Gå til innhold

Jeg er sur!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det fungerer så dårlig som det gjør hos dere, så er det på tide og skrive ned en detaljert plan over hvem som skal gjøre hva og til hvilke tider og den MÅ følges til punkt og prikke.

• Svar 118
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avtrykk

17

• flisa

9

• ShitDiddelyDo

9

• Glimtipper

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Her bør barnevernet komme inn å se på hele forholdet, ansvarsløse foreldre?

Det var skikkelig stygt skrevet!

Skrevet

Når man har en baby, og den ikke sover borte, så burde dere jo ha avtalt på forhånd at en av dere holdt dere edru da! Ellers måtte dere fått babyen til å sove over hos noen. At begge skal være fulle når ungen våkner kl 7 om morgenen er ikke særlig ansvarlig av dere synes jeg. Sånn er det å være foreldre. Neste gang får dere noen til å passe nurket hjemme hos seg selv, og så henter dere barnet utpå dagen når dere er edru. Hvis dere ikke har mulighet til dette, så får en av dere holde dere edru.

Gjest du er barnslig
Skrevet

"Har en barn så har en barn, uten at en trenger oppføre seg som et selv ..... sånn som du gjør nå."

Poenget her er vel det at han tar ALDRI noe stell omtrent.. jeg må mase på ham i over en time for å få ham til å skifte en bleie... så da blir det jo til at jeg tar den selv... sier seg selv :(

Det kommer vel ikke frem i ditt innlegg.

Tok meg akkurat tid til å lese alle svarene her nå, og det kan vel tyde på at dette problemet ikke dukket opp nå i natt.

Og jeg må spørre som andre gjør her, hva fikk deg til å tro på svaret hans i natt ?

Venter fortsatt på at du svarer meg på hva kunne han ha hjulpet deg med idag tidlig ... når babyen våknet ?

Nei dette poenget ditt renner ut i sanden .....

Gjest Persille
Skrevet

Kan ikke pakke det inn for mye. Dama over syter over sin umodne samboer, men hun har bevist i haugevis av innlegg det siste året at hun er minst like umoden selv.

For øvrig trenger man ikke engang å ha unger for å forstå hvordan de burde grepet an situasjonen i går.

To stykker på fest - ungen hjemme med barnevakt fram til de kommer hjem: Det betyr at minst en av partene holder seg tilnærmet edru.

Den andre parten kan naturligvis drikke, og dermed sove lenger enn den andre.

Det er ikke en tomannsjobb å skifte bleier.

Eventuelt kunne de satt bort ungen hele natta, og drekki begge to.

Hvorfor forsvarer dere denne jenta mens dere kritiserer samboerens hennes for å være umoden?

Dere har alle lest de samme innleggene som jeg har lest, og i dette forholdet er det ikke en umoden part.

Jenta over framstår som MINST like umoden som hun selv framstiller samboeren sin.

Snodig sak, du har jo ikke barn engang (ei heller dame med barn), men likevel skjønner du hva man må gjøre i slike situasjoner :)

Ellers; enig med deg i ett og alt i denne saken...

Skrevet

Jeg tror muligens du er den eneste her inne som er det minste overrasket over din samboers oppførsel denne morgenen... Jeg skjønte det fra jeg leste den første linja i innlegget ditt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hun er også helt klart umoden og minner om svært mange førstegangsmødre i alderen 19-20 år (jeg kjenner til flere av dem;-))

Denne gangen lurte hun på hva vi syntes om samboeren hennes, og det var det jeg svarte på. Jeg kan godt forstå at hun er forbanna når det er han som ønsker å feste lengre og dermed lover å stille opp neste morgen. Han virker enda mer umoden enn henne!

Jupp, hun høres ut som en kvinne som har fått barn i for ung alder.

Nøyaktig som samboeren hennes.

Hvis jeg skulle svart på innlegget over, og sett helt bort fra alt det andre jeg har sett henne skrive og som definitivt farger mitt syn på henne, ville jeg svart som følger:

Før nyttårsfesten burde de to avklart hvordan de skulle gjøre det.

1. De setter bort ungen for hele natta.

2. En av partene holder seg edru (eventuelt nøyer seg med vin til maten), og det sier seg selv at den edru parten tar ungen - også dagen derpå.

