Gå til innhold

Reinsdyrskav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tre pakker med reinsdyrskav i fryseren. Er vel finnbiff det heter, men hvilket tilbehør er bra, løk og sopp...eller? Brunes vel bare litt og surres etterpå? Er reinsdyrkjøtt strammere i smaken enn elgkjøtt?

Skrevet

Jeg surrer litt løk først og steker kjøttet kun til det akkurat har blitt brunt. Salter og pepprer. Etterpå heller jeg i champingnon og en boks med rømme og lar det få et oppkok. Server potetmos, rørte tyttebær og grønnsaker til.

Skrevet

Jeg surrer litt løk først og steker kjøttet kun til det akkurat har blitt brunt. Salter og pepprer. Etterpå heller jeg i champingnon og en boks med rømme og lar det få et oppkok. Server potetmos, rørte tyttebær og grønnsaker til.

Takk, Lurvelinge, høres jo veldig godt ut, dette skal prøves en dag. Skjønner det omtrent er ferdig etterat det har blitt brunt da.

Skrevet

Bruner skavet i panna og steker det noen minutter, har så over en pose viltsaus og en blanding av vann og fløte tilsvarende det som står på posen (der står det melk, men det blir bedre med fløte), salt og pepper etter smak. Serveres med poteter og broccoli (og sopp for den som liker det). Vanvittig enkelt og godt!

Skrevet

Reinsdyrkjøtt er _bedre_ enn elgkjøtt! :-)

Jeg lager det mer eller mindre slik som Lurveline har beskrevet det. Synes rømme smaker best til vilt - ikke fløte. Jeg bruker også knuste einerbær oppi *nam*, men ikke bruk det dersom gravide skal spise! Unntak gjelder dersom de er på overtd og bare håper at ungen får opp farta! ;-)

Skrevet

Brun kjøttet, ha det over i en kjele, kok ut stekepanna og ha krafta også over i kjelen. Gjenta med løk og bacon, og champignon hvis du liker det.

Skiv skrelte poteter, antall etter behov. Ha dette også over i kjelen. Fyll opp med litt vann (kommer an på hvor mye kraft det ble), og ha oppi salt, pepper og seterrømme. Væska skal _nesten_ dekke potetene. La dette småputre til potetene er gjennomkokte. Serveres med rørt tyttebær! Nam!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Brun kjøttet, ha det over i en kjele, kok ut stekepanna og ha krafta også over i kjelen. Gjenta med løk og bacon, og champignon hvis du liker det.

Skiv skrelte poteter, antall etter behov. Ha dette også over i kjelen. Fyll opp med litt vann (kommer an på hvor mye kraft det ble), og ha oppi salt, pepper og seterrømme. Væska skal _nesten_ dekke potetene. La dette småputre til potetene er gjennomkokte. Serveres med rørt tyttebær! Nam!

omtrent sånn har jeg fått det servert på koldtbord, er skikkelig godt! *notere*

Skrevet

omtrent sånn har jeg fått det servert på koldtbord, er skikkelig godt! *notere*

Det er mamma sin oppskrift, den er nydelig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...