Gå til innhold

Anmelde drittunger

Anbefalte innlegg

Gjest Dritt forbanna
Skrevet

Kan man anmelde drittunger som spprenger postkassa vår i filler hvert jævla år ?

Jeg vet 99 % hvem det er.Kan politiet ta fingermerker av dem ?

Skrevet

Prat med foreldrene først vel. Nytter ikke det får du legge en felle og skremme livsskiten ut av dem ved første og beste anledning. Ingen vits å vente til neste nyttårsaften.

Skrevet

Er det ikke best å kontakte "drittungenes" foreldre?

Forstår ditt sinne dersom dette er samme driten hvert år ja.

Gjest Dritt forbanna
Skrevet

Prat med foreldrene først vel. Nytter ikke det får du legge en felle og skremme livsskiten ut av dem ved første og beste anledning. Ingen vits å vente til neste nyttårsaften.

Vi kan vel ikke sitte vakt ved postkassa fra nyttårsaften og i flere dager framover ?

Dette er 3 året vi kjøper ny postkasse.Og jeg VET hvilken gjeng dritt/problemunger som gjør dette.Og for å si det slik : de ungene som gjør dette har ikke foreldre det går an å snakke med.

Skrevet

Vi kan vel ikke sitte vakt ved postkassa fra nyttårsaften og i flere dager framover ?

Dette er 3 året vi kjøper ny postkasse.Og jeg VET hvilken gjeng dritt/problemunger som gjør dette.Og for å si det slik : de ungene som gjør dette har ikke foreldre det går an å snakke med.

Det er da opp til deg å avgjøre hvor forbanna du er og hvor lysten du er på hevn.Men underskriften tilsier vel at du burde ha lyst til å passe på litt ekstra for å "ta" dem.

Men det er din postkasse...

Skrevet

Da melder du dem til politiet. Det er derfor de eksisterer.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Sett opp et trådløst webcamera

Skrevet

Det er ulovlig, med mindre man setter opp skilt og informerer datatilsynet.

Gjest Pontiac
Skrevet

Dette får du svar på om Politiet har muligheter til å ta seg av om du tar opp røret og ringer.

Eller aller helst møter opp.

Fortell at du vet hvem det er og hvor mange postkasser du har måttet erstatte pga. rampestrekene.

Om ikke annet så kan det nok hende at Politiet tar dem inn til samtale eller møter opp for det samme. Og det skrekken kan nok være slutten på problemet ditt.

Dessuten så er foreldre ansvarlige for skadene deres barn påfører andres eiendeler, og får Politiet lømmelene til å tilstå så kan du nok kreve kassene erstattet.

Lykke til :)

Skrevet

Det har man faktisk ikke lov til. Ikke så lenge man filmer noe som helst utenfor sin egen tomt.

Skrevet

Det har man faktisk ikke lov til. Ikke så lenge man filmer noe som helst utenfor sin egen tomt.

Man har lov å filme på egen eiendom - slik at man ikke filmer offentlig ferdsel. Å sette kamereaet mot postkassen på egen eiendom er helt lov. Man kan også rette kameraet mot eget hus.

Skrevet

Det er ulovlig, med mindre man setter opp skilt og informerer datatilsynet.

Ikke på egen eiendom. Det er lov.

Skrevet

Selvfølgelig kan du anmelde dem til politiet. Hvor høyt det prioriteres er en annen sak. Men de kan innkalle dem til forhør, om det skremmer drittungene er en annen sak. Spesielt hvis foreldrene gir blaffen...

Jeg hadde anmeldt. Tvert!

Gjest Dritt forbanna
Skrevet

Det er da opp til deg å avgjøre hvor forbanna du er og hvor lysten du er på hevn.Men underskriften tilsier vel at du burde ha lyst til å passe på litt ekstra for å "ta" dem.

Men det er din postkasse...

Men hvordan skal jeg klare å ta dem ????

Skrevet

Ikke på egen eiendom. Det er lov.

Nei, ikke uten videre.

Spesifikt er det faktisk ikke lov å filme postkasser, fordi det skal være offentlig ferdsel til dem.

Skrevet

Man har lov å filme på egen eiendom - slik at man ikke filmer offentlig ferdsel. Å sette kamereaet mot postkassen på egen eiendom er helt lov. Man kan også rette kameraet mot eget hus.

Har ikke alle postkassestativ nå om dagen da, sånn at man nødvendigvis filmer "offentlig ferdsel" ?

Skrevet

Via politiet, fremfor å bruke mer tid på å fange dem enn det faktisk koster å kjøpe en ny postboks.

Skrevet

Jeg hadde ikke lest svarene til Sør her... Jeg og Sør er enige. :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en prat med Politiet.

Der kan du også spørre om hvilke midler du kan ta i bruk.

De har helt sikkert forståelse for irritasjonen og oppgittheten din og vil nok guide deg så godt de kan.

Og kanskje kan de bidra med efektfulle virkemidler også.

Skrevet

Hva med å sette opp lapp ved postkassen om at dette er politianmeldt og at du vet hvem som står bak. Og at anmeldelsen vil bortfalle dersom det kommer ny postkasse iløpet av denne uken (man kan jo håpe). Mulig de både kjøper ny kasse og ikke gjør det igjen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...