Gå til innhold

Chrysler eller Hunday?

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Må ha ny bil i løpet av den første tiden i år 07 (oy jez, gleder meg)

Må vente litt med den slag bil jeg egentlig kunne tenkt meg (som Nissan 200 sx for eksempel) og har derfor tenkt litt fornuft i forhold til bruken min.

Vil ha litt større bil, min.vanlig str. bil. Fire dører, alt av utstyr som aircon. automat, el.vinduer, serntrallås ol.

Bør være god på veien og tåle noen km. (har en del kjøring til/fra jobb hver dag.) Ikke være "bråkete" inni, behagelig å kjøre. Tåle en trøkk (mye vilt langs veiene her) mm.

Har hengt meg litt opp i Crysler Stratus og Hunday Sonata. Ser at man kan få en grei bil for pengene der. Ikke er de så aller verst å se på heller.

Er det noen med erfaring fra begge eller en av bilene som kan fortelle meg hva jeg helst bør helle mot?

Skrevet

Chrysler Status er kjent for mange småfeil,den hadde jeg holdt meg unna.

Gjest Pontiac
Skrevet

Chrysler Status er kjent for mange småfeil,den hadde jeg holdt meg unna.

Okey, jeg har egentlig et bitte lite bedre øye til Hundayen pga. utseende ;)

Takk.

Gjest Jente31
Skrevet

Min svoger har stratus og er kjempe fornøøyd. Lekre er de også. synes nå jeg da:)

Skrevet

Som mrxx nevner, er stratusen kjent for en rekke småfeil. Noen litt store også. Blir fort dyr.

Men... det er en grunn til at Hundyen også er forholdsvis billig...

Gjest Pontiac
Skrevet

Som mrxx nevner, er stratusen kjent for en rekke småfeil. Noen litt store også. Blir fort dyr.

Men... det er en grunn til at Hundyen også er forholdsvis billig...

*ler*

Jo, men jeg har ikke inntrykk av at prisen alene forteller hvor bra eller dårlig en bil er.

Jeg har en Ford nå (kan du tenke deg værre bil) og selv om jeg er dri....lei bilen så må jeg innrømme at denne har vært svært snill i de årene jeg har hatt den.

Vi har også en bekjent som sitter med en nydelig Merchedes til en salgspris nå på ca 180 000.- og den har han måttet lakkere en mengde steder. (det heter seg at de nyere Merchedesene har fått "stukket" metallet i bilen såpass at det fort og ofte blir mye rust)

Slik jeg ser det så kan en være heldig med bilen, eller uheldig :)

At noen biler har "sine sykdommer" er jeg klar over, og noe utgifter på stell, vedlikehold og reperasjoner må man selvsakt medberegne uansett.

Har hørt at Hundayen har Michubishimotor og at dette vistnok skal være ganske bra.

Uansett greit å få med seg litt erfaring fra andre på vegen.

Mista nikket
Skrevet

Hvor sant det er vet jeg ikke, men har hørt at karosseriet på Hundayen ikke er så sterkt. En bilforhandler jeg kjenner sa at han aldri ville plassere sin kone i en Hunday.

Gjest Velg japansk
Skrevet

Vår faste verksmester (på et uavhengig bilverksted) sier at Chrysler i sin alminnelighet er "4 meter med dritt"...

Gjest Jente31
Skrevet

Vår faste verksmester (på et uavhengig bilverksted) sier at Chrysler i sin alminnelighet er "4 meter med dritt"...

Jeg har også hørt at dette ikke er de beste bilene ,men Pontiac lurte på enten eller:)

Gjest Pontiac
Skrevet

Har faktisk hørt slik om andre Chryslermodeller.

Gjest Pontiac
Skrevet

Hvor sant det er vet jeg ikke, men har hørt at karosseriet på Hundayen ikke er så sterkt. En bilforhandler jeg kjenner sa at han aldri ville plassere sin kone i en Hunday.

Hmmm, men når jeg tenker carosseri så tenker jeg "kun" Merchedes og Volvo jeg da :)

Har for meg at ingen av de andre er i nærheten så bra.

Men det hadde vært veldig så greit at det var sånn nogenlunde bra da iallefall.

Gjest Pontiac
Skrevet

Min svoger har stratus og er kjempe fornøøyd. Lekre er de også. synes nå jeg da:)

Synes de er ganske så fine å se på ja. Har dog aldri kjørt en, det ville vært artig å prøve :)

Mista nikket
Skrevet

Hmmm, men når jeg tenker carosseri så tenker jeg "kun" Merchedes og Volvo jeg da :)

Har for meg at ingen av de andre er i nærheten så bra.

Men det hadde vært veldig så greit at det var sånn nogenlunde bra da iallefall.

Der er jeg enig med deg selv om vi ikke har noen av de. Har peugoth og kia og de er ikke i nærheten av de du nevner.

Gjest Pontiac
Skrevet

Der er jeg enig med deg selv om vi ikke har noen av de. Har peugoth og kia og de er ikke i nærheten av de du nevner.

Var inne på Merchedes først serru, men så ble det så mye "styggprat" om Merchedes at jeg tenkte jeg skulle droppe det og heller gå for noe annet :)

Men jeg tror som du, ingen slår Volvon og Mercha i kampen med elg eller trær, eller andre biler for den saks skyld.

Gjest Jente31
Skrevet

Synes de er ganske så fine å se på ja. Har dog aldri kjørt en, det ville vært artig å prøve :)

Kona til svogern har aldri vært noen "bilfreak". Men denne falt hun pladask for hun også. De har hatt den i to år og er like fornøyd. (Men som sagt - jeg også heller til japse bilene mazda og toyota men har focus og mondeo:)

Gjest Hønsehue!
Skrevet

Djiiiises... Lær deg hvertfall å skrive bilmerket skikkelig...

Det heter HYUNDAI.

For å svare på det du spør om, så ville jeg valgt Stratusen.

Gjest Hønsehue!
Skrevet

*ler*

Jo, men jeg har ikke inntrykk av at prisen alene forteller hvor bra eller dårlig en bil er.

Jeg har en Ford nå (kan du tenke deg værre bil) og selv om jeg er dri....lei bilen så må jeg innrømme at denne har vært svært snill i de årene jeg har hatt den.

Vi har også en bekjent som sitter med en nydelig Merchedes til en salgspris nå på ca 180 000.- og den har han måttet lakkere en mengde steder. (det heter seg at de nyere Merchedesene har fått "stukket" metallet i bilen såpass at det fort og ofte blir mye rust)

Slik jeg ser det så kan en være heldig med bilen, eller uheldig :)

At noen biler har "sine sykdommer" er jeg klar over, og noe utgifter på stell, vedlikehold og reperasjoner må man selvsakt medberegne uansett.

Har hørt at Hundayen har Michubishimotor og at dette vistnok skal være ganske bra.

Uansett greit å få med seg litt erfaring fra andre på vegen.

Er det mulig?

Gjenta etter meg;

HYUNDAI

MERCEDES

MITSUBISHI

Gjest Pontiac
Skrevet

Er det mulig?

Gjenta etter meg;

HYUNDAI

MERCEDES

MITSUBISHI

Åhhhh, kom deg i tilbake i hønsegården du, der du kan kakle med likesinnede.

Gjest Hønsehue!
Skrevet

Åhhhh, kom deg i tilbake i hønsegården du, der du kan kakle med likesinnede.

Gjerne det. Og du bør vurdere å koste på deg et lite kurs i rettskriving. :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Gjerne det. Og du bør vurdere å koste på deg et lite kurs i rettskriving. :)

Og hvis du har såååå vondt av å lese inlegg som mine, med skrivefeil, så bør du altså unngå innlegg skrevet av bla. meg, Pontiac.

Gjenta etter meg, P-o-n-t-i-a-c

Så får du en mye bedre dag vettu!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...