Gå til innhold

Vekst???

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er ikke noe artigere for de som er korte å bli mobbet for høyden, enn de som er tynne eller feite.

Tror Lillemus tåler en spøk, altså...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

7

• tula

2

• Katt-ja

2

• Sofline

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du sier noe, og når jeg tenker meg om, tror jeg at jeg har husket litt feil og heller svart ut fra hvor mye jeg vokste etter konfirmasjonen, fordi det merktes på bunaden!! ;-)

Men jeg fikk mensen lenge før jeg ble konfirmert, da, så da vokste jeg vel enda litt til.

Jeg hadde ikke bunad til konfirmasjonen, så jeg har ikke noe referansepunkt. Kanksje jeg har et gammelt helsekort liggende?

Hvis jeg kjenner mamma rett, har hun sikkert notert seg høyden min opp gjennom årene :-)

Skrevet

Voktet min lengde med stor nøye i den alderen, etter å ha gått under tilnavnet "stilken" og "langbein" siden 1.klasse.

Heldigvis stopet det på 172 cm, som jeg selv synes er helt perfekt;)

Bestevenninna mi var "høy" - tror hun stoppet på et sted mellom 175 og 180 cm. Hun er høy og flott nå, men syntes nok det var litt ille i 12-15 års alderen.

Vet bare at jeg var kortere enn henne i hele oppveksten, men høyere enn de laveste jentene i klassen.

Skrevet

Hvordan i all verden husker dere hvor lange dere var da dere fikk mensen?

Jeg var 12,5 år, men aner ikke hvor høy jeg var....

Det samme lurer jeg på ;-)

Jeg har en god forklaring på hvorfor jeg husker det.. Jeg var den høyeste i klassen i 6.klasse og det likte jeg ikke særlig godt. Var høy og pinglete med mine 168 cm/45 kg... Husker jeg fikk mensen sommeren mellom 6. og 7.klasse og nå er jeg 172 cm høy. Derfor altså:-)

Skrevet

Det samme lurer jeg på ;-)

Jeg har en god forklaring på hvorfor jeg husker det.. Jeg var den høyeste i klassen i 6.klasse og det likte jeg ikke særlig godt. Var høy og pinglete med mine 168 cm/45 kg... Husker jeg fikk mensen sommeren mellom 6. og 7.klasse og nå er jeg 172 cm høy. Derfor altså:-)

Ble så nysgjerrig på hvor høy jeg selv var nå.... Skal prøve å finne det ut!

Husker jeg fikk mensen på en leir da jeg var 12,5 - mens jeg badet. Turde ikke spørre lederne etter bind :-(

Skrevet

Husker jeg fikk mensen på en leir da jeg var 12,5 - mens jeg badet. Turde ikke spørre lederne etter bind :-(

Å, jeg fikk også mensen da jeg badet. I svømmehallen med klassen... Oppdaget det da jeg gikk på do etterpå, badedrakta var helt innsauset... Men jeg skjønte det ikke helt da, så jeg blødde meg ut enda en gang i løpet av dagen før jeg kom hjem og fikk Saba-bind av mamma. Urk! :-P

Skrevet

Jeg hadde ikke bunad til konfirmasjonen, så jeg har ikke noe referansepunkt. Kanksje jeg har et gammelt helsekort liggende?

Hvis jeg kjenner mamma rett, har hun sikkert notert seg høyden min opp gjennom årene :-)

Har du ikke et bilde der du står ved siden av noen voksne? Da kan du kanskje anslå hvor høy du var :-)

Skrevet

Skrekk og gru!!

Jeg fikk skikkelige magesmerter og litt feber. Husker at moren min skulle måle feberen min i...eh..stumpen (jeg må ha vært ganske dårlig siden hun fikk lov til det ;-)). Hun så at jeg hadde fått mensen og jeg var superhappy fordi jeg slapp å fortelle det selv. Hun måtte love å ikke si det til pappa, for det var såå flaut!

