Gå til innhold

Er dere hjemme fra jobb når dere har influensa?

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

Hm...har du influensa, mener du det alvorlig? Trodde ikke den var kommet ennå, jeg..

Nå har jeg fått varmen igjen, og rigger meg til et par minutter, mer orker jeg ikke.

Ja, seriøst, jeg har influensa. Var hos legen i går, trengte sykmelding, skulle egentlig vært på kurs.

Har aldri noen gang vært så dårlig før, som jeg har vært/er nå.

En stor påkjenning å gå på toalettet. Ligger og moter meg opp lenge før jeg orker å gå ut av senga. I dag har jeg orket å være bitte litt på nett,innimellom,

Har så sinnsykt vondt i hofter, knær og rygg at jeg knapt sover noe særlig.

Det er iallefall kommet influensa til oslo og tromsø.

Håper du slipper unna

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caloni Makaroni

5

• Dorthe

4

• Mrs. Wallace

2

• pekkaline

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest annlovinda
Skrevet

Drikk noe varmt og legg beina litt høyt så føles det bedre.

God bedring.

Tusen takk for det.

Sambo ordner litt varm drikke til meg nå.

Også skal han finne noen ekstra puter til føttene.

For jeg føler meg virkelig ille. I dag har jeg klart å stable meg litt til i senga med pc, mange puter under hodet, dyne og ull-pledd over meg. Og da orker jeg vel å være på nett noen få min. før jeg må legge fra meg pc. Og det kunne jeg bare drømme om å orke i går.

Caloni Makaroni
Skrevet

Nå har jeg fått varmen igjen, og rigger meg til et par minutter, mer orker jeg ikke.

Ja, seriøst, jeg har influensa. Var hos legen i går, trengte sykmelding, skulle egentlig vært på kurs.

Har aldri noen gang vært så dårlig før, som jeg har vært/er nå.

En stor påkjenning å gå på toalettet. Ligger og moter meg opp lenge før jeg orker å gå ut av senga. I dag har jeg orket å være bitte litt på nett,innimellom,

Har så sinnsykt vondt i hofter, knær og rygg at jeg knapt sover noe særlig.

Det er iallefall kommet influensa til oslo og tromsø.

Håper du slipper unna

Jepp, ser Dorthe sier det også. Var ikke klar over at den var kommet ennå, jeg. Det pleier å være mye skriverier om det, men kanskje det bare er jeg som er dårlig oppdatert ;)

Jeg har vært rimelig dårlig et par dager nå også, men bare en kraftig forkjølelse/halsvondt.

Håper du blir bedre om ikke så lenge, det ser jo litt lysere ut, når du klarer å DOL'e, for da er jo dagen reddet! :D

4barns mor-77
Skrevet

Har jeg ordentlig influensa så holder jeg meg hjemme ja. Men tror veldig mange ikke vet helt hva dèt er...

Bl.a faren min, han har gjerne influensa hver gang han er litt snufsete... hehe..

Men er jeg bare vanlig forkjølet går jeg på jobb, med mindre jeg hoster veeeldig. Det er litt utrivelig i min bransje.

I sommer fikk jeg lungebetennelse, og da hadde jeg på en måte ikke noe valg. Ble lagt inn på sykehus fordi de mente bakteriene hadde gått i blodet mitt...? Skjønte ikke helt hva det var snakk om engang jeg, der jeg lå med 40, 7 i feber. Men fikk med meg såpass at jeg kunne reist hjem, men da ville antagelig legen på legevakta sovet fryktelig dårlig den natta. Han var redd det ville bli farlig.

Så _må_ jeg bli hjemme så gjør jeg det. Går ikke på jobb til enhver pris. Men aller helst skulle jeg nok ha vært der alltid....

Skrevet

Ja, selvsagt. Ikke minst for å ikke smitte kollegaene. Gode grunner til det:

Man blir fortere frisk når man slapper av, og er man syk får man ikke utrettet noe ordentlig allikevel. Karer man seg på jobb med influensa, risikerer man å utvide sykdomsperioden og måtte være hjemme enda lenger enn man måtte vært i utgangspunktet.

Det er bedre for arbeidsgiveren at en medarbeider blir syk og er hjemme en uke, enn at h*n kommer på jobb, smitter de fem andre og tvinger fem medarbeidere hjem i en uke.

Skrevet

Ja, jeg var hjemme fra jobb. Ble syk av vaksinen, faktisk. Kunne nesten ikke risikere å smitte alle de gamle jeg er innom i løpet av ei arbeidsøkt...

Gjest Elextra
Skrevet

Selvfølgelig. Er jeg frisk nok til å gå på jobb er det neppe influensa.

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg har hatt influensa 1 gang. Kom meg knapt på do og sov i 2 døgn nesten sammenhengende.

Det er jo ikke sjans i havet om å komme seg på jobb med influensa.

Gjest fruense
Skrevet

Selvfølgelig var jeg hjemme fra jobb den gangen jeg hadde det. Jeg hadde førti i feber og kom meg ikke i dusjen eller ut på sofaen i stua før etter tre dager. Da måtte jeg hvile resten av dagen.En venninne kom med mat til meg.

Influensa er noe helt annet enn en forkjølelse.

Skrevet

Selvsagt! Er hjemme om jeg har en kraftig forkjølelse også. Eller oppkastsyke...Eller noe annet sykt noe. Dette var et rart spørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...