Gå til innhold

Rusk i øyet! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går kveld da jeg skulle legge meg, kjente jeg at jeg hadde fått noe i øyet. Det var såpass irriterende at jeg lå en stund før jeg søvnet. prøvde å blunke det vekk.

Sov godt, og kjente ikke noe til det i natt. Imorges var jeg en smule trøtt pga kort natt, så jeg tok brillene i stedet for linsene på jobb.

Så nå har rusket igjen begynte å irritere. Kan ikke se noe, men er ganske rød og har hoven slimhinne. Pga linsebruk tåler jeg ganske mye av irritasjon på øyet før jeg reagerer, så når jeg først gjør det, regner jeg med at rusket egentlig er ganske stort. Føler at det flytter seg rundt på øyet også...

Hva gjør jeg? Har ikke så lyst til at kollegaene mine skal rote inni øyet - men det er kanskje det som må til?

En mulighet er jo å ta meg en tur til optikeren ganske snart. Skal likevel innom der denne uka, for å hente nye linser....

Skrevet

Stikk innom en optiker eller lege og få skylt øyet grundig, rusk på øye kan være farlig vil jeg tro.

Skrevet

Stikk innom en optiker eller lege og få skylt øyet grundig, rusk på øye kan være farlig vil jeg tro.

Det er ikke dumt da, å komme til optiker, "bare" pga rusk i øyet?

Sånn hypokonder-tilfelle, mener jeg?

Gjest ho mor
Skrevet

Når jeg har rusk i øyet som ikke går ut så hjelper det som oftest om jeg tar meg en dusj og lar vannet renne på ansiktet mitt mens jeg åpner og lukker øynene.

Har også opplevd at det kan kjennes som rusk hvis et øyehår holder på å vokse ut og kommer i nærkontakt med øyet der og da.

Skrevet

Se i medisinskapet på jobb om dere har øyebadevann. Skyll øyet med det slik at du får spylt ut rusket. Det kan bli verre av å få noen til å prøve å ta det ut. Har dere ikke øyebadevann så kan du koke opp saltvann, eller stikke en tur på apoteket.

Skrevet

Når jeg har rusk i øyet som ikke går ut så hjelper det som oftest om jeg tar meg en dusj og lar vannet renne på ansiktet mitt mens jeg åpner og lukker øynene.

Har også opplevd at det kan kjennes som rusk hvis et øyehår holder på å vokse ut og kommer i nærkontakt med øyet der og da.

Er på jobb, uten dusj. Skal sjekke medisinskapet her.

Skrevet

Se i medisinskapet på jobb om dere har øyebadevann. Skyll øyet med det slik at du får spylt ut rusket. Det kan bli verre av å få noen til å prøve å ta det ut. Har dere ikke øyebadevann så kan du koke opp saltvann, eller stikke en tur på apoteket.

Dårlig innhold i medisinskapet: plaster, bandasje og klorhexidin :-(

Tror jeg tar en tur til optikeren!

Skrevet

Det er ikke dumt da, å komme til optiker, "bare" pga rusk i øyet?

Sånn hypokonder-tilfelle, mener jeg?

Neida. Hvis rusket fortsatt er der, bør det bort. Og hvis det du kjenner er et sår eller begynnende betennelse, bør det ihvert fall ses på.

Særlig når du bruker linser.

Gjest Debra irl
Skrevet

Fyll et glass med vann helt til kanten- så blunker du oppi der. Kanskje du får skylt det ut.

Egentlig skal du jo bruke øebadevann (saltvann) og så får du kjøpt med tilpasset øyeglass. Men dette funker det og.

hare1365380455
Skrevet

Dårlig innhold i medisinskapet: plaster, bandasje og klorhexidin :-(

Tror jeg tar en tur til optikeren!

Ser du ingenting i øyet? Kan det være et hårstrå som har forvillet seg inn?

Skrevet

Jeg gikk bort til optikeren, og fikk komme inn ganske raskt. Han kikket og kikket, og hadde en gul væske i øyet for å se etter sår, men fant ingenting!

Hans teori er at en bitteliten del av linsa fra i går kveld er gått av, og at den ligger i øyet, uten at han kan se den. Det har skjedd en gang tidligere, men da fant han den med en gang.

Jeg skyllet øyet godt, og fikk også med meg en pakning slik at jeg kan skylle det hjemme to ganger om dagen i et par døgn.

Hele herligheten kostet 470 kr + 60 kr i øyeskylleutstyr :-(

Forresten ikke så ille nå lenger...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...