Gå til innhold

Svigerdatter søkes - seriøst????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, ikke sant? Hun blir for blek og tander med det mørke håret. Det blir for hardt mot ansiktet.

Ellers er det mye klemming i det programmet. Det klemmes når Hedda kommer og går, og hver gang det kommer eller går friere klemmes det. Det er nesten så jeg lurer på om det aldri er noen som bare sier hei eller håndhilser lenger.

Jeg har bare sett en episode - og da vekslet huset de gikk inn i farge - hehe - noen ganger var det blått , andre ganger var det gult -irriterende! :)

Det var med han som bodde hjemme og hadde en 13 år gammel sønn.

Skrevet

Samme her, skulle se på og kose meg - og kanskje le litt fordi jeg syntes konseptet hørtes litt teit ut. Men dette syntes jeg gikk for langt, det var slik at jeg ble fysisk uvel av å se på...:-O

Jeg lo godt flere ganger, jeg. Særlig når han flere ganger påpekte at damene burde være ferdig med formeringen.

Og denne mannen virket ikke fullt så bortskjemt og hjelpeløs som han unge peningen som allerede har gjort sitt valg på TV2 Zebra. Han med den innrøkte moren. Han kommer vel i et senere program på vanlig TV2. Og han kunne ikk en gang sette i gang oppvaskmaskinen. Da hjelper det ikke hvor pen og kjekk man er.

Skrevet

En ting er sikkert, dette her gidder jeg ikke å se på. Har sett at det reklamerer for programmet, det holder.

Kan ikke fatte å begripe de som er med i slike programmer.

Skrevet

Ja, ikke sant? Hun blir for blek og tander med det mørke håret. Det blir for hardt mot ansiktet.

Ellers er det mye klemming i det programmet. Det klemmes når Hedda kommer og går, og hver gang det kommer eller går friere klemmes det. Det er nesten så jeg lurer på om det aldri er noen som bare sier hei eller håndhilser lenger.

Hun klemmer disse stakkarslige ungkarene så mye at hun risikerer å danke ut de potensielle svigerdøtrene! ;-)

Skrevet

Jeg har bare sett en episode - og da vekslet huset de gikk inn i farge - hehe - noen ganger var det blått , andre ganger var det gult -irriterende! :)

Det var med han som bodde hjemme og hadde en 13 år gammel sønn.

Ja, det husker jeg. Det var i forrige runde. I den saken ville mora gjerne bli "kvitt" ham, forståelig nok, siden hele hurven hadde kun en vanlig leilighet til disposisjon.

I går var planen at begge skulle bo i etasjen over foreldrene, han ønsket ikke å flytte ut.

Guri malla, det hadde jeg aldri orka. Greit nok at man kan være til gjensidig hygge og nytte hvis man er alene og bor i samme hus som foreldrene, men som par? Nei takk.

Men du skulle ha sett den flotte campingbilen de dro på tur i du. flisa. Det hadde vært noe, det. Den kunne jeg heller ha tenkt meg enn mannen.

Skrevet

Nei det kan det umulig være. En førtiåring som får servert frokosten på "rommet" av gamle mor, ja, ja, om noen vil ha ham skal de få han billig! Ikke ville han flytte, ikke ville han ha flere barn, ikke ville han oppgi noe av det han allerede hadde eller gjorde, hvorfor i alle dager vil han ha ei dame? Han trenger jo ikke hushjelp heller så lenge mora hans lever og er frisk nok!

Jeg så ikke dette programmet - har bare sett ett. Men så litt av de "innledende" presentasjonene av ungkarene. Det som gikk igjen hos mange av dem var at mor sa at det ville vært fint om han fikk seg en kone slik at han kunne flytte hjemmefra!!

Akkurat som om det er en lov som sier at det er forbudt å flytte hjemmefra for å bo _alene_!

De karene hadde vært adskillig bedre "catch" hvis de hadde vist at de klarte seg på egenhånd uten mor før de dro på sjekker'n.

Skrevet

Hun klemmer disse stakkarslige ungkarene så mye at hun risikerer å danke ut de potensielle svigerdøtrene! ;-)

Ja, der klemmes og klemmes.

Men sånn er det i mange programmer for tida. Og i virkeligheten også, dessverre. Jeg liker ikke all denne klemmingen. Vil helst bare si hei når jeg kommer og ha det når jeg går.

Skrevet

Ja, det husker jeg. Det var i forrige runde. I den saken ville mora gjerne bli "kvitt" ham, forståelig nok, siden hele hurven hadde kun en vanlig leilighet til disposisjon.

I går var planen at begge skulle bo i etasjen over foreldrene, han ønsket ikke å flytte ut.

