Gå til innhold

14 år og piercing i navel.......

Anbefalte innlegg

Gjest gansda
Skrevet

Datteren min har uten lov tatt piercing i navelen. Hun sier hun har tatt det selv....hva gjør jeg da?

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

12

• flisa

5

• amber sun

5

• meg__123!

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest lumelia
Skrevet

pass på at såret holder seg rent..ved hjelp av desifisering..se lyst på det..det er jo ingen tattoering:-) de fleste jeg kjenner har tatt ringen ut igjen innen en tid..

Skrevet

Gjort er gjort. Følg opp med rensing og slikt, hun kan få betennelse.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Utstyrer henne med pyrisept og bomull og formaner henne om å holde det rent, så hun ikke får betennelse.

Dette var ikke av de værste opprør hun kunne gjort, så ikke lag noen stor sak ut av det.

Skrevet

Hun må rense det med klorhexidin, evt. et rensemiddel som fås kjøpt hos piercingstudio.

Det viktige nå er at hun ikke får betennelse i piercingen, og da er det viktig at hun renser det hver dag til det er helt grodd.

Sjekk også om smykket hun har er av kirurgisk stål, så hun ikke får problemer med smykker som gir reaksjoner.

Det kan ta lang tid å gro, flere måneder, og hun må ikke stoppe å rense før det er helt bra.

Enig med de andre her som sier at dette ikke var det verste hun kunne gjort, men synd at hun gjorde det selv og ikke gikk til et studio og fikk gjort det safe.

Skrevet

Min datter på 23 har verdens styggeste navle etter en sånn betennelse - arret er SVÆRT.

Jeg hadde blit dritforbanna om min 15-åring hadde gjort noe sånt - og det vet hun. Ingen får hulle seg eller tatte seg under mitt tak.

Skrevet

Gjorde hun det for å provosere? Da kan du jo prøve "omvendt psykologi" og si du syns det er dødsstilig, men at det var synd hun tok det selv istedet for at hun fikk hjelp av deg til å finne et sted som gjør det skikkelig. Og så setter du henne inn i alle regler hva gjelder rensing som de under her har beskrevet. Dæsken hvis det går betennelse i det. Da skjønner hun at hun har driti seg ut. Bare synd det kan ende opp som et stygt arr.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Hva med å nekte henne ukepenger helt til hun har tatt ut piercingen?

14 år gamle jenter skal ikke ha piercing i navlen. Synes jeg da. Det er jo foreldrene som skal bestemme. Selvsagt ikke være helt psyko autoritær heller. Men klare grenser er sunt for disse fjortisene.

Skrevet

Ingenting. Som de andre sier nedover, ingen skade er skjedd og pass på at hun renser det skikkelig.

Gjest De kan jo bli gravid og alt.
Skrevet

14 år gamle jenter skal ikke ha piercing i navlen. Synes jeg da. Det er jo foreldrene som skal bestemme. Selvsagt ikke være helt psyko autoritær heller. Men klare grenser er sunt for disse fjortisene.

De har jo sex i den alderen, så hva er galt med piercing?

Skrevet

hvorfor nekte henne ukepenger? Skader jo ingen ved at henne har tatt piercingen. Hun er tross alt 14 år da.

Gjest Ikke ment som kritikk
Skrevet

Dette er ikke ment som kritikk, men jeg bare lurer: Det heter navle, ikke navel, stemmer ikke det?

Spør fordi jeg har sett andre som også skriver navel her inne, og det er faktisk ingen andre steder jeg har sett det skrevet på denne måten.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Dette er ikke ment som kritikk, men jeg bare lurer: Det heter navle, ikke navel, stemmer ikke det?

Spør fordi jeg har sett andre som også skriver navel her inne, og det er faktisk ingen andre steder jeg har sett det skrevet på denne måten.

Navel er engelsk. Navle er norsk.

Gjest Humlepungen
Skrevet

De har jo sex i den alderen, så hva er galt med piercing?

De burde heller ikke hatt sex i den alderen. Og slett ikke alle 14 åringer har sex. Og færre blant dem som faktisk har foreldre som setter noen grenser.

Gjest Humlepungen
Skrevet

hvorfor nekte henne ukepenger? Skader jo ingen ved at henne har tatt piercingen. Hun er tross alt 14 år da.

Hun skal ikke gjøre dette når foreldrene har sagt nei.

Skrevet

Fjortiser gjør som de vil og man velger sine fighter godt. Percing er oftest ikke en av dem men dop er en ting de bør holde seg unna og der setter man inn kreftene.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Girls will be girls, og dette er harmløst.

Hun kunne satt herion.

Skaff til veie rensemiddel for henne, sørg for at hun renser det godt, og ikke hiss deg opp så jævlig at hun neste gang det er noe ikke forteller deg det.

Det kan fort bli resultatet hvis du rabler.

Eventuelt kan du adoptere henne bort.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Fjortiser gjør som de vil og man velger sine fighter godt. Percing er oftest ikke en av dem men dop er en ting de bør holde seg unna og der setter man inn kreftene.

En skal ikke være helt autoritær og aldri fire på krava. Men grenser trenger de. Jeg hadde nok satt grenser ved piercing og tatoveringer o.l. Unger trenger å respektere foreldrene sine grenser. Hovedsakelig ja. Hvis ikke blir de bare bortskjemte uforskammede drittunger. Har sett så mange av dem dessverre.

Skrevet

De burde heller ikke hatt sex i den alderen. Og slett ikke alle 14 åringer har sex. Og færre blant dem som faktisk har foreldre som setter noen grenser.

få 14åringer som ikke har sex pga at foreldrene har sagt det da..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...