Gå til innhold

FU.: hvilket treningsenter bruker du og hva koster det ?

Anbefalte innlegg

Gjest Underskrift
Skrevet

For meg er det nett det samme om dere vil svare med nick eller ikke.

Jeg er selv alltid litt skeptiske til slike FUer, men jeg leter etter treningsenter ;o)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

3

• Speak

2

• Caloni Makaroni

2

• kaffepiken

1

ShitDiddelyDo
Skrevet

SATS.

Husker ikke helt hva jeg betaler, men jeg har en avtale hvor jeg mener å huske at jeg slipper unna med rundt 150 kroner mindre enn vanlig månedsutgift.

Tror nye kunder må betale rundt 500 kroner i måneden.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg bruker treningssenter på universitetet, så jeg slipper veldig billig unna, men det krever at man er student eller at man er samboer med student.

Mange bedrifter har avtaler med treningssentre. Har du sjekket om din arbeidsplass (om du jobber, da) har en slik avtale med et treningssenter? Ofte er det litt å spare på det, og det kan dermed være avjørende for hvilket senter du velger.

Uansett hvilket du velger anbefaler jeg deg å tenke igjennom hvilket som passer best i forhold til beliggenhet for deg. Å komme seg på trening innebærer gjerne en dørstokkmil, så det bør være enklest mulig å komme seg til, slik at reisen i seg selv ikke blir et tiltak!

Gjest Elixia treningssenter
Skrevet

Jeg trener på Elixia. Det koster meg 500 kr måneden. De har bindingstid på et år, så det blir dyrt om man bare er "støttemedlem".

Selv så har jeg trent der fast i ca 5 år, og trener 3-4 ggr i uken. Jeg er veldig fornøyd med treningsapparat og gruppetimer. Dessuten liker jeg at de har et par fysioterapeuter blant treningsveilederne.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg trener på Elixia. Det koster meg 500 kr måneden. De har bindingstid på et år, så det blir dyrt om man bare er "støttemedlem".

Selv så har jeg trent der fast i ca 5 år, og trener 3-4 ggr i uken. Jeg er veldig fornøyd med treningsapparat og gruppetimer. Dessuten liker jeg at de har et par fysioterapeuter blant treningsveilederne.

Kan jeg spørre om hvilket du bruker.

Jeg vurderer nemlig både, Majorstua, ccvest, asker, sandvika, sjølyst.

Alle er sånn litt i nærheten av hvor jeg oppholder meg, men ingen akuratt her jeg bor da ;o)

Sandvika er nok det som er mest pratisk, men både ccvest og sandvika kommer litt utenom pga. at det ligger på kjøpesenter. Kan fort både bli masete og dyrt;o)

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg bruker treningssenter på universitetet, så jeg slipper veldig billig unna, men det krever at man er student eller at man er samboer med student.

Mange bedrifter har avtaler med treningssentre. Har du sjekket om din arbeidsplass (om du jobber, da) har en slik avtale med et treningssenter? Ofte er det litt å spare på det, og det kan dermed være avjørende for hvilket senter du velger.

Uansett hvilket du velger anbefaler jeg deg å tenke igjennom hvilket som passer best i forhold til beliggenhet for deg. Å komme seg på trening innebærer gjerne en dørstokkmil, så det bør være enklest mulig å komme seg til, slik at reisen i seg selv ikke blir et tiltak!

Vi har ingen avtale dessverre.

Jeg tenker på beliggenhet, men ingen er helt perfekt, men jeg må jo allikevel snart se og komme i gang.

Tusen takk for svar

Gjest Underskrift
Skrevet

SATS.

Husker ikke helt hva jeg betaler, men jeg har en avtale hvor jeg mener å huske at jeg slipper unna med rundt 150 kroner mindre enn vanlig månedsutgift.

Tror nye kunder må betale rundt 500 kroner i måneden.

Er du fornøyd med senteret?

Tusen takk for svar.

(vil ikke grave og høre om hvilket når du har nick, men om det ikke gjør deg noe, er det bare og svare ;o))

Skrevet

Alle er sånn litt i nærheten av hvor jeg oppholder meg, men ingen akuratt her jeg bor da ;o)

Sandvika er nok det som er mest pratisk, men både ccvest og sandvika kommer litt utenom pga. at det ligger på kjøpesenter. Kan fort både bli masete og dyrt;o)

Nå var det flaks at jeg svarte deg anonymt, dermed svarer jeg gjerne på hvor jeg trener :-)

Jeg holder til på Elixia på Sandvika. Jeg syns ikke det er masete. Det eneste upraktiske er at man må betale for å parkere der utenom senterets åpningstider. Men i åpningstiden er det tre timer gratis parkering.