Guri malla, det hadde jeg aldri orka. Greit nok at man kan være til gjensidig hygge og nytte hvis man er alene og bor i samme hus som foreldrene, men som par? Nei takk.

Men du skulle ha sett den flotte campingbilen de dro på tur i du. flisa. Det hadde vært noe, det. Den kunne jeg heller ha tenkt meg enn mannen.

He he, jeg så ikke gårsdagens episode, men enig i at det der hørtes utrolig ut.

BBC har hatt noen programmer der de hjelper folk med re-location der de har ymse grunner/ønsker til å flytte på seg. I et program skulle et foreldrepar og deres voksne sønn med kone selge hvert sitt hus/leilighet, og kjøpe en tomannsbolig/generasjonsbolig sammen.

Innen programmet var ferdig innspilt hadde svigerdatteren dratt hjem til Canada "på ferie", og etter en "forlengelse" sendte hun _E-POST_ til mannen sin om at hun ville skilles!! Mor og far og sønn flyttet inn i et nytt hus på et helt ukjent sted, og pga hans endrede livssituasjon ble det ikke "tomanns", men at han bodde på gutterommet mens mor laget mat og vasket klærne hans...

Skrevet

Jeg så ikke dette programmet - har bare sett ett. Men så litt av de "innledende" presentasjonene av ungkarene. Det som gikk igjen hos mange av dem var at mor sa at det ville vært fint om han fikk seg en kone slik at han kunne flytte hjemmefra!!

Akkurat som om det er en lov som sier at det er forbudt å flytte hjemmefra for å bo _alene_!

De karene hadde vært adskillig bedre "catch" hvis de hadde vist at de klarte seg på egenhånd uten mor før de dro på sjekker'n.

Så vidt jeg husker, var det flere både i forrige og denne runde som kom luskende hjem til mamma etter at de ble skilt. Da ser jeg to muligheter: Eksen sitter igjen med gods og gull og de står på bar bakke - eller: De kan knapt nok koke seg et egg og rømmer hjem til mammas gryter.

Skrevet

Ja, der klemmes og klemmes.

Men sånn er det i mange programmer for tida. Og i virkeligheten også, dessverre. Jeg liker ikke all denne klemmingen. Vil helst bare si hei når jeg kommer og ha det når jeg går.

Jeg synes en del klemming er OK, men det kommer an på hvem det er og hvor godt jeg kjenner dem.

Synes det er snålt ut når Thomas og Harald skal klemme på absolutt alle gjestene som kommer, uansett hvem det er.

Hvis jeg ikke husker helt feil så klemte de også på Arve Tellefsen!! ;-) Han er vel ikke akkurat vokst opp med klemmekulturen han, som nylig ble 70 år! ;-)

Skrevet

Så vidt jeg husker, var det flere både i forrige og denne runde som kom luskende hjem til mamma etter at de ble skilt. Da ser jeg to muligheter: Eksen sitter igjen med gods og gull og de står på bar bakke - eller: De kan knapt nok koke seg et egg og rømmer hjem til mammas gryter.

Kanskje begge deler...

Hjemflytting til mamma ved samlvisbrudd bør begrenses til rene overgangsfaser eller helst unngås helt.

Skrevet

He he, jeg så ikke gårsdagens episode, men enig i at det der hørtes utrolig ut.

BBC har hatt noen programmer der de hjelper folk med re-location der de har ymse grunner/ønsker til å flytte på seg. I et program skulle et foreldrepar og deres voksne sønn med kone selge hvert sitt hus/leilighet, og kjøpe en tomannsbolig/generasjonsbolig sammen.

Innen programmet var ferdig innspilt hadde svigerdatteren dratt hjem til Canada "på ferie", og etter en "forlengelse" sendte hun _E-POST_ til mannen sin om at hun ville skilles!! Mor og far og sønn flyttet inn i et nytt hus på et helt ukjent sted, og pga hans endrede livssituasjon ble det ikke "tomanns", men at han bodde på gutterommet mens mor laget mat og vasket klærne hans...

Hjelp! Ja, det har lett for å ende opp med sønnen på gutterommet og mamma som duller og serverer.

Når det er sagt, tror jeg en ordning hvor f. eks. voksen sønn bor i samme hus som aldrende foreldre og kan ta seg av snømåking, hagestell, rundvask etc. kan være helt OK. I noen tilfeller kan en slik ordning gjøre at de eldre kan bo hjemme lenger.

Skrevet

Jeg synes en del klemming er OK, men det kommer an på hvem det er og hvor godt jeg kjenner dem.

Synes det er snålt ut når Thomas og Harald skal klemme på absolutt alle gjestene som kommer, uansett hvem det er.

