skrevet

Nåja, i innlegget skriver hun:

Ikke driting men "bare full liksom", "ble lengre fordi samboer ville det" og "barnet våknet 7 isteden for 9 som vanlig".

Hun sier hun var full, at de ble lengre enn hun mente var "nødvendig" og at barnet våknet to timer tidligere enn vanlig.

Sier ikke dette litt om situasjonen mener du?

Gjest Pontiac
Skrevet

Tror du det er mange foreldre rundt omkring som er brisne i dag og som nå sikkert har fått hjem barna sine?

Hadde Solsikkefrø vært så brisen at hun hadde vært uoppmerksom så hadde hun nok ikke våknet kl 7 for å ta seg av babyen sin heller.

Alt man skal stikke nesa si borti å ja :(

Stikke nesa borti!

Når en skriver innlegg her inne så er det vel i aller høyeste grad med tanke på at alle her inne kan "stikke nesa si bort", eller?

*ler*

Skrevet

"Her bør barnevernet komme inn å se på hele forholdet, ansvarsløse foreldre?"

Den der syns jeg var direkte stygg!!! Jeg er for f*** ikke ansvarsløs!! tvert imot! jeg tar HELE ansvaret! makan! sånne svar vil jeg ha meg frabedt!

"Stressless" tenker nok på at dere begge fortsatt er påvirket av alkohol når dere våkner om morgenen. Personlig mener også jeg at man overhode ikke bør ha promille når man har ansvar for en liten baby.

Forøvrig mener jeg ikke at dette , slik du beskriver det, er en barnevernssak!

Skrevet

Etter alt jeg har lest av deg om din samboer, deg, ungen, naboer som ikke tar hensyn, osv, osv, osv, så er det veldig fristende å be deg gjøre ungen en tjeneste og anonsere ham bort på Finn.no, for verken du eller samboeren din høres ut som skikka foreldre.

Men siden jeg er veldig dannet skal jeg ikke skrive det.

Du er skikkelig dannet, ja ;-)

Gjest Pontiac
Skrevet

Reaksjonsevnen kan nok være noe redusert dagen derpå. Det kan den også være om en har hodeverk, har feber, influensa, en dårlig nattesøvn bak seg med mer.

Tenk på mødre som har kolikkunger som skriker i flere måneder. Mange går mer eller mindre i svime, og er mer reduserte enn flere som har hatt litt innabords dagen i forveien. Allikevel klarer de fleste å ta seg av barna sine på en tilfredstillende måte.

Men en kan jo tenke seg skrekksenariene hvor trøtte og reduserte mammaer, legger drittbleier i kjøleskapet, glemmer barnet på stellebordet, kjører fra dem i handlekurven på butikken osv. Heldigvis skjer dette veldig få, og det går stort sett greit.

Jeg vil tro at "Solsikkerfrø" er så pass moden, at hun ikke utsetter barnet for unødvendig risiko.

Vel har hun ett tøft forhold med en noe "umoden" mann, men det jeg har lest av innlegg, virker det som hun håper på bedring med tiden.

Dette betyr ikke at hun er uegnet som mor!!

Kjære vakre vene da, å ha influensa eller være syk på noen måte kan vi jo ikke styre.

Men alkoholinntak kan vi da gjøre det med i aller høyeste grad!

Det er da ikke unormalt å roe alkoholforbruket og komme seg hjem i vettig tid når man skal tidlig opp med små barn, kan da feire nyttår og ha det koselig alikavel.

Gjest My good sier nå jeg
Skrevet

Beklager, men her får du ikke sympati...Du bør gi den samboeren din et kick i ræ....og be han komme tilbake når han er blitt voksen.Synd at dere har en unge sammen.

Skrevet

Jeg mener det er dømmende å si at det hun gjør er uansvarlig, noe du gjør i ett av innleggene.

Når det gjelder din tolking av ordet "brisen", så er det din individuelle tolkning som ligger til grunn for hva du mener dette ordet innebærer. Hadde du gitt ordet til ti andre personer, kunne du fått ti ulike forklaringer.

Det jeg reagerte på i flere av disse innleggene, er at "Solsikkefrø" ikke ber om andres synspunkter i henhold til om det er uansvarlig av henne å stå opp med en baby eller ikke, dagen derpå.

Ja, jeg synes handlingen var uansvarlig. Ikke at det nødvendigvis kjennetegner Solsikkefrø som mor. Beklager om det ikke kom klart fram.

Og jeg har jo selv sagt at jeg svarte ut i fra min oppfatning av Solsikkefrøs ordbruk, altså "brisen".

Enig med deg i at det ble mye fokus på akkurat dette, men nå valgte hun selv å skrive et innlegg om denne situasjonen. Man kan ikke alltid velge responsen man får og å reagere på noe man ser på som feil i forhold til et barn er en ryggmargsrefleks hos de fleste voksne mennesker.

Skrevet

Vi drikker ikke når vi ikke har barnevakt dagen etter. Evt drikker bare den ene litt.

Man skal ikke bare ha ansvaret for ungen fra neste morgen (når ungen selvsagt våkner mye tidligere enn vanlig), men også gjennom natta. Er man småfull kan man sove ganske mye tyngre enn ellers og ikke oppfatte gråt, f.eks. Og hva om noe skulle skje? Nyttårsaften er den store kvelden for husbranner.

Hvorfor så dramatisk kan du jo si, det skjer svært sjelden virkelig alvorlige ting? Jo, det er fordi man blir ekstra forsiktig når man får barn, man ser (kanskje litt for mange) mulige konsekvenser og tar høyde for dem.

Sånn er det å være foreldre. Man forsaker ofte egne behov til fordel for barnet.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ja, jeg synes handlingen var uansvarlig. Ikke at det nødvendigvis kjennetegner Solsikkefrø som mor. Beklager om det ikke kom klart fram.

Og jeg har jo selv sagt at jeg svarte ut i fra min oppfatning av Solsikkefrøs ordbruk, altså "brisen".

Enig med deg i at det ble mye fokus på akkurat dette, men nå valgte hun selv å skrive et innlegg om denne situasjonen. Man kan ikke alltid velge responsen man får og å reagere på noe man ser på som feil i forhold til et barn er en ryggmargsrefleks hos de fleste voksne mennesker.

Synes ikke du bør forsvare dette med "uansvarlig" i det hele tatt jeg, Glimtipper.

Det er ikke rart at noen mener det.

Trådskriver sier jo selv at hun var godt full og når vi tenker oss en fest som nødvendigvis må vare en god stund over kl. tolv så er det ikke mange timene til kl. syv.

Om ikke alle så er svært mange godt påvirket etter så få timer når en har vært "full" for bare noen timer siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...