Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn. 1. barn var 3,8kg og jeg brukte 30 timer fra begynnelse til slutt, med pressrier i 70 minutter. 2.gang var barnet 4,7kg og jeg brukte 13 timer fra begynnelse til slutt, med pressrier i ca 45 min. Fødselen endte med at hodet på barnet lå feil vei. Jeg klarte å presse så jeg fikk snudd det, men da hodet kom ut, stoppet riene, og barnet ble sittende fast. Jordmor kløp meg i magen og jeg fikk en ny ri, og klarte å føde på den. Navlestrengen lå rundt halsen, og barnet var bevisstløs. Gjenopplivning måtte til, og han fikk 3 i Apgar Score, 1 på reaksjon og 2 på hjertefrekvens. Det synes jeg er rart. Det var et mareritt av en fødsel, men ikke fysisk. Den psykiske smerten ved ikke å vite om babyen var død eller ikke de første 5 minuttene jordmoren gav munn til munn, og deretter 10 minutter med oksygen har skremt meg fra å føde igjen. Jeg har bestemt meg at jeg må ha keisersnitt neste gang pga barnets sikkerhet, men føler det som et nederlag.

Mette Moen, Gynekolog
Skrevet

Jeg skjønner at du har hatt problemer etter siste fødsel, men mye av det som skjer under en fødsel kan se meget dramatisk ut uten at det egentlig er det. Barn tåler veldig mye, hvis de ellers er friske og fullbårne. Jeg synes du skal ta kontakt med fødeavdelingen og få gjennomgått dine fødsler og diskutere evt neste fødsel. Husk keisersnitt er en operasjon som også har sine komplikasjoner. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...