Gå til innhold

Hvordan få/ta kontroll?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Det er i hvert fall det legen min forteller meg når jeg er forkjøla.:)

Der kan du se - og du blir jo alltid frisk?

:)

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

5

• ShitDiddelyDo

4

• org

1

• pekkaline

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok, da skal jeg gjøre et forsøk på det i morgen.

Jeg trenger hvertfall én hel natts søvn før saken.

Takk :)

Dersom du skal bruke medikamenter, så gjør det for all del ikke siste døgnet før rettssaken siden du ikke er kjent med virkningen. Hvis du skal bruke innsovningsmedisin siste natten, så må du ha prøvd det ut på forhånd.

Gjest Persille
Skrevet

Dersom du skal bruke medikamenter, så gjør det for all del ikke siste døgnet før rettssaken siden du ikke er kjent med virkningen. Hvis du skal bruke innsovningsmedisin siste natten, så må du ha prøvd det ut på forhånd.

Jeg har brukt Imovane en periode før, så den kjenner jeg til.

Og Vival blir nok ikke aktuelt før saken er over - jeg blir helt slått ut av dem (har brukt det ifbm tannlegeskrekk)...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Der kan du se - og du blir jo alltid frisk?

:)

Jepp. :)

Og det ordner seg nok for deg også. Med eller uten cognac.

Det er nok ventetiden som er verst.

Gjest Persille
Skrevet

Jepp. :)

Og det ordner seg nok for deg også. Med eller uten cognac.

Det er nok ventetiden som er verst.

Jada... Jeg vet jo det - jeg er jo tildels rasjonell...

Jeg klarer å tenke delvis rasjonelt på fakta, men jeg klarer ikke å være rasjonell ifht eget reaksjonsmønster. Veldig ny og ubehagelig opplevelse for meg...

Skrevet

Jeg har brukt Imovane en periode før, så den kjenner jeg til.

Og Vival blir nok ikke aktuelt før saken er over - jeg blir helt slått ut av dem (har brukt det ifbm tannlegeskrekk)...

Da hadde jeg evt. tatt imovane den nest siste natten før du skal i retten, og så sett det an.

Gjest Persille
Skrevet

Da hadde jeg evt. tatt imovane den nest siste natten før du skal i retten, og så sett det an.

Det er nå...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jada... Jeg vet jo det - jeg er jo tildels rasjonell...

Jeg klarer å tenke delvis rasjonelt på fakta, men jeg klarer ikke å være rasjonell ifht eget reaksjonsmønster. Veldig ny og ubehagelig opplevelse for meg...

Få deg en god natts søvn i natt.

Har du Imovane? Dytt nedpå en.

Gjest Persille
Skrevet

Få deg en god natts søvn i natt.

Har du Imovane? Dytt nedpå en.

Jepp - tenkte ikke på det engang, men den ryker innpå snart.

Gjest Shira12
Skrevet

Det er gode råd pekkaline kommer med.

Jeg bruker de triksene der, og kan klare og få meg til og slappe litt mer av. Og det greie er, at du kan banke på hånden diskret.

Og ett godt råd er også det med og legge deg i sengen, selv om du ikke sovner, hviler kroppen.

Du kan tenke deg at først den ene foten blir tung, så den neste, så ene armen, og slik forsetter du.

Puste er veldig viktig, konsentrer deg om pusten, inn og ut, inn og ut.

Lykke lykke til! Vi krysser fingre og tær for deg, og håper på ett godt utfall!

Skrevet

Det er nå...

Må du på jobb i morgen eller kan du slappe av da?

Gjest Persille
Skrevet

Må du på jobb i morgen eller kan du slappe av da?

Det har ingen hensikt å sitte her å sture - så jeg drar på jobb. Bedre å være rundt andre...

Mista nikket
Skrevet

Når dagen kommer, skal du kle deg i klær du vet du er fin i, samtidig som det skal være klær du trives i.Ikke la de være for trange, for du skal ta dype pust med magen underveis. Har du noe flott undertøy, tar du på deg det også. Du skal føle velvære fra inners til ytterst :-) Lykke til.

Gjest Pontiac
Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg annet enn å si at jeg skjønner deg og føler med deg.

Holdt selv på med "forberedelser" og pes i to år før en to dagers rettsak.

Jeg var uheldig jeg også, helt uforskyldt og kjempet med de helt store.

Rettferdig ble det ikke, en god, god advokat er alfa omega.

Jeg var ikke dårlig, tror jeg skrudde på autopiloten en stund der og jobbet så iherdig med samling av info etc.. så jeg rakk ikke bli dårlig.

Det verste for meg har vært tiden etterpå. Fikk en erstatning men langt fra stor nok til å rydde opp i de problemene som denne saken gir.

Det er også litt bittert å fremdeles et par etterpå slite med det samme problemet og vite at der ute går et par slasker av en anne verden som slapp billig unna dette her.

Det er ikke annet å gjøre enn å puste dypt gang på gang og prøve å se en ende på det.

Rettsaken gikk greit for min del, selv om media var til stede. Men å se advokaten min surre og rote og være nervøs og slikt når motpartens advokater var i toppskiktet gav meg mang en dårlig klump i magen.

Det er noen ganger vi må igjennom litt mer krevende tin i livet desverre, og selv om det er aldri så uforskyld og urettferdig så kommer vi som oftest til enden på det i grei behold. Vi er laget slik.

