Gå til innhold

Hvordan få/ta kontroll?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Rettssaken nærmer seg med stormskritt - og jeg har ikke kontroll over verken meg selv, eller situasjonen.

Jeg er hun som alltid har kontroll på alt, absolutt alt - og nå har jeg ikke det.

Jeg får ikke sove, jeg klarer ikke spise ordentlig, jeg kaldsvetter, skjelver, får hjerteklapp, gråter ukontrollert, er kvalm men kaster ikke opp, i det hele tatt.... Jeg føler meg som en skikkelig nut case (no offense)...

Jeg har hatt gjennomgang med advokaten i dag, og jeg vet hva som skal skje, hva jeg skal gjøre, si, hvem som kommer - men det hjelper ikke, jeg klarer ikke å roe meg ned.

Taper jeg, så taper jeg en halv mill - så det står jo litt på spill får man si, men jeg føler ikke at det er det som bekymrer meg heller?

Pengene er ikke greia her - det er selve saken, at jeg føler meg skikkelig urettferdig behandlet, og straffet for noe jeg ikke har gjort.

Så, gode råd er dyre ser det ut til - hvordan håndterer jeg dette?

Saken får jeg ikke gjort noe med, jeg må møte i retten denne uken - og komme meg gjennom det på et vis, men hvordan håndtere de fysiske problemene NÅ?

Jeg skjønner at det bunner i psyke, jeg skjønner bare ikke hva jeg skal gjøre med det....

Har noen opplevd dette før? Hva gjorde dere for å komme ut av det?

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• ShitDiddelyDo

4

• org

1

• pekkaline

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Signert
Skrevet

Jeg får akkurat de symptomene der et par uker før eksamen. Det er helt forferdelig. Det eneste som hjelper er å få det overstått. Ingefærtabletter hjelper mot kvalmen, en god film kan få tankene over på noe annet, og valerina natt gjør natten litt bedre. Jeg ønsker deg lykke til!

Mvh.

Skrevet

Kjære Persille!

Jeg håper virkelig at det går din vei nå, at du kommer deg gjennom rettsaken i god behold, og at retten ser din side av saken.

Det er lagmannsretten nå, ikke sant? jeg er lagrettemedlem, men har bare vært med på to saker, ingen av dem sivile saker.

Til det du spør om, har jeg vel ikke noe godt svar. Har du en god venn å prate med, er kasnkje det det beste. Eller bruk oss her på DOL!

Lykke til i alle fall!

Skrevet

Søk tre-fire fingerbredder ned fra kravebenet ca over brystet etter et ømt punkt. Når du finner dette så bruker du to fingre og stryker i rolige sirkelbevegelser på punktet. Dette skal roe deg ned.

Dersom du plutselig får kvalme, hjertebank og tingene du nevner, så kan du banke rymisk på håndkanten (inn fra lillefinger), dette skal snu det som kommer av plage.

Dype åndedrag. Pust godt inn, hold et par tre sekunder og slipp luften sakte ut. Vent et par tre sekunder før du trekker inn ny luft. Jeg synes dette virker best når jeg drar inn luft gjennom nesen og ut luft av munnen. Hold på noen minutter. Hør på rolig instrumental, eller stillhet mens du jobber med deg selv.

Og sist men ikke minst, Lykke til med saken i morgen!! Skal tenke på deg.

Skrevet

Det er mange ting du ikke kan kontrollere i denne perioden. Da gjelder det å ta kontroll over de tingene du kan kontrollere, og det er vel primært dine egne handlinger.

Jeg ville gått en lang tur hver dag, evt. annen form for trening.

Videre ville jeg sørget for å ikke spise for mye junk, men derimot spist frukt og noe proteiner (f.eks. få i deg noen egg ol), Det gjør ikke noe om du spiser litt lite, du kan gå relativt lenge på f.eks. frukt og noe proteiner.

Hvis du ikke få sove, så fokuser på den teorien som sier at bare man ligger i senga et visst antall timer hver natt, så får kroppen nok hvile.

Hør på musikk før du skal legge deg, se om du kan klare å finne en eller annen slags ro.

Tillat deg å synes at dette har vært urettferdig, og forhold deg til at avgjørelsen i rettssaken selvfølgelig ikke bare handler om hva som har skjedd og ikke skjedd - men om hva som blir presentert på en troverdig måte, slik at retten vektlegger det. Kanskje vil ikke utfallet bli rettferdig, men det er i såfall ikke du som menneske som dømmes. Vet ikke om det siste jeg skrev gir mening, men jeg prøver å få frem at hvorvidt du taper eller vinner denne saken ikke nødvendigvis sier noe om deg som person.

Det er det personlige ved hele saken som setter deg så ut - tror jeg.

Lykke til :-)

Gjest Persille
Skrevet

Kjære Persille!

Jeg håper virkelig at det går din vei nå, at du kommer deg gjennom rettsaken i god behold, og at retten ser din side av saken.

Det er lagmannsretten nå, ikke sant? jeg er lagrettemedlem, men har bare vært med på to saker, ingen av dem sivile saker.

Til det du spør om, har jeg vel ikke noe godt svar. Har du en god venn å prate med, er kasnkje det det beste. Eller bruk oss her på DOL!

Lykke til i alle fall!

Lagmannsretten, ja...

Jeg gruer meg egentlig ikke så veldig mye til selve saken tror jeg. Jeg vet jo mer nå enn jeg gjorde første gang...

