Gå til innhold

FU.: hvilket treningsenter bruker du og hva koster det ?

Anbefalte innlegg

Gjest Underskrift
Skrevet

Skaff deg gjerne noen å trene sammen med! Jeg prøvde å komme i gang med å trene styrke i desember, og det var tungt, men det gikk greit. Men så kom ei venninne av meg og lurte på om jeg ville trene sammen med henne noen ganger, og det var fantastisk mye bedre! Man kan ikke backe ut av en avtale om å trene med mindre det er noe viktig som kommer i veien, dessuten så er det lettere å "pushe" hverandre litt når man er to.

Det med og trene med venner en veldig lurt. Gjorde det tidliger, da jeg var litt mer sprek enn nå, kan man si.

Hun jeg trente sammen med, er jo nå selvsagt fremdeles sprek, eller enda sprekere, og hun maser stadig på og få meg i gang igjen. Men jeg vil bli litt mer i form først. (Kjempe tullete, men sånn er det nå). Om ett par måneder kanskje....

Så da blir avtalen Elixia tror jeg, med at jeg kan trene hvor som helst.

Vennlig hilsen

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

3

• Speak

2

• Caloni Makaroni

2

• kaffepiken

1

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg har trent på ELIXIA (er fortsatt medlem, men har sluttet å trene). Jeg fraråder det på det sterkeste. Svært dyrt, alltid fullt og et vanvittig fokus på slanking og utseende. Heldigvis er bindingstiden snart over!

Tusen takk for svar.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg trener på SATS. Det er stort sett to treningssentre jeg varierer mellom, da blir det litt av hvert å velge mellom av timer jeg liker. Styrkesalen er bra, og når man ber om veiledningstime får man det gratis.

Så du er altså en av di få som bruker fler treningsentere. Godt og se, fordi det er det jeg tenker også, særlig av den grunn du sier.

Jeg ser at timelistene di forskjellige steder passer sånn at det alltid på ett sted er noe jeg liker og trene.

Vennlig hilsen og takk for svar

Gjest Underskrift
Skrevet

Sportsklubb vest. Veldig happy med at det ikke er en av de store kjedene.

Vanlige mennesker, ikke trendy og hipt, i alle aldre.

Har du en web adresse dit?

Jeg trente der tidligere når det var sats.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Nautilus. 220 kr/mnd. Valgte det mest på grunn av grei beliggenhet og avslappet miljø. Har trent på SATS tidligere, og der var det altfor høy discomusikk, og mange "perfekte" folk med dyre, hippe treningsklær, i alle fall på det senteret jeg var på. På Nautilus der jeg bor er det mest vanlige slappfisker som meg selv, og behagelig lydnivå :)

Er det der di har denne spesielle formen for treninge. Ikke fri trening? Syns jeg leste en tråd om det for ikke så lenge siden.

Hmmm. mulig jeg tar feil. Har aldri hørt om stedet før her faktisk. Finnes det i Oslo og omegn?

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Family Sports Club. FSC.no

Prisen der varierer fra 425,- til 525,- pr. mnd. Litt avhengig av hvilken oppfølging du ønsker.

Jeg er superfornøyd:-)

Tusen takk for svar!

Skal sjekke ut hjemmesidene med det samme, nytt for meg nemlig:o)

Vennlig hilsen en snart forhåpentligvis trenende

Gjest Underskrift
Skrevet

Majorstuen er værst. Alltid fullt og lokalene ligger mange etasjer under bakken, så jeg får litt klaustrofobifølelse av å være der. Sandvika er ganske rolig, bortsett fra på lørdag formiddag. Sjølyst regnes som det beste av Elixias sentre, men det er en god del snobbete damer i 40-50 årene som trener der (ikke at det nødvendigvis gjør noe, men jeg har utviklet akutt allergi mot slike etter min oppvekst i Bærum:)

Sandvika ligger vel også litt under bakken, gjør det ikke?

Asker har dagslys, sjølyst vet jeg ikke helt hvordan beliggenheten er på.

ccvest er ute av bilde allerede, men jeg vurderer slikt medlemskap så jeg kan trene fler steder.

Hadde du det?

Gjest Underskrift
Skrevet

Ja, jeg er fornøyd. De har en god frivektsavdeling og alt jeg trenger.

De har også det meste andre måtte trenge.

Tusen takk for svar

Gjest Princess Peach
Skrevet

Går på et uavhengig treningssenter her på stedet, og betaler 249 kr i mnd.

Skrevet

Er det der di har denne spesielle formen for treninge. Ikke fri trening? Syns jeg leste en tråd om det for ikke så lenge siden.

