Gå til innhold

Hvordan få bort superlim som har satt seg fast på plast?

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger superråd for å fjerne superlim
Skrevet

For en tid tilbake var jeg uheldig og sølte superlim på lokket på printeren min. Det sitter helt fast. er det noen måte jeg kan få bort limet på?.

Fortsetter under...

Skrevet

Vi har god erfaring med neglelakkfjerner på vanskelige flekker, men om det greier å ta superlim aner jeg ikke.

Skrevet

Hei,

Bruk Acetone (Propanone) (hovedingredienten i neglelakkfjerner) - som løser opp superlim.

Problemet er bare at du risikerer at det løser opp overflaten på skriveren også, så vær forsiktig.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Bruk Acetone (Propanone) (hovedingredienten i neglelakkfjerner) - som løser opp superlim.

Problemet er bare at du risikerer at det løser opp overflaten på skriveren også, så vær forsiktig.

Med vennlig hilsen

takk for det. Hvor får jeg kjøpt det?.

Skrevet

Neglelakkfjerner får du "overalt". Bare pass på at det ikke er farge, osv. i den.

Ren acetone får du på Biltema, sikkert malerbutikker og byggmarked. Og kanskje på apotek.

Skrevet

Neglelakkfjerner får du "overalt". Bare pass på at det ikke er farge, osv. i den.

Ren acetone får du på Biltema, sikkert malerbutikker og byggmarked. Og kanskje på apotek.

Men skaper ikke det en veldig sterk lukt? . Bor på 12 kvadrat så jeg kan ikke gå så langt unna lufta ;).

Annonse

Skrevet

Men skaper ikke det en veldig sterk lukt? . Bor på 12 kvadrat så jeg kan ikke gå så langt unna lufta ;).

Du skal bare ha ***litt*** på noe kjøkkenpapir/toalettpapir, og tørke vekk limet. Du må ikke finne på å "tømme det" på. Bare litt på papiret, og gni det over området med lim, slik at limet løses opp.

Skrevet

Hvis superlimet sitter på et plastlokk, så vær veldig forsiktig med aceton (lakkfjerner).

Den kan fort løse opp plasten også, og da blir det bare enda verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...