Gå til innhold

Kommer Jesus i 2007?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje en islamist...?

Jeg kaster gjerne mistanken på en hver velmenende snik.

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

15

• keinstein

14

• ShitDiddelyDo

7

• Mrs. Wallace

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Humlepungen
Skrevet

Det har han vel. Han er jo gud og står ansvarlig for alle elendigheta i verden sammen med gud og den hellige ånd.

Stakkars små nedi u-land som sulter ihjel uten å ha hørt verken om gud eller djevelen.

Vi mennesker har fått på jorden _mer_ enn nok til å fordele godene jevnt. Vi kan ikke skylde på Gud/Jesus fordi vi selv gjør en bedriten jobb.

Vi er skapt med fri vilje både til å tro/ikke tro og til å fordele/ikke fordele goder.

Du har tydeligvis tatt ditt valg. Enten å ikke tro på Gud eller å være sint på han. Det er mitt inntrykk.

Skrevet

Vi mennesker har fått på jorden _mer_ enn nok til å fordele godene jevnt. Vi kan ikke skylde på Gud/Jesus fordi vi selv gjør en bedriten jobb.

Vi er skapt med fri vilje både til å tro/ikke tro og til å fordele/ikke fordele goder.

Du har tydeligvis tatt ditt valg. Enten å ikke tro på Gud eller å være sint på han. Det er mitt inntrykk.

Har vi fått nok? Hørte akkurat på tv i går at nå var det nok ressurser til at alle fattige kunne få det de trengte hvis det ble fordelt riktig og det var første gang i verdenshistorien.

Så hvis du har mulighet så er det bare å dele ut.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når Jesus kommer tilbake neste gang til jorden er det ved dommens dag ja. Det står om i Bibelen.

Det er skummelt.

Men på den annen side er bibelen skrevet av mennesker, og når begynte vi å stole på dem?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig. Det er da vi havner i helvete alle sammen ;o)

Nja. Jesus var langt snillere enn som så! :)

Skrevet

Nja. Jesus var langt snillere enn som så! :)

Nei, det var han ikke. Han vil bare straffe alle de som ikke er snille hele tida og det er det ingen som klarer. Det har jeg lært av frøken jeg hadde på skolen. Dessueten så sier jeg faen rett som det er. Da er det helvete neste ;o) Ellers så er jeg ganske snill selv om jeg kan komme med en liten hvit en en gang i blandt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det var han ikke. Han vil bare straffe alle de som ikke er snille hele tida og det er det ingen som klarer. Det har jeg lært av frøken jeg hadde på skolen. Dessueten så sier jeg faen rett som det er. Da er det helvete neste ;o) Ellers så er jeg ganske snill selv om jeg kan komme med en liten hvit en en gang i blandt.

Vel, hvis frøkena de har rett får vi i så fall finne oss en god pub i der nede, men jeg er redd den kommer til å være jævla full hvis det skal så lite til. :)

Skrevet

Vel, hvis frøkena de har rett får vi i så fall finne oss en god pub i der nede, men jeg er redd den kommer til å være jævla full hvis det skal så lite til. :)

Hihi, omtrent det jeg pleier å si. Kommer til å møte mange kjentfolk også, det blir sikkert gøy :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hihi, omtrent det jeg pleier å si. Kommer til å møte mange kjentfolk også, det blir sikkert gøy :o)

Han kommer nok uansett ikke i 2007. Det er ikke engang et rundt tall.

Sist gang kom han jo i 0.

Skrevet

Og fryktelig trangt. Men har du sjekka doene?

Skrevet

Han kommer nok uansett ikke i 2007. Det er ikke engang et rundt tall.

Sist gang kom han jo i 0.

LOL. Da må det bli år 3000 da eller 2222. Det er lenge til :o)

Skrevet

Og fryktelig trangt. Men har du sjekka doene?

Nei, tror du jeg trenger eget do der da? Jeg får i så fall legge inn klage enten på det ene eller det andre ;o)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Har vi fått nok? Hørte akkurat på tv i går at nå var det nok ressurser til at alle fattige kunne få det de trengte hvis det ble fordelt riktig og det var første gang i verdenshistorien.

Så hvis du har mulighet så er det bare å dele ut.

Ja her i verden er det faktisk mer enn nok til at alle kunne ha det bra.

Mennesket selv står for den ekstremt ujevne fordelingen av rikdom. Vi må ta dette på egen kappe mener jeg.

Skrevet

Nei, tror du jeg trenger eget do der da? Jeg får i så fall legge inn klage enten på det ene eller det andre ;o)

Å klage på forholdene i helvete må jo være det ultimate nytteløse?

"Kan de skru ned varmen litt takk?"

Gjest Humlepungen
Skrevet

Det er skummelt.

Men på den annen side er bibelen skrevet av mennesker, og når begynte vi å stole på dem?

Bibelen er Guds ord skrevet av mennesker. Du vet vel hva for eks en profet er.

Men du velger jo selv hva du vil tro. Men sannheten finnes jo selv om du ikke vil tro på den.

;o)

Skrevet

Ja her i verden er det faktisk mer enn nok til at alle kunne ha det bra.

Mennesket selv står for den ekstremt ujevne fordelingen av rikdom. Vi må ta dette på egen kappe mener jeg.

Dessverre kan vi bare dele det vi sjøl har og ikke det andre har som vi synes de burde dele. Så jeg kan bare dele av det jeg har sjøl.

Skrevet

Å klage på forholdene i helvete må jo være det ultimate nytteløse?

"Kan de skru ned varmen litt takk?"

Hehe :o)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Dessverre kan vi bare dele det vi sjøl har og ikke det andre har som vi synes de burde dele. Så jeg kan bare dele av det jeg har sjøl.

Ja vi må starte med oss selv. Bra at du viser medmenneskelighet for de som har det vondt. Nestekjærlighet er viktig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bibelen er Guds ord skrevet av mennesker. Du vet vel hva for eks en profet er.

Men du velger jo selv hva du vil tro. Men sannheten finnes jo selv om du ikke vil tro på den.

;o)

Mennesker sier det er guds ord skrevet av mennesker.

Skrevet

Ja vi må starte med oss selv. Bra at du viser medmenneskelighet for de som har det vondt. Nestekjærlighet er viktig.

Men det har da overhode ikke noe med gudstro å gjøre. Det er snakk om moral.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...