Gå til innhold

Når den du stoler mest på lyver

Gjest Liljen - www.liljensverden.piczo.com

Anbefalte innlegg

I høst da jeg begynte på skole møtte jeg en mann i klassen. vi ble fort gode venner, og etter hvert utviklet det seg mot noe mer.Men som et velkjent problem for så mange av oss her inne, så fikk jeg panikk da han kom for nært. Både emosjonelt og fysisk.Vi bestemte oss for å ta tiden til hjelp og gjøre ting i mitt tempo. Vi kuttet ut den fysiske delen og var bare sammen som venner. Det funket kjempefint syntes jeg. Han sa det funka for han også!

Vi pratet mye sammen og jeg lot han få vite min historie i korte trekk. Slik at han kunne forstå meg. Hvis vi skulle bli et par, måtte han jo kunne vite sannheten. Så han spurte og jeg svarte.

Til slutt visste han alt. Mye mer enn alle andre.

Da jeg laget hjemmesiden min fortalte jeg stolt om den, men jeg spurte om det var greit at han ikke leste den. Den var min, private, hvor jeg kunne skrive alt uten at noe visste hvem jeg var. Det forsto han godt og lovet at han ALDRI skulle lese, søke etter siden min, og ikke engang lese om han skulle komme over den ved en feiltagelse.

Han forsto at den trengte å være bare min. Dessuten mente han at han ikke hadde behov for å lese der siden dialogen mellom oss var så god som den var. Jeg fortalte han jo pokker meg ALT. Jeg tegnet og forklarte hvis det var noe han lurte på. Jeg lot han ta på meg, for helsiken!!! Og jeg stakk ikke. Nettopp fordi jeg trodde ejg kunne stole på han!

Senest i jula spurte jeg om han hadde lest hjemmesiden min. "Nei, selvfølgelig ikke. Du vil jo ikke at jeg skal lese den! Du kan stole på meg når jeg sier at jeg ikke vil gjøre noe du ikke vil jeg skal gjøre!"

Samtidig sitter han foran Pc'n sin og leser!! HAN LESER MIN HJEMMESIDEN og følger med på alt jeg har skrevet. Alle de vonde, intime detajene som jeg IKKE ville han skulle vite. Også later han som at han ikke vet når jeg møter han!

KREK!!!

Og nå når han avslører seg selv, lyver han om det også. sier han bare har lest en gang. SÅ ble det to ganger... Vips så har han lest siden tidlig desember!

Også ser han inn i øynene og mener han respekterer meg!! TIL HELVETE MED HAN!

ARRRG... Jeg blir så sint!!

Fortsetter under...

Trist å høre at noen har misbrukt tilitten din.Det er like hardt hver gang man blir skuffa sånn. Tenker på deg.

Klem

Takk for omtanke.

Nei, det er aldri gøy. Det er vondt rett og slett.

liljensverden

skjønner du blir sint og skuffa. er så vondt når de nærmeste skuffer og sårer..

og så vond følelse når man åpner seg og sier at det orker jeg ikke, og de bare likevel gjør som de vil..

uff.. ble sint sammen med deg..

han er jo en bra kar. Er bare lei meg for at han trosset alle løfter om å ikke lese siden min.

Det er det som gjør så vondt. Han løy for meg.

Annonse

sammfunnskritiker

Du verden for noen sider og for en historie!

Skal si du skriver "brutalt" men kjempegodt. På en måte syns jeg du er heldig som har denne personen som "bryr" seg alt for mye!Men jeg skjønner skuffelsen din... Kanskje denne personen har et virklig ønske om at hemligheter ikke skal finnes eller eksisteres? Hemmligheter har jo tross alt vært en essensiell sak i livet ditt til nå.

Jeg syns du er sterk, og aboslutt fortjener ros og anerkejennelse for det arbeidet du har gjort med hjemmesiden din. Jeg tror mange hjerter og sinn, trenger den. Jeg syns du vitner om så lenge det er liv, finnes det alltid håp!

Lykke til med resten av livet ditt, måtte det bringe mange dager fyllt med glede og morsomme hendelser.

Du verden for noen sider og for en historie!

Skal si du skriver "brutalt" men kjempegodt. På en måte syns jeg du er heldig som har denne personen som "bryr" seg alt for mye!Men jeg skjønner skuffelsen din... Kanskje denne personen har et virklig ønske om at hemligheter ikke skal finnes eller eksisteres? Hemmligheter har jo tross alt vært en essensiell sak i livet ditt til nå.