Heldigvis har unger idag et helt annet syn på det tror jeg. Mine to eldste på seks og ni år gleder seg til å få pupper og mensen. De er heller ikke redde for å si det ;-)

Skrevet

Å, jeg fikk også mensen da jeg badet. I svømmehallen med klassen... Oppdaget det da jeg gikk på do etterpå, badedrakta var helt innsauset... Men jeg skjønte det ikke helt da, så jeg blødde meg ut enda en gang i løpet av dagen før jeg kom hjem og fikk Saba-bind av mamma. Urk! :-P

Uff, det var ikke noen grei opplevelse, verken for deg eller meg. For min del gikk det i alle fall to dager, kanskje tre, før jeg fikk tak i bind. Fikk låne truser av venninna mi + dopapir :-(

Håper jentene mine slipper den opplevelsen!

Skrevet

Skrekk og gru!!

Jeg fikk skikkelige magesmerter og litt feber. Husker at moren min skulle måle feberen min i...eh..stumpen (jeg må ha vært ganske dårlig siden hun fikk lov til det ;-)). Hun så at jeg hadde fått mensen og jeg var superhappy fordi jeg slapp å fortelle det selv. Hun måtte love å ikke si det til pappa, for det var såå flaut!

Heldigvis har unger idag et helt annet syn på det tror jeg. Mine to eldste på seks og ni år gleder seg til å få pupper og mensen. De er heller ikke redde for å si det ;-)

Gleder de seg? Det gjør vel ikke mine...

Men det er i alle fall godt at en kan snakke åpent om det nå i alle fall!

Skrevet

Har du ikke et bilde der du står ved siden av noen voksne? Da kan du kanskje anslå hvor høy du var :-)

Jo, det har jeg sikkert. Skal spørre mamma og leite hjemme!

Skrevet

Men husk på å ta med i regnestykket at de voksne sikkert har krympet siden den gang! ;-)

Skrevet

Uff! Kjenner igjen følelsen! Jeg fikk mensen på leirskole. Jeg hadde observert at en av leirskolelederne (mann) et par dager før kom gående med en pakke bind, og jeg turte heller ikke spørre etter den, men prøvde å titte meg litt rundt. Jeg fant den oppå en hylle eller noe slikt og var sjeledlag for at jeg slapp å snakke med han! Han var jo til og med eldre enn faren min! *LOL*

Skrevet

Men husk på å ta med i regnestykket at de voksne sikkert har krympet siden den gang! ;-)

Pøh, så gammal er ikke jeg, væffal! ;-)

Skrevet

Pøh, så gammal er ikke jeg, væffal! ;-)

He he, nei det går jo ikke så fort, men man begynner jo å synke sammen i skjelettet allerede fra 25-årsalderen, så et par millimeter har de vel rukket å synke sammen på de 2 årene som har gått siden den store dagen din! ;-)

Skrevet

He he, nei det går jo ikke så fort, men man begynner jo å synke sammen i skjelettet allerede fra 25-årsalderen, så et par millimeter har de vel rukket å synke sammen på de 2 årene som har gått siden den store dagen din! ;-)

Nå synes jeg du begynner å bli vel frekk her assa! ;-)

Skrevet

Nå synes jeg du begynner å bli vel frekk her assa! ;-)

;-)

Du får trøste deg med at det å antyde at yngre folk ikke er tørr bak øra er det siste patetiske hamlstrå man tyr til når man skjønner at man drar på åra sjæl! ;-)

Skrevet

;-)

Du får trøste deg med at det å antyde at yngre folk ikke er tørr bak øra er det siste patetiske hamlstrå man tyr til når man skjønner at man drar på åra sjæl! ;-)

Sier du - som får tenner!! :o)

Skrevet

Det er noe tull at man ikke vokser mer enn så og så mye etter at man har fått mensen. En av venninnene mine på skolen og jeg var alltid like høye. Vi fikk mensen med tre års mellomrom, men sluttet vokse samtidig og ble like høye.

Skrevet

Gleder de seg? Det gjør vel ikke mine...

Men det er i alle fall godt at en kan snakke åpent om det nå i alle fall!

De gleder seg iallefall til å få like fine pupper som mamma ;-)

Mensen er liksom helt greit også. Seksåringen er en smule skeptisk siden hun er så pysete for blod *hehe*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...