I stedet drikker begge to seg fulle. Hun går hjem til ungen - og sender barnevakta på dør.

Er dette veldig forsvarlig? En full dame og en unge på under ett år. Den ene dagen i året det er så godt som umulig å få tak i taxi de fleste steder i landet - dersom noe uforutsett skulle skje.

Dama er også brisen når hun våkner opp. Det tilsier at hun var full (noe hun for øvrig også skriver) da hun la seg.

Hvor lurt er det å være full og alene med en unge på noen måneder?

Vil hun i det hele tatt høre røykvarselen dersom den går? Hva om den ikke går? Vil hun registrere lukta? Vil hun registrere barnegråt?

Hvor modent er det i det hele tatt å sette seg selv i denne situasjonen?

Og når det nå engang blir sånn at samboeren hennes blir igjen på festen, noe hun sier var greit for henne, så forventer hun likevel at han skal stå opp klokka 7 og hjelpe til med ungen.

En dritings person med et par timer på øyet? Er det virkelig en person man vil skal ta seg av en unge på noen måneder?

Både Solsikkefrø og typen kommer helt sikkert til å modnes med åra, og som mange andre unge par med barn vil de nok lære av egne feil, men det gjøres ikke ved at halve dol syr puter unner arma hennes mens de hudfletter typen hennes.

Og hun vet hvordan typen er. Han er sannsynligvis som andre tjueåringer. Og du forventer ikke at en fyr som drikker til sola står opp tar bleieskiften et par timer etter at han la seg.

En sånn person ville ikke engang de fleste mødre tillatt at tok bleieskiften.

Greit nok at han gjør lite til vanlig, men 1. nyttårsdag etter at han har drukket hele natta, er virkelig ikke den rette morgenen å forvente at han plutselig skal forvandle seg til Bill Cosby.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Snodig sak, du har jo ikke barn engang (ei heller dame med barn), men likevel skjønner du hva man må gjøre i slike situasjoner :)

Ellers; enig med deg i ett og alt i denne saken...

Det går an å ha normalt vett selv uten å ha masseprodusert seg selv. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Amen. Sunn fornuft er nok ikke noe Solsikkefrø og typen har i overflod.

Skrevet

Men er han ikke et par år yngre enn henne også da?

Aner ikke, men er man pappa så er man pappa ;-)

Kjenner til et sånt forhold selv og det gikk over styr fire år for sent ;-)

Gjest Persille
Skrevet

Nåja - vi vet begge at det er mange som ikke har det :)

Men for all del, foreldre er ikke hakket bedre!

Skrevet

Jupp, hun høres ut som en kvinne som har fått barn i for ung alder.

Nøyaktig som samboeren hennes.

Hvis jeg skulle svart på innlegget over, og sett helt bort fra alt det andre jeg har sett henne skrive og som definitivt farger mitt syn på henne, ville jeg svart som følger:

Før nyttårsfesten burde de to avklart hvordan de skulle gjøre det.

1. De setter bort ungen for hele natta.

2. En av partene holder seg edru (eventuelt nøyer seg med vin til maten), og det sier seg selv at den edru parten tar ungen - også dagen derpå.

I stedet drikker begge to seg fulle. Hun går hjem til ungen - og sender barnevakta på dør.

Er dette veldig forsvarlig? En full dame og en unge på under ett år. Den ene dagen i året det er så godt som umulig å få tak i taxi de fleste steder i landet - dersom noe uforutsett skulle skje.

Dama er også brisen når hun våkner opp. Det tilsier at hun var full (noe hun for øvrig også skriver) da hun la seg.

Hvor lurt er det å være full og alene med en unge på noen måneder?

Vil hun i det hele tatt høre røykvarselen dersom den går? Hva om den ikke går? Vil hun registrere lukta? Vil hun registrere barnegråt?

Hvor modent er det i det hele tatt å sette seg selv i denne situasjonen?

Og når det nå engang blir sånn at samboeren hennes blir igjen på festen, noe hun sier var greit for henne, så forventer hun likevel at han skal stå opp klokka 7 og hjelpe til med ungen.

