morsan Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Hva betyr egentlig dette uttrykket?? Jeg har hørt noen bruke det om det at man får to barn veldig tett på hverandre, men hva i all verden har den badehetta med det å gjøre? Jeg har _også_ hørt en helt annen betydning av uttrykket, nemlig at det betyr at man får seg en smell, f eks to kraftige bokseslag rett etterhverandre. Men igjen: Badehette???? *rart* 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Jeg tror det henviser til at man får to slag. Tenker man slengte på badehette fordi det rimer, jeg Men så er jeg jo særdeles enkel av meg, da. 0 Siter
morsan Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 Jeg tror det henviser til at man får to slag. Tenker man slengte på badehette fordi det rimer, jeg Men så er jeg jo særdeles enkel av meg, da. Ja, det har sikkert en slik enkel forklaring! Det blir jo et uttrykk som klinger godt, men høres komplett meningsløst ut *S* 0 Siter
Gjest simbas too Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Jeg tror det henviser til at man får to slag. Tenker man slengte på badehette fordi det rimer, jeg Men så er jeg jo særdeles enkel av meg, da. Man blir jo litt ør i huet av å ha på de gamle gummihettene. Men jeg tror vel også at det kommer mest av at det klinger bra. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Kanskje badehetta er kondomet man finner fram etter å ha fått to tette unger? 0 Siter
Babette Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Ja, det har sikkert en slik enkel forklaring! Det blir jo et uttrykk som klinger godt, men høres komplett meningsløst ut *S* Jeg trodde det bare var en sangtekst eller et rim eller noe sånt. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Kanskje badehetta er kondomet man finner fram etter å ha fått to tette unger? HA hA HA!!! Dagens beste :-) 0 Siter
morsan Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 Kanskje badehetta er kondomet man finner fram etter å ha fått to tette unger? Artig at du sier det, for tanken har slått meg også! ;-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Kanskje badehetta er kondomet man finner fram etter å ha fått to tette unger? Hehe, den tanken har ikke slått meg :-) 0 Siter
Gjest blame Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Jeg trodde det bare var en sangtekst eller et rim eller noe sånt. Sånn som jeg fikk det forklart av noen for ikke så veldig lenge siden, så betyr to tette at noen klapper til deg fra hver side, altså dobbel ørefik eller hva jeg skal kalle det. Og badehette er at du blir dratt til midt oppå skallen, så du synker nedover. To tette og en badehette er iallfall en kombinasjon av slag mot noen 0 Siter
flisa Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 To tette og ei badehette - betyr at noen har fått juling. Men det høres "uskyldigere" ut. Uttrykket er eldgammelt; http://www.nb.no/cgi-bin/wa?A2=ind0103&F=&L=referanse&P=4707&S=&T=0 0 Siter
morsan Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 To tette og ei badehette - betyr at noen har fått juling. Men det høres "uskyldigere" ut. Uttrykket er eldgammelt; http://www.nb.no/cgi-bin/wa?A2=ind0103&F=&L=referanse&P=4707&S=&T=0 Har skjønt at det er bokse-betydningen som er mest utbredt, og som sikkert også er den opprinnelige. Men betydningen to barn tett har også en viss utbredelse, men det skyldes sikkert at man har misforstått hva uttrykket egentlig betyr. På google fant jeg ihvertfall ymse treff om dette: http://www.google.no/search?q=%22to+tette+og+en+badehette%22&hl=no&lr=&start=0&sa=N 0 Siter
Babette Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Sånn som jeg fikk det forklart av noen for ikke så veldig lenge siden, så betyr to tette at noen klapper til deg fra hver side, altså dobbel ørefik eller hva jeg skal kalle det. Og badehette er at du blir dratt til midt oppå skallen, så du synker nedover. To tette og en badehette er iallfall en kombinasjon av slag mot noen Interessant. Takk skal du ha! 0 Siter
erin Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Kanskje badehetta er kondomet man finner fram etter å ha fått to tette unger? He he, det tenkte jeg òg på! 0 Siter
kaffepiken Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Jeg er glad du tok opp dette viktige temaet, for dette har jeg også lurt på mange ganger ;o) 0 Siter
morsan Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Jeg er glad du tok opp dette viktige temaet, for dette har jeg også lurt på mange ganger ;o) I aim to please! :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.