Gå til innhold

14 år og piercing i navel.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det gjorde jeg også da jeg var 14. Ikke gjør det mer spennende enn det er for datteren din, ved å bli sint eller noe. Det er harmløst.

Moren min tok det kjempegreit. Hun ble oppgitt, men ikke sint. Hadde hun blitt det, så hadde jeg vel bare gjort ennå mer.

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

12

• flisa

5

• amber sun

5

• meg__123!

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest Humlepungen
Skrevet

få 14åringer som ikke har sex pga at foreldrene har sagt det da..

Unger trenger grenser. Slik er det bare. Fri barneoppdragelse er lite bra. Det blir det drittunger ut av. .

Skrevet

Unger trenger grenser. Slik er det bare. Fri barneoppdragelse er lite bra. Det blir det drittunger ut av. .

men det finnes grenser på hva foreldrene skal bry seg om også da.. Synes jeg hvertfall..

Skrevet

En skal ikke være helt autoritær og aldri fire på krava. Men grenser trenger de. Jeg hadde nok satt grenser ved piercing og tatoveringer o.l. Unger trenger å respektere foreldrene sine grenser. Hovedsakelig ja. Hvis ikke blir de bare bortskjemte uforskammede drittunger. Har sett så mange av dem dessverre.

Selvfølgelig skal unger følge foreldrenes grenser. Det er derfor man skal tenke seg godt om før man starter en krangel om det er viktig eller ikke.

Jeg er overbevist om at det finnes mange bra voksne med både tatoveringer og piercinger. Her i huset er det bare meg som har piercing, ingen av de voksne ungene.

Gjest Humlepungen
Skrevet

men det finnes grenser på hva foreldrene skal bry seg om også da.. Synes jeg hvertfall..

Ja det er sant. En skal ikke være helt psyko.

Men akkurat piercing i navlen syns jeg personlig er over kanten. Det er ikke helt krise at fjortisen har gjort dette. Men hun burde hørt på foreldrene sine her. Og da er straff i kroner og øre effektivt ;o) Akkurat som hos oss voksne.

Angelica :o)
Skrevet

Og selv er du hvor gammel?

ShitDiddelyDo
Skrevet

En skal ikke være helt autoritær og aldri fire på krava. Men grenser trenger de. Jeg hadde nok satt grenser ved piercing og tatoveringer o.l. Unger trenger å respektere foreldrene sine grenser. Hovedsakelig ja. Hvis ikke blir de bare bortskjemte uforskammede drittunger. Har sett så mange av dem dessverre.

Ungen trenger grenser, ja, men de trenger også foreldre de vet de kan komme til når de gjør noe de vet foreldra i utgangspunktet ikke er begeistra for.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Selvfølgelig skal unger følge foreldrenes grenser. Det er derfor man skal tenke seg godt om før man starter en krangel om det er viktig eller ikke.

Jeg er overbevist om at det finnes mange bra voksne med både tatoveringer og piercinger. Her i huset er det bare meg som har piercing, ingen av de voksne ungene.

He he. Selvsagt er det ikke bare fengselsfugler og bøller som har piercing. Det kan jo være ganske stilig med det på mange.

Og nei det er heller ikke noen storkrise at denne fjortisen har lurt seg til en piercing. Men jeg personlig mener at i slike ting bør ungene høre på foreldra. Og da er straff i kroner og øre effektivt.

Gjest Humlepungen
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1167848956' post='3458869]

Og selv er du hvor gammel?

I slutten av tredveårene. Men hva har det med den saken å gjøre. Skal det liksom bare være gamle jomfruelige tanter med bart som synes unger trenger grenser?

Skrevet

Ja det er sant. En skal ikke være helt psyko.

Men akkurat piercing i navlen syns jeg personlig er over kanten. Det er ikke helt krise at fjortisen har gjort dette. Men hun burde hørt på foreldrene sine her. Og da er straff i kroner og øre effektivt ;o) Akkurat som hos oss voksne.

ikke enig der. Men forskjellig mening :)

Gjest Humlepungen
Skrevet

Ungen trenger grenser, ja, men de trenger også foreldre de vet de kan komme til når de gjør noe de vet foreldra i utgangspunktet ikke er begeistra for.

Ja det går an å få til begge deler. Det var en smart uttalelse fra deg. Tror nesten jeg har begynt å gni av på deg;o)

*hihi*

Gjest Humlepungen
Skrevet

ikke enig der. Men forskjellig mening :)

Jepp.

:o) Gjør ikke noe det heldigvis.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja det går an å få til begge deler. Det var en smart uttalelse fra deg. Tror nesten jeg har begynt å gni av på deg;o)

*hihi*

Men jeg mener du tar feil her. Du synes en piercing er over grensa. Det gjør garantert ikke en fjortenåring.

