Gå til innhold

Rydde bort julen..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe. Skjønner det, er litt lei selv. Min kommentar var mer til alle de som pynter overdrevent tidlig - ikke rart de blir lei.

Jeg er en av de som pynter ganske tidlig - tar vel opp juletreet en uke før julaften, og tar det ned rett etter nyttår som regel (denne gangen tok jeg det ut 29. desember da jeg skulle ha selskap dagen etter - og treet drysset veldig), men jeg tror ikke det nødvendigvis er at man går lei av julepynt fordi man pynter tidlig, men at man liker best å ha julepynten framme før jul i stedet for etter jula. Sånn er det for meg i hvert fall - for meg er det ikke jul mer i begynnelsen av januar :)

Skrevet

Ikke ta frem det så tidlig da så kanskje du holder ut litt lengre neste år (;

Har ikke nødvendigvis noe med saken å gjøre det... Jeg har pynta på lille julaften flere år og heiv ut julepynten like tidlig uansett. ;)

Skrevet

Jeg er en av de som pynter ganske tidlig - tar vel opp juletreet en uke før julaften, og tar det ned rett etter nyttår som regel (denne gangen tok jeg det ut 29. desember da jeg skulle ha selskap dagen etter - og treet drysset veldig), men jeg tror ikke det nødvendigvis er at man går lei av julepynt fordi man pynter tidlig, men at man liker best å ha julepynten framme før jul i stedet for etter jula. Sånn er det for meg i hvert fall - for meg er det ikke jul mer i begynnelsen av januar :)

Jeg synes det er litt vemodig jeg når jula er ferdig.

Ser selvfølgelig på kalenderen at nå går det mot lysere tider og om ikke så alt for lenge er det vinterferie :)

Elsker å ha fri jeg selv om jeg er veldig glad i jobben så er jeg et hjemme menneske delux.

Skrevet

Jeg tar nok mitt til helgen. Treet har begynt så smått å miste nåler. 13januar er jula over sies det, jeg har aldri hatt jul såå lenge.

Det er 13. dag jul jula er over, ikke 13. januar. 13. dag jul er den 6. januar.

Skrevet

13. dag jul, men så finner jeg ikke pynten frem midt i desember heller, som jeg synes det ser ut som mange gjør for tiden.

Skrevet

Hjemme ble det allerede gjort i går og godt er det.

Gjest ho mor
Skrevet

For to dager siden gikk julepynten ut og i går kveld forsvant juletreet. Det passet perfekt for da drysset ikke treet over hele stua enda og det er lettere å kaste ut.

Vi har huset pyntet i hele desember fordi vi koser oss mest i førjulstiden. Når januar er begynt så er jula over for oss.

Det er også lettere å forklare ungene at det er slutt på julegodt og knask som vi har hatt mye av i romjula. Er jula vekk fra stua så er det hverdag igjen og godteri kun på lørdag som vanlig.

Skrevet

Det var eit lite leserinnlegg i lokalavisa vår i går der det var ein gubbe som var så innmari oppbragt over at folk ikkje forstod at juletreet måtte ut 3. juledag, for da var jula over.

Eg gir meg enda over.

Men når det er sagt, om de føler at det passar best av praktiske årsaker å rydde unna jula no, kvifor skulle de ikkje gjere det? Ein MÅ ikkje ha juletre og pynt ståande verken til 13. dag eller 20.dag jul.

Skrevet

Men det fins også ein tradisjon på 20.dag jul, og dét blir vel den 13.?

;-)

Skrevet

Men det fins også ein tradisjon på 20.dag jul, og dét blir vel den 13.?

;-)

Det var vel mer for 150 år siden den ble brukt... :-)

Skrevet

Det var vel mer for 150 år siden den ble brukt... :-)

Pøh!

Vi late har 20.dag jul som regel ;-) Og så er det så fint med litt ekstra lys...

Men, mulig det forsvinner en gang mellom 13 og 20. dag her også...

Skrevet

Pøh!

Vi late har 20.dag jul som regel ;-) Og så er det så fint med litt ekstra lys...

Men, mulig det forsvinner en gang mellom 13 og 20. dag her også...

Kanskje jeg også skulle innføre det. Det er så koselig med juletre... :-)

Skrevet

Jeg har hørt i alle år om 13dag jul og 20 dag jul. Så i mitt hode så har jeg tenkt det var misforståelser.13 januar er jo 20dag jul. Men ok, takk for info :)

candyqueen_83
Skrevet

Vi har pleid å ha julepynten til 20.dag jul. Det blir 13 januar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...