Gå til innhold

Når begynte man å merke medisinesker med punktskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest Aviaana
Skrevet

går på antibiotika nå, og ser at det står furadantin 50 mg på pakkeesken. Kult!.

Har det vært sånn lenge?. Når begynte man med det?.

Skrevet

Jeg husker jeg fikk noe medisiner i Spania for ca 5 år siden, og da var det punktskrift på medisin-esken. Kanskje er det EU-regler som også er på vei til å bli innført i Norge?

Jeg vet ikke, men flott er det jo!

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg husker jeg fikk noe medisiner i Spania for ca 5 år siden, og da var det punktskrift på medisin-esken. Kanskje er det EU-regler som også er på vei til å bli innført i Norge?

Jeg vet ikke, men flott er det jo!

På ratioparm sin Paracetamol er det punktskrift. Det er det også på Fontex. Jeg har også sett beholdere med giftige løsemidler ha punktskrift. Det er ikke nødvendigvis produktets navn som står der. På en flaske jeg så på sto det ganske enkelt "farlig" i punktskrift.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg la visst kommentaren min til Gemini, men det skulle egentlig til deg:

På ratioparm sin Paracetamol er det punktskrift. Det er det også på Fontex. Jeg har også sett beholdere med giftige løsemidler ha punktskrift. Det er ikke nødvendigvis produktets navn som står der. På en flaske jeg så på sto det ganske enkelt "farlig" i punktskrift.

Skrevet

Det er i alle fall fire-fem år siden, for det har vært punktskrift på Postafen siden vi flyttet hjem til Trondheim. Synes det er et flott tiltak, slik at synshemmede også vet hva de har i seg...

Caloni Makaroni
Skrevet

Det er i alle fall fire-fem år siden, for det har vært punktskrift på Postafen siden vi flyttet hjem til Trondheim. Synes det er et flott tiltak, slik at synshemmede også vet hva de har i seg...

Er det "Postafen" det står, da? Som jeg skrev i et annet innlegg her, så sto det "farlig" i punktskrift på en flaske med et