Hun vil mene du reagerer, og til og med straffer henne, for en bagatell, og dermed bli veldig forsiktig med hva hun forteller deg senere.

For hvordan vil hun tro du reagerer den dagen hun gjør noe hun selv anser som over streken, når hun til og med ble straffet for en navlepiercing?

Hun vil garantert ikke komme til deg med disse problemstillingene.

Skrevet

He he. Selvsagt er det ikke bare fengselsfugler og bøller som har piercing. Det kan jo være ganske stilig med det på mange.

Og nei det er heller ikke noen storkrise at denne fjortisen har lurt seg til en piercing. Men jeg personlig mener at i slike ting bør ungene høre på foreldra. Og da er straff i kroner og øre effektivt.

Jeg synes det er en bagatell som ikke er nødvendig å krangle om. Mange flere viktige ting.

Gjest som honning
Skrevet

Er ganske overrasket og uening i mange av svarene du har fått. Såklart du må reagere på dette, det er jo derfor hun har gjort det! Ta den ut og bli enig med henne om at hun kan ta det når hun er gammel nok til å ta den i et studio er mitt råd!

Gjest this is a signature
Skrevet

Det er ikke så mye du kan gjøre når hun allerede har gjort det.

Vanskelig situasjon, hun bør ihvertfall få høre at hun er litt for ung til å ha det.

Når det er sagt så har (ste)kusina mi på 14 piercing i navelen. Hun er konfirmant til våren.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Men jeg mener du tar feil her. Du synes en piercing er over grensa. Det gjør garantert ikke en fjortenåring.

Hun vil mene du reagerer, og til og med straffer henne, for en bagatell, og dermed bli veldig forsiktig med hva hun forteller deg senere.

For hvordan vil hun tro du reagerer den dagen hun gjør noe hun selv anser som over streken, når hun til og med ble straffet for en navlepiercing?

Hun vil garantert ikke komme til deg med disse problemstillingene.

Nå har jeg ikke barn selv. Men før min siste "utdannelsesøkt" jobbet jeg med barn og ungdom. Vil ikke si detaljert hva slags jobb for da kan kanskje noen gjenkjenne meg). Jeg så tydelig forskjell på barn som hadde fått klare grenser hjemme. Og noen kamper skal en la barna "vinne" ja. Men akkurat å snike seg bort med å ta en piercing hadde jeg nok satt ned foten på. Spesielt siden det er snakk om en unge på 14 år. En piercing er langt fra den største krisen. Det er sant. Men grenser er grenser. Og disse vil barn stadig utfordre.

Har du barn?

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg synes det er en bagatell som ikke er nødvendig å krangle om. Mange flere viktige ting.

I forhold til de store tingene er en piercing en bagatell ja. Heldigvis. Men jeg personlig hadde nok foretrukket at min fjortenåring hadde kommet til meg først og spurt om lov.

Skrevet

Er ganske overrasket og uening i mange av svarene du har fått. Såklart du må reagere på dette, det er jo derfor hun har gjort det! Ta den ut og bli enig med henne om at hun kan ta det når hun er gammel nok til å ta den i et studio er mitt råd!

Ta den ut? Hvordan mener du hun skal gjøre det da?

Dra den ut med makt og risikere å ødelegge navlen hennes?

Ærlig talt, det fins verre ting å tenke på enn en piercing i navlen.

Jeg er forøvrig enig med de under her som sier at det jaggu ikke er sikkert at jenta kommer til moren med evt. problemer den dagen hun virkelig har gjort noe hun trenger støtte og hjelp til å komme ut av, dersom moren reagerer voldsomt på denne piercingen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå har jeg ikke barn selv. Men før min siste "utdannelsesøkt" jobbet jeg med barn og ungdom. Vil ikke si detaljert hva slags jobb for da kan kanskje noen gjenkjenne meg). Jeg så tydelig forskjell på barn som hadde fått klare grenser hjemme. Og noen kamper skal en la barna "vinne" ja. Men akkurat å snike seg bort med å ta en piercing hadde jeg nok satt ned foten på. Spesielt siden det er snakk om en unge på 14 år. En piercing er langt fra den største krisen. Det er sant. Men grenser er grenser. Og disse vil barn stadig utfordre.

Har du barn?

Nope, ingen unger.

Jeg mener ikke at man skal la ting skure og gå, men i situasjonen over ville jeg tatt en prat med jenta om potensielle skadevirkninger ved å stikke høl i kroppen, spesielt når hun (etter hva jeg forstår) har gjort det selv.

Jeg anser det der som en bagatell, og ville ikke straffet henne. Men jeg har generelt liten tro på straff som virkemiddel. Heller appellering til ungdommens sunne vett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...