Hvis jeg ikke husker helt feil så klemte de også på Arve Tellefsen!! ;-) Han er vel ikke akkurat vokst opp med klemmekulturen han, som nylig ble 70 år! ;-)

Der er vi nok ulike. Jeg trives ikke med å klemme andre enn kjæresten og andre tiltrekkende menn, foruten dyr av ymse slag. Det byr meg i mot når tanter og onkler og kolleger og fjerne bekjente skal klemme.

Skrevet

Hjelp! Ja, det har lett for å ende opp med sønnen på gutterommet og mamma som duller og serverer.

Når det er sagt, tror jeg en ordning hvor f. eks. voksen sønn bor i samme hus som aldrende foreldre og kan ta seg av snømåking, hagestell, rundvask etc. kan være helt OK. I noen tilfeller kan en slik ordning gjøre at de eldre kan bo hjemme lenger.

I det nevnte BBC-programmet var moren kjempefortvilet over situasjonen. Hun var ikke så lysten på flytting, men lot seg veøl overtale av mann, sønn og svigerdatter, fordi det skulle bli så fint med de to parene i generasjonsbolig og bare tenk når det etterhvert kom barnebarn osv.

Enden på visa ble jo null svigerdatter og null barnebarn, samt at de hadde flyttet et godt stykke unna der hvor denne moren var kjent og hadde venner osv. Huset lå også litt øde til, og hvis jeg ikke husker feil så hadde hun ikke førerkort og var derfor helt avhengig av mannen sin for å komme seg til steder der ting skjedde.

Huset de kjøpe hadde potensiale til å bli en bolig med to separate boenheter, og planen var at det skulle bygges om. Men pga skilsmissen ble det altså gutterom-løsning istedet...;-)

Gjest Eizoze
Skrevet

I gamle dager kalte man sånt generasjonsbolig.

Tror generelt sett familier hadde større toleranse for hverandre før.

Skrevet

Det er sikkert riktig, men jeg tror at man i gamle dager tok mer ansvar for "sitt eget" i sin del av generasjonsboligen.

Jeg har mye bønder i slekta, og der har det dels vært kårbolig som nærmeste nabohus til våningshuset, dels vært store våningshus med f eks de gamle i en etasje og den unge familien i en etasje.

Men dersom den ene parten som bort i en del av en generasjonsbolig oppfører seg som om han bor på gutterommet mens mor ordner opp, så er det jo ikke no voldsomt sjakktrekk for å trekke til seg damer! ;-)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Og det er irriterende når voksne hjemmeboende automatisk blir stemplet som dotter og mammadalter, når virkeligheten kan være at det er de yngre som hjelper de eldre, ikke omvendt.

I vår del av verden er det eneste saliggjørende at hver enkeltfamilie bor hver for seg.

Og alle bare hyler opp om det offentlige som svikter hvis en 90-åring blir liggende død i leiligheten sin en måned. Mens ingen nevner barnebarnet som bor et kvartal unna.

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Og det er irriterende når voksne hjemmeboende automatisk blir stemplet som dotter og mammadalter, når virkeligheten kan være at det er de yngre som hjelper de eldre, ikke omvendt.

I vår del av verden er det eneste saliggjørende at hver enkeltfamilie bor hver for seg.

Og alle bare hyler opp om det offentlige som svikter hvis en 90-åring blir liggende død i leiligheten sin en måned. Mens ingen nevner barnebarnet som bor et kvartal unna.

Veldig enig med deg!

Husker et program på Migrapolis der vi fikk en titt inn i hjemmet til en indisk storfamilie. De drev en indisk restaurant sammen, og delte en stor bolig der to-tre voksne sønner bodde med hver sin kone og barn, samt de gamle foreldrene. Disse svigerinnene virket veldig fornøyde med å bo på denne måten, ikke minst fordi barna alltid kunne bli passet hjemme av noen de står nært mens mor og/eller far jobbet (vaktene på restauranten var fordelt mellom dem alle). De virket ogsp veldig fornøyde med å ha hverandre som venninner.

Jeg tror ikke det hadde gått så bra om jeg plutselig skulle ha flyttet sammen med mor og søstre, rett og slett fordi vi ikke er "vokst opp" med at det er slik. Men jeg synes det virket veldig hyggelig den måten de hadde det på, og jeg skulle nesten ønske at jeg var eslet til å klare noe tilsvarende selv.

Skrevet

Akkurat! De driter seg så mye ut at jeg syntes det var ubehagelig å se på!

Tenk å sitte på gutterommet med hver av jentene for å prate litt, deretter rådslag på gutterommet med mamma, og til slutt noen ord med Hedda på senga.

Nei og nei og nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...