Men tanken på at barnet mitt er nærmest rettsløst, at jeg kanskje må betale noen som har plaget henne masse penger, at jeg blir dømt for noe jeg har gjort med de beste intensjoner - i det hele tatt, finner jeg så enormt frastøtende at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med det...

Gjest Persille
Skrevet

Her er et par Valium tingen, helt åpenbart.

Mon tro om jeg kan få det bare av å ringe legen min...

Hm...

Gjest Persille
Skrevet

Søk tre-fire fingerbredder ned fra kravebenet ca over brystet etter et ømt punkt. Når du finner dette så bruker du to fingre og stryker i rolige sirkelbevegelser på punktet. Dette skal roe deg ned.

Dersom du plutselig får kvalme, hjertebank og tingene du nevner, så kan du banke rymisk på håndkanten (inn fra lillefinger), dette skal snu det som kommer av plage.

Dype åndedrag. Pust godt inn, hold et par tre sekunder og slipp luften sakte ut. Vent et par tre sekunder før du trekker inn ny luft. Jeg synes dette virker best når jeg drar inn luft gjennom nesen og ut luft av munnen. Hold på noen minutter. Hør på rolig instrumental, eller stillhet mens du jobber med deg selv.

Og sist men ikke minst, Lykke til med saken i morgen!! Skal tenke på deg.

Takk - skal notere meg dette :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ingen gode råd utover å roe deg ned med en cognac, noe som strengt tatt ikke er noe godt råd - det forstår selv jeg, men jeg vil bare ønske deg lykke til!

Gjest Persille
Skrevet

Det er mange ting du ikke kan kontrollere i denne perioden. Da gjelder det å ta kontroll over de tingene du kan kontrollere, og det er vel primært dine egne handlinger.

Jeg ville gått en lang tur hver dag, evt. annen form for trening.

Videre ville jeg sørget for å ikke spise for mye junk, men derimot spist frukt og noe proteiner (f.eks. få i deg noen egg ol), Det gjør ikke noe om du spiser litt lite, du kan gå relativt lenge på f.eks. frukt og noe proteiner.

Hvis du ikke få sove, så fokuser på den teorien som sier at bare man ligger i senga et visst antall timer hver natt, så får kroppen nok hvile.

Hør på musikk før du skal legge deg, se om du kan klare å finne en eller annen slags ro.

Tillat deg å synes at dette har vært urettferdig, og forhold deg til at avgjørelsen i rettssaken selvfølgelig ikke bare handler om hva som har skjedd og ikke skjedd - men om hva som blir presentert på en troverdig måte, slik at retten vektlegger det. Kanskje vil ikke utfallet bli rettferdig, men det er i såfall ikke du som menneske som dømmes. Vet ikke om det siste jeg skrev gir mening, men jeg prøver å få frem at hvorvidt du taper eller vinner denne saken ikke nødvendigvis sier noe om deg som person.

Det er det personlige ved hele saken som setter deg så ut - tror jeg.

Lykke til :-)

Det er det personlige, ja - det er det ikke tvil om.

Jeg synes på ingen måte jeg har gjort noe som er så ille at det fortjener denne konsekvensen. Jeg er ikke objektiv da - men nå har det gått for langt på et vis.

Takk :)

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har ingen gode råd utover å roe deg ned med en cognac, noe som strengt tatt ikke er noe godt råd - det forstår selv jeg, men jeg vil bare ønske deg lykke til!

:)

Av alle leger som ikke kan hjelpe så er Dr. Bache den beste? ;)

Skrevet

Lagmannsretten, ja...

Jeg gruer meg egentlig ikke så veldig mye til selve saken tror jeg. Jeg vet jo mer nå enn jeg gjorde første gang...

Men tanken på at barnet mitt er nærmest rettsløst, at jeg kanskje må betale noen som har plaget henne masse penger, at jeg blir dømt for noe jeg har gjort med de beste intensjoner - i det hele tatt, finner jeg så enormt frastøtende at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med det...

Jeg forstår følelsene dine, persille - tror jeg da. Avmakt, oppgitthet.... Men du får samle alt du har av krefter og konsentrere deg om det du skal!!!!!

Får du avlastning for jenta di mens rettsaken varer? Håper det!

Klem!

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har ingen gode råd, men ønsker deg lykke til!

ShitDiddelyDo
Skrevet

:)

Av alle leger som ikke kan hjelpe så er Dr. Bache den beste? ;)

Det er i hvert fall det legen min forteller meg når jeg er forkjøla.:)

Skrevet

Mon tro om jeg kan få det bare av å ringe legen min...

Hm...

Det burde du. Det du beskriver er i grunn hva Valium er utviklet for, nemlig situasjonsbestemt angst\uro av forbigående art.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg forstår følelsene dine, persille - tror jeg da. Avmakt, oppgitthet.... Men du får samle alt du har av krefter og konsentrere deg om det du skal!!!!!

Klem!

Ja, hun skal til faren sin - og det er bra :)

Jeg hadde egentlig håpet hun kunne være der fra i morgen av allerede - men det gikk ikke.

Jeg klarer forsåvidt å holde masken rundt henne, det er en sånn greie man venner seg til etterhvert. Men når hun har lagt seg og det blir stille - så skjærer det seg helt.

Men jeg skal prøve tipsene dine :)

Gjest Persille
Skrevet

Klem!

TipsET evnt...

*blingser*

Gjest Persille
Skrevet

Det burde du. Det du beskriver er i grunn hva Valium er utviklet for, nemlig situasjonsbestemt angst\uro av forbigående art.

Ok, da skal jeg gjøre et forsøk på det i morgen.

Jeg trenger hvertfall én hel natts søvn før saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...