Prøv å si til deg selv at du trenger klare tanker og mye krefter til rettsaken. Det er mye bedre å være skjerpet og klar enn utslitt.

Si til deg at du skal være sterk til etter rettsaken, pepre deg selv så godt du kan.

I harde stunder bør du slappe av og stelle med deg selv, sett på litt yndlingsmusikk, ta et godt bad, omgås mennesker du trives med, gjør hyggelige ting.

Ikke la livet stoppe opp, ikke tillat deg å bli knekkt.

Skrevet

Jeg er ikke rette dama til å gi råd i en slik situasjon, for jeg ville omtrent flydd i strupen på motstanderen i det jeg så vedkommende. ;)

Eneste rådet jeg kan gi er å kle deg komfortabelt, gå med hodet hevet og tenk deg om en ekstra gang før du svarer på spørsmål.

Også er det kanskje på tide å si til seg selv at dette har du rett og slett ikke full kontroll over, og må stole på at advokaten din har det hele i sin hule hånd og kan sette inn nådestøtet når det trengs. Jeg håper vedkommende er et råskinn med stålkontroll, og at h*n loser deg trygt gjennom sekvensen.

Skal tenke på deg, Persille. Håper dere går inn der og kicker ass. :)

Skrevet

Jeg har ingen gode råd utover å roe deg ned med en cognac, noe som strengt tatt ikke er noe godt råd - det forstår selv jeg, men jeg vil bare ønske deg lykke til!

Av alle de ting som ikke hjelper mot _forkjølelse_, er konjakk det beste! ;-)

Mot søvnproblemer vil jeg heller anbefale sex.

Gjest Persille
Skrevet

Kan desverre ikke hjelpe deg annet enn å si at jeg skjønner deg og føler med deg.

Holdt selv på med "forberedelser" og pes i to år før en to dagers rettsak.

Jeg var uheldig jeg også, helt uforskyldt og kjempet med de helt store.

Rettferdig ble det ikke, en god, god advokat er alfa omega.

Jeg var ikke dårlig, tror jeg skrudde på autopiloten en stund der og jobbet så iherdig med samling av info etc.. så jeg rakk ikke bli dårlig.

Det verste for meg har vært tiden etterpå. Fikk en erstatning men langt fra stor nok til å rydde opp i de problemene som denne saken gir.

Det er også litt bittert å fremdeles et par etterpå slite med det samme problemet og vite at der ute går et par slasker av en anne verden som slapp billig unna dette her.

Det er ikke annet å gjøre enn å puste dypt gang på gang og prøve å se en ende på det.

Rettsaken gikk greit for min del, selv om media var til stede. Men å se advokaten min surre og rote og være nervøs og slikt når motpartens advokater var i toppskiktet gav meg mang en dårlig klump i magen.

Det er noen ganger vi må igjennom litt mer krevende tin i livet desverre, og selv om det er aldri så uforskyld og urettferdig så kommer vi som oftest til enden på det i grei behold. Vi er laget slik.

Prøv å si til deg selv at du trenger klare tanker og mye krefter til rettsaken. Det er mye bedre å være skjerpet og klar enn utslitt.

Si til deg at du skal være sterk til etter rettsaken, pepre deg selv så godt du kan.

I harde stunder bør du slappe av og stelle med deg selv, sett på litt yndlingsmusikk, ta et godt bad, omgås mennesker du trives med, gjør hyggelige ting.

Ikke la livet stoppe opp, ikke tillat deg å bli knekkt.

Vi skal i retten denne uken, så det er ingenting som kan endres nå - og selv om jeg gruer meg til selve rettergangen, så er ikke det fullt så ille som tanken på at det kanskje ikke går min vei.

Bare det at jeg kanskje må betale et menneske som har plaget barnet mitt masse penger er en helt knusende tanke...

Gjest Persille
Skrevet

Jeg er ikke rette dama til å gi råd i en slik situasjon, for jeg ville omtrent flydd i strupen på motstanderen i det jeg så vedkommende. ;)

Eneste rådet jeg kan gi er å kle deg komfortabelt, gå med hodet hevet og tenk deg om en ekstra gang før du svarer på spørsmål.

Også er det kanskje på tide å si til seg selv at dette har du rett og slett ikke full kontroll over, og må stole på at advokaten din har det hele i sin hule hånd og kan sette inn nådestøtet når det trengs. Jeg håper vedkommende er et råskinn med stålkontroll, og at h*n loser deg trygt gjennom sekvensen.

Skal tenke på deg, Persille. Håper dere går inn der og kicker ass. :)

Skrevet

Yoga er tingen for meg, litt meditering, fokus på kroppens behov hjelper mye, men når "tankekjøret" tar meg så er det ikke så lett, Men det å ligge helt stille på gulvet eller annet fast underlag, rolig musikk og fokus på å puste med magen.

Brake a leg, Persille!

Jeg krysser fingrene for deg.

Gjest Persille
Skrevet

Yoga er tingen for meg, litt meditering, fokus på kroppens behov hjelper mye, men når "tankekjøret" tar meg så er det ikke så lett, Men det å ligge helt stille på gulvet eller annet fast underlag, rolig musikk og fokus på å puste med magen.

Brake a leg, Persille!

Jeg krysser fingrene for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...