Skrevet

Family Sports Club. FSC.no

Prisen der varierer fra 425,- til 525,- pr. mnd. Litt avhengig av hvilken oppfølging du ønsker.

Jeg er superfornøyd:-)

Gjest Underskrift
Skrevet

Nå var det flaks at jeg svarte deg anonymt, dermed svarer jeg gjerne på hvor jeg trener :-)

Jeg holder til på Elixia på Sandvika. Jeg syns ikke det er masete. Det eneste upraktiske er at man må betale for å parkere der utenom senterets åpningstider. Men i åpningstiden er det tre timer gratis parkering.

Ja, det var jammen smart :o)

Har du sånn avtale at du kan trene overalt, eller har du låst deg til og trene kun der?

Caloni Makaroni
Skrevet

Vi har ingen avtale dessverre.

Jeg tenker på beliggenhet, men ingen er helt perfekt, men jeg må jo allikevel snart se og komme i gang.

Tusen takk for svar

Skaff deg gjerne noen å trene sammen med! Jeg prøvde å komme i gang med å trene styrke i desember, og det var tungt, men det gikk greit. Men så kom ei venninne av meg og lurte på om jeg ville trene sammen med henne noen ganger, og det var fantastisk mye bedre! Man kan ikke backe ut av en avtale om å trene med mindre det er noe viktig som kommer i veien, dessuten så er det lettere å "pushe" hverandre litt når man er to.

Skrevet

Ja, det var jammen smart :o)

Har du sånn avtale at du kan trene overalt, eller har du låst deg til og trene kun der?

Jeg kan trene på alle Elixia treningssenter. Det syns jeg var så smart da jeg meldte meg inn, men det har aldri blitt til at jeg har trent andre steder.

Gjest mallet
Skrevet

Nautilus. 220 kr/mnd. Valgte det mest på grunn av grei beliggenhet og avslappet miljø. Har trent på SATS tidligere, og der var det altfor høy discomusikk, og mange "perfekte" folk med dyre, hippe treningsklær, i alle fall på det senteret jeg var på. På Nautilus der jeg bor er det mest vanlige slappfisker som meg selv, og behagelig lydnivå :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er du fornøyd med senteret?

Tusen takk for svar.

(vil ikke grave og høre om hvilket når du har nick, men om det ikke gjør deg noe, er det bare og svare ;o))

Ja, jeg er fornøyd. De har en god frivektsavdeling og alt jeg trenger.

De har også det meste andre måtte trenge.

Gjest Sportsklubb vest
Skrevet

Sportsklubb vest. Veldig happy med at det ikke er en av de store kjedene.

Vanlige mennesker, ikke trendy og hipt, i alle aldre.

Skrevet

Jeg trener på SATS. Det er stort sett to treningssentre jeg varierer mellom, da blir det litt av hvert å velge mellom av timer jeg liker. Styrkesalen er bra, og når man ber om veiledningstime får man det gratis.

Gjest Signert
Skrevet

Jeg har trent på ELIXIA (er fortsatt medlem, men har sluttet å trene). Jeg fraråder det på det sterkeste. Svært dyrt, alltid fullt og et vanvittig fokus på slanking og utseende. Heldigvis er bindingstiden snart over!

Gjest Signert
Skrevet

Majorstuen er værst. Alltid fullt og lokalene ligger mange etasjer under bakken, så jeg får litt klaustrofobifølelse av å være der. Sandvika er ganske rolig, bortsett fra på lørdag formiddag. Sjølyst regnes som det beste av Elixias sentre, men det er en god del snobbete damer i 40-50 årene som trener der (ikke at det nødvendigvis gjør noe, men jeg har utviklet akutt allergi mot slike etter min oppvekst i Bærum:)

Gjest Signert
Skrevet

Utenom åpningstiden kan man parkere gratis under kommunegården:)

Skrevet

Utenom åpningstiden kan man parkere gratis under kommunegården:)

Er det en ny ordning at det er gratis å parkere under kommunegården?

Jeg har betalt mye i parkeringsafgift der, men det er noen år siden sist jeg parkerte der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...