Jeg syns du er sterk, og aboslutt fortjener ros og anerkejennelse for det arbeidet du har gjort med hjemmesiden din. Jeg tror mange hjerter og sinn, trenger den. Jeg syns du vitner om så lenge det er liv, finnes det alltid håp!

Lykke til med resten av livet ditt, måtte det bringe mange dager fyllt med glede og morsomme hendelser.

FY STEIKE!! TUUUSEN TAKK!

Nå ble jeg glad. =) Fra dypet av mitt hjerte; tusen takk for gode ord!

Oj... må bare si det en gang til; tusen takk!

Gjest regnbue

denne såkalte vennen

har misbrukt din tillit,

han lovte deg noe flere ganger

og brøt dette løftet. Du hadde allered åpnet deg så mye for ham...men han ville ha mer vite mer om deg og så lyve til deg om det.

Kjære Liljen noe er tydeligvis feil med denne mannen

du trenger ikke folk rundt deg som begår slike feil rund deg nå. Du fortjener mye bedre men desverre så er det nok av folk som nærmest bli controllfreaks når de møter jenter som er sårbare , snille, åpner seg litt..du gir dem litt av deg selv

og så prøver det plutselig å sluke deg helt. ...controllfreaks .

Bare min mening basert på mine egne erfaringer.

Gjest Miriana

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortalte ham om nettsiden din om du ikke ville han skulle lese der. Evt trengte du jo ikke å gi han linken. Dette forsvarer ikke at han brøt tilliten din, men jeg kan forstå at han ble nysgjerrig pga problematikken og sansynligvis hans bekymringer for deg. Jeg tror ikke han har lest på siden din for å være slem med deg, men fordi han bryr seg om deg og ønsker å støtte deg.

Snakk med ham du.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du fortalte ham om nettsiden din om du ikke ville han skulle lese der. Evt trengte du jo ikke å gi han linken. Dette forsvarer ikke at han brøt tilliten din, men jeg kan forstå at han ble nysgjerrig pga problematikken og sansynligvis hans bekymringer for deg. Jeg tror ikke han har lest på siden din for å være slem med deg, men fordi han bryr seg om deg og ønsker å støtte deg.

Snakk med ham du.

jeg fortalte han ikke om siden, han skjønte det utifra noe jeg sa. Og jeg gav han IKKE linken! Jeg sa ikke engang nicket mitt eller noe som kunne fortelle han hva han skulle lete etter. Men han kjenner meg og min historie. Han lette gjennom utallige sider helt til han fant den storyen som matchet!

Jeg vet at han ikke gjorde det med hensik å såre, men han løy for meg. Han så meg inn i øynene og sa jeg kunne stole på at han ikke ville lete den opp eller lese. På samme tid leser han.

Alt han lurte på kunne han spurt meg om. Det vet han. Hadde han spurt, hadde han fått svar.

Han lovet meg! Han sa han respekterte meg og mitt ønske om å ha siden for meg selv. Jeg trodde ham!

Også lyver han igjen etter avsløringen. Sier han bare så den en gang. Litt etter litt kommer det fram at han har lest hele tiden. Det gjør vondt!!!

liljensverden

denne såkalte vennen

har misbrukt din tillit,

han lovte deg noe flere ganger

og brøt dette løftet. Du hadde allered åpnet deg så mye for ham...men han ville ha mer vite mer om deg og så lyve til deg om det.

Kjære Liljen noe er tydeligvis feil med denne mannen

du trenger ikke folk rundt deg som begår slike feil rund deg nå. Du fortjener mye bedre men desverre så er det nok av folk som nærmest bli controllfreaks når de møter jenter som er sårbare , snille, åpner seg litt..du gir dem litt av deg selv

og så prøver det plutselig å sluke deg helt. ...controllfreaks .

Bare min mening basert på mine egne erfaringer.

Jeg var at jeg var sååå åpen mot han. Jeg svarte på alle hans spørsmål. Jeg sa hele tiden at om han lurte på noe, kunne han spørre. Så skulle jeg svare så godt han kunne.

Jeg kunne ikke gitt han flere svar enn han fikk. Allikevel måtte han lese...Det eneste jeg ikke ville involvere han i!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...