En dritings person med et par timer på øyet? Er det virkelig en person man vil skal ta seg av en unge på noen måneder?

Både Solsikkefrø og typen kommer helt sikkert til å modnes med åra, og som mange andre unge par med barn vil de nok lære av egne feil, men det gjøres ikke ved at halve dol syr puter unner arma hennes mens de hudfletter typen hennes.

Og hun vet hvordan typen er. Han er sannsynligvis som andre tjueåringer. Og du forventer ikke at en fyr som drikker til sola står opp tar bleieskiften et par timer etter at han la seg.

En sånn person ville ikke engang de fleste mødre tillatt at tok bleieskiften.

Greit nok at han gjør lite til vanlig, men 1. nyttårsdag etter at han har drukket hele natta, er virkelig ikke den rette morgenen å forvente at han plutselig skal forvandle seg til Bill Cosby.

Jeg kan ikke si meg uenig i det du skriver her, nei! Det er bare det at jeg har en tendens til å dikke-dakke litt for mye. Så nå vet du at når jeg er uenig med noen og sier det i klartekst uten å dikke-dakke, så er jeg egentlig grådig forbanna *flire*

Skrevet

Aner ikke, men er man pappa så er man pappa ;-)

Kjenner til et sånt forhold selv og det gikk over styr fire år for sent ;-)

Jeg har ei venninne som giftet seg da hun var 16 og han var 15 og så vidt jeg vet, er de gift enda :o)

Men jeg har unger som er like gamle og jeg synes det er bare småunger og blir helt matt når jeg leser både det ene og det andre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg kan ikke si meg uenig i det du skriver her, nei! Det er bare det at jeg har en tendens til å dikke-dakke litt for mye. Så nå vet du at når jeg er uenig med noen og sier det i klartekst uten å dikke-dakke, så er jeg egentlig grådig forbanna *flire*

Det er ikke bare du som dikkedakker mye. Var bare tilfeldig at det var deg jeg svarte. :)

Skrevet

Etter alt jeg har lest av deg om din samboer, deg, ungen, naboer som ikke tar hensyn, osv, osv, osv, så er det veldig fristende å be deg gjøre ungen en tjeneste og anonsere ham bort på Finn.no, for verken du eller samboeren din høres ut som skikka foreldre.

Men siden jeg er veldig dannet skal jeg ikke skrive det.

Amen!

Skrevet

Det er ikke bare du som dikkedakker mye. Var bare tilfeldig at det var deg jeg svarte. :)

Hehe ;-)

Inni deg tenker du nok "kvinnfolk"!! (det gjør også jeg innimellom her inne ;-))

Skrevet

Jeg har ei venninne som giftet seg da hun var 16 og han var 15 og så vidt jeg vet, er de gift enda :o)

Men jeg har unger som er like gamle og jeg synes det er bare småunger og blir helt matt når jeg leser både det ene og det andre.

Det er garantert endel helt unge som fikser dette bra, men slett ikke alle (for den saks skyld ikke alle på min alder heller..) ;-)

Skrevet

Det er garantert endel helt unge som fikser dette bra, men slett ikke alle (for den saks skyld ikke alle på min alder heller..) ;-)

Ikke alle på min alder heller :o)

Skrevet

Hun spør ikke i det hele tatt om at det er forsvarlig å passe sitt eget barn etter en fest kvelden før.

Så her har enkelte altså stukket nesa si inn i ting de overhodet ikke er spurt om.

Når det er på sin plass å påpeke det rimelig innlysende i problemstillingen, har det ingenting med å stikke nesa si borti.

Kan forøvrig ikke se at du selv har gjort annet enn å kommentere andres svar.

Skrevet

Nei, sykdom kan man ikke styre, men den kan sette deg like ut, og gjøre deg like uoppmerksom, og ute av stand til både å kjøre bil og ta deg av barn:)

Det jeg ville fortelle, var at litt "fyllesyke" ikke trenger gjøre deg mer uegnet til å ta deg av barn, enn det andre:)

Det mener nå jeg!!

De gangene jeg har vært så syk så har gubben hjulpet til - og den ene gangen vi var syke begge to - var ungene hos mamma,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...