Hmmm. mulig jeg tar feil. Har aldri hørt om stedet før her faktisk. Finnes det i Oslo og omegn?

Vennlig hilsen

Nautlius finnes på Oslo øst, alle steder i tilknytning til svømmebasseng. Det er på Furuset, Tøyen, Nordtvet og Holmlia.

Bruk av svømmesbassenget er inkludert i den lave månedsavgiften.

Tilbud med trening i sal: bl.a. spinning, step, MRL, yoga.

Gjest Elixia treningssenter
Skrevet

ccvest er ute av bilde allerede, men jeg vurderer slikt medlemskap så jeg kan trene fler steder.

Hadde du det?

Elixia i Sandvika holder til i kjelleren på Sandvika Storsenter, så det er ikke dagslys der. Men lokalene er lyse og trivelige likevel.

Sist de økte månedsprisene, så vurderte jeg å bytte til et annet treningssenter, på Valler (husker ikke navnet). Der var det dagslys, men lokalene var så triste (sementgrå gulv og vegger) at jeg fant ut at jeg aldri ville orket å gå dit, så da var det ikke noe poeng i å bytte.

Og det beste med Elixia i Sandvika er at du da kan komme til å møte meg der ;-)

Skrevet

Trener på jobben, meget bra og koster meg ikke en dritt:-)

Gjest Signert
Skrevet

Er det en ny ordning at det er gratis å parkere under kommunegården?

Jeg har betalt mye i parkeringsafgift der, men det er noen år siden sist jeg parkerte der.

Det er gratis etter fem og før ni (eller var det åtte?) og i helgene. Så hvis man trener mellom ni og ti på hverdager er det jo ikke gratis, men jeg tenkte på helgene...

Gjest Signert
Skrevet

Hadde du det?

Med det medlemskapet jeg har, kan jeg trene på alle sentrene. Jeg synes det er veldig greit. Det siste året har jeg trent mest på majorstuen, mens jeg har hatt en periode hvor jeg har trent mest på Bekkestua og en periode hvor jeg bare trente i Sandvika. Et slikt medlemskap koster bare 20 kroner mer i måneden, så det er ikke den store summen å betale for økt fleksibilitet.

Sandvika ligger også en etasje under bakken, men det er aldri like fullt der, og aldri den samme klamme luften som på Colosseum. Jeg vet ikke hvor mange etasjer Colosseum ligger under bakken, men det er maaange trapper:)

Gjest mallet
Skrevet

Vennlig hilsen

De instruerer i en bestemt metode, men ingen tvinger deg til å bruke den.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Skal sjekke ut hjemmesidene med det samme, nytt for meg nemlig:o)

Vennlig hilsen en snart forhåpentligvis trenende

Tror ikke de har så mange sentre.

Lykke til med oppstart av trening. Det gjør godt for både kropp og sjel:-)

Gjest Underskrift
Skrevet

Med det medlemskapet jeg har, kan jeg trene på alle sentrene. Jeg synes det er veldig greit. Det siste året har jeg trent mest på majorstuen, mens jeg har hatt en periode hvor jeg har trent mest på Bekkestua og en periode hvor jeg bare trente i Sandvika. Et slikt medlemskap koster bare 20 kroner mer i måneden, så det er ikke den store summen å betale for økt fleksibilitet.

Sandvika ligger også en etasje under bakken, men det er aldri like fullt der, og aldri den samme klamme luften som på Colosseum. Jeg vet ikke hvor mange etasjer Colosseum ligger under bakken, men det er maaange trapper:)

Der jeg har forhørt meg nå, kostet det 80,- mer i måneden (bekkestua) og 50,- mer i måneden asker. Dvs, at den prisen da blir nokså lik hverandre?

Hvor meldte du deg inn? Tror det kommer litt ann på hva det koster på senteret i utgangspunktet. Elixia har tydelig kjempeforskjeller på prisene sine i tillegg.

Gjest Underskrift
Skrevet

Trener på jobben, meget bra og koster meg ikke en dritt:-)

Flott for deg :o)

Tusen takk for svar.

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Går på et uavhengig treningssenter her på stedet, og betaler 249 kr i mnd.

Oj, det var jammen rimlig.

Ikke oslo område?

Vennlig hilsen

Gjest Underskrift
Skrevet

Nautlius finnes på Oslo øst, alle steder i tilknytning til svømmebasseng. Det er på Furuset, Tøyen, Nordtvet og Holmlia.

Bruk av svømmesbassenget er inkludert i den lave månedsavgiften.

Tilbud med trening i sal: bl.a. spinning, step, MRL, yoga.

Ok, men det er nok i litt feil beliggenhet for meg.

Synd, jeg elsker og svømme.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...