Comino Skrevet 28. april 2001 Del Skrevet 28. april 2001 Hei! For ikke så lenge siden så fikk jeg plutselig masse blod i urinen. Det gjorde skikkelig vondt når jeg skulle gå på do. Det føltes som om hele blæren ble vrengt hver gang jeg måtte tisse, og følelsen av at jeg var "trengende", den var der hele tiden. Så jeg gikk liksom konstant med en følelse av at jeg måtte tisse. Jeg gikk til legen samme dagen, de tok en urinprøve. De kjente også på nyrene mine, og spurte om jeg hadde vondt der. Men jeg var ikke øm og hadde heller ikke vondt i nyrene. Så en nyrebekkenbettennlse så hun egentlig bortifra. Men utifra urinprøven så begynte hun å stusse litt, de fant nemlig spor av proteiner i urinen, noe som kunne tyde på at det var en urinveisinfeksjon som lå lenger opp mot nyrene. Eller så kunne det være en nyrebekkenbettennelse sa hun. Og så mitt spørsmål: Det sies at "sånne infeksjoner" kommer av bakterier. Og dagen før jeg merket at jeg fikk blod i urinen så hadde jeg sex. Jeg vet ikke om det kan være dette som har foråsaket det eller ei. Og har fått høre at har du først fått infeksjon så er det VELDIG lett å få det igjen. Så hvordan kan jeg ungå å få det igjen. Kan en sånn infeksjon oppstå om du har "hyppig sex"? Håper på å få et godt svar på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26019-nyrebekkenbettennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Det du beskriver høres ut som en blærekatarr. Det er vanlig at det er eggehvite i urinen ved en akutt blærekatarr. Det er bakterier som forårsaker blærekatarr. Etter samleie kan man nok få en blære katarr. Blærekatarr kalles bryllupsreise syke. Om du har hatt blære katarr en gang synes jeg ikke du skal male fanden på veggen. Det er de fleste som har blærekatarr en gang eller bare noen få ganger i livet. Men noen få har hyppige infeksjoner. Gå til lege og sjekk at urinen er ok om du ike allerede har gjort det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/26019-nyrebekkenbettennelse/#findComment-107837 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.