Gå til innhold

Er dere hjemme fra jobb når dere har influensa?

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Tror du mener en kraftig forkjølelse jeg.

Har man influensa er man så syk at man ikke orker å gå på jobb. Da orker man såvidt å karre seg fra senga og på do.

Jeg overraskes stadig av at folk tror at forkjølelse er det samme som influensa.

Ja, det overrasker meg også.

Men de som kaller en forkjølelse for influensa har nok ikke hatt influensa, tror jeg.

For det er som du sier, du orker knapt å ta en tur på badet når du har influensa.

Influensa er virkelig ille.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

5

• Dorthe

4

• Mrs. Wallace

2

• pekkaline

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Er litt usikker på om jeg noen gang har hatt influensa.

Men jeg er hjemme fra jobb hvis jeg er forkjøla med feber.

Skrevet

Når jeg har influensa er jeg hjemme fra jobb. Det er fordi jeg da blir så dårlig at jeg ikke orker stort mer enn å kare meg ut av senga for å gå på do. Heldigvis har jeg ikke hatt influensa på flere år.

Er jeg forkjølt går jeg stort sett alltid på jobb. Da er jeg ikke så dårlig, bare uggen. Forkjølt blir jeg sikkert et par ganger i året, holder ikke telling på det.

Gjest ferskentre
Skrevet

Ingen som har virkelig influensa klarer å gå på jobb! Det innebærer kraftig feber, forferdelige muskelsmerter og en orker bare ligge og sove. Men mange kaller en kraftig forkjølelse for influenda. Da kan en gå på jobben om det er viktig iallefall, og om smittefaren ikke er alt for stor.

Gjest ferskentre
Skrevet

Er litt usikker på om jeg noen gang har hatt influensa.

Men jeg er hjemme fra jobb hvis jeg er forkjøla med feber.

Hvis du er usikker på om du har hatt det, så har du ikke hatt det. En skjønner fort at det ikke er noen vanlig forkjølelse ja. Forkjølelsesfeber er bare barnematen.

Caloni Makaroni
Skrevet

Ja, det overrasker meg også.

Men de som kaller en forkjølelse for influensa har nok ikke hatt influensa, tror jeg.

For det er som du sier, du orker knapt å ta en tur på badet når du har influensa.

Influensa er virkelig ille.

"Men de som kaller en forkjølelse for influensa har nok ikke hatt influensa, tror jeg."

Å joda. Det finnes enkelte som skiller mellom "-skikkelig- influensa, altså", og "litt influensa forrige helg" eller "et snev av influensa".

Jeg har sagt det her inne før en gang, men jeg tenker igjen på de to eldre damene som jeg satt på samme venterom med i høst. Jeg tror det var oktober. Hun ene klaget til den andre. Hun syntes det var så dårlig at ikke influensavaksinen kom tidligere, for hun hadde allerede hatt influensa -to- ganger i år!

Skrevet

Hvis du har influensa så klarer du ikke å gå på jobb.

Jeg ligger hjemme med influensa nå. Har hatt 40 i feber i 4 dager nå, dritvondt i kroppen. Så jeg klarer vel å sove i 10 min av gangen tenker jeg.

Klarer du å gå på jobb, da nekter jeg å tro det er influensa du har.

Selvfølgelig! Hadde influensa for snart 8 år siden i vel en uke (inkl 2 helger). Haddde over 40 i feber, så jeg tror ikke jeg hadde hatt noe på jobben å gjøre. Uken etter da jeg var feberfri jobbet jeg, men jeg ble fort sliten.

Skrevet

Jeg har ikke hatt influensa, jeg.

Heldigvis.

Men når jeg er skikkelig forkjøla, blir jeg helst hjemme. Da tetter alt seg, jeg får feber og trives best i senga. Stemmen mister jeg gjerne også.

Etter en dag - eller toppen to - er jeg frisk, hvis jeg er flink til å ta det med ro.

Gjest annlovinda
Skrevet

"Men de som kaller en forkjølelse for influensa har nok ikke hatt influensa, tror jeg."

Å joda. Det finnes enkelte som skiller mellom "-skikkelig- influensa, altså", og "litt influensa forrige helg" eller "et snev av influensa".

Jeg har sagt det her inne før en gang, men jeg tenker igjen på de to eldre damene som jeg satt på samme venterom med i høst. Jeg tror det var oktober. Hun ene klaget til den andre. Hun syntes det var så dårlig at ikke influensavaksinen kom tidligere, for hun hadde allerede hatt influensa -to- ganger i år!

He, he. Akkurat som en i min familie det. Han har influensa 4-5 ganger i året han.

Men nå må jeg krabbe langt under dyna igjen.

Jeg har influensa, har hatt 39.8 - 40 i feber siden nyttårsaften. I dag har jeg klart å være på nett i korte stunder av gangen, for å få tida til å gå fortere.

Ligger her med mange puter, dyne, ull-pledd, varmeflaske (etter råd her) og fortsatt så fryser jeg fryktelig. Får prøve å sove litt igjen, men verker så innihelvete i kroppen at jeg ikke klarer å slappe noe særlig av.

:(

Caloni Makaroni
Skrevet

He, he. Akkurat som en i min familie det. Han har influensa 4-5 ganger i året han.

Jeg har influensa, har hatt 39.8 - 40 i feber siden nyttårsaften. I dag har jeg klart å være på nett i korte stunder av gangen, for å få tida til å gå fortere.

Ligger her med mange puter, dyne, ull-pledd, varmeflaske (etter råd her) og fortsatt så fryser jeg fryktelig. Får prøve å sove litt igjen, men verker så innihelvete i kroppen at jeg ikke klarer å slappe noe særlig av.

Hm...har du influensa, mener du det alvorlig? Trodde ikke den var kommet ennå, jeg..

Skrevet

Når jeg har influensa greier jeg ikke å stå opp av senga. Heldigvis er det noen år siden sist jeg hadde influensa. Jeg vaksinerer meg.

Skrevet

Drikk noe varmt og legg beina litt høyt så føles det bedre.

God bedring.

Skrevet

Hm...har du influensa, mener du det alvorlig? Trodde ikke den var kommet ennå, jeg..

Jo, det er influensa i Tromsø, Oslo og Akershus.

Skrevet

Tror du mener en kraftig forkjølelse jeg.

Har man influensa er man så syk at man ikke orker å gå på jobb. Da orker man såvidt å karre seg fra senga og på do.

Jeg overraskes stadig av at folk tror at forkjølelse er det samme som influensa.

Har ei venninne som er sykepleier, jobber på barneavdeling på sykehuset. Hun påstod her en dag at hun måtte ha hatt influensa lille nyttårsaften, for hun var så slapp og dårlig og hadde litt feber et par dager.

Når til og med helsepersonell sier dette - så er det jammen ikke lett for menigmann å lære seg det som er korrekt!

Men jeg har jo lært det da - her på DOL :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jo, det er influensa i Tromsø, Oslo og Akershus.

Oh. Jeg må holde meg med oppdatert, skjønner jeg ;) Fikk tilbud om influensavaksine på jobb, men droppet det. Har bare blitt smittet en gang før, så jeg satser p åat det går bra i år også :)

Gjest Underskrift
Skrevet

Personlig tror jeg mange TROR di har influensa, men di er egentlig bare forkjølet.

Men det var vel ikke det du spurte om.

Så om du MENER influensa svarer jeg ja, jeg hadde vært hjemme. Men jeg har aldri hatt influensa, kun kraftig forkjølese så da varierer det litt. Kommer litt ann på sesong, men vi har en regel at det ikke er lov og komme på jobb og smitte di som er friske.

Vennlig hilsen,

Skrevet

Oh. Jeg må holde meg med oppdatert, skjønner jeg ;) Fikk tilbud om influensavaksine på jobb, men droppet det. Har bare blitt smittet en gang før, så jeg satser p åat det går bra i år også :)

Og jeg har virkelig prøvd å få men har ikke fått selv om jeg har krav på det ;o)

Men slapp av, legen på sykehuset sa det var en dårlig vaksine. Virket ikke på alle og altfor mange fikk influensa av vaksinen også :o) Jeg hadde fått av ham altså men så var jeg ikke helt bra og da ville han ikke.

Caloni Makaroni
Skrevet

Og jeg har virkelig prøvd å få men har ikke fått selv om jeg har krav på det ;o)

Men slapp av, legen på sykehuset sa det var en dårlig vaksine. Virket ikke på alle og altfor mange fikk influensa av vaksinen også :o) Jeg hadde fått av ham altså men så var jeg ikke helt bra og da ville han ikke.

Jeg vet om en som tok den, og han ble ganske dårlig noen dager. Men han har dårlig immunforsvar, det er pga funksjonshemning han fikk vaksinen. Jeg jobber i helsevesenet, derfor fikk jeg tilbudet.

Skrevet

Jeg vet om en som tok den, og han ble ganske dårlig noen dager. Men han har dårlig immunforsvar, det er pga funksjonshemning han fikk vaksinen. Jeg jobber i helsevesenet, derfor fikk jeg tilbudet.

Mora mi fikk skikkelig influensa etter vaksinenen for noen år siden så jeg har litt respekt. Dessuten så har jeg et bra immunforsvar så fastlegen synes det er helt unødvendig. Men jeg kan også få pga diagnose.

Gjest Underskrift
Skrevet

Personlig tror jeg mange TROR di har influensa, men di er egentlig bare forkjølet.

Men det var vel ikke det du spurte om.

Så om du MENER influensa svarer jeg ja, jeg hadde vært hjemme. Men jeg har aldri hatt influensa, kun kraftig forkjølese så da varierer det litt. Kommer litt ann på sesong, men vi har en regel at det ikke er lov og komme på jobb og smitte di som er friske.

Vennlig hilsen,

Ser nå at det ser ut som jeg ikke jobber bare jeg er litt forkjøla, det gjør jeg altså :-D

Den uskrevne reglen vår gjelder særlig omgangsyke og veldig smittsomme ting. Men jeg har mått sett bort fra det i julestria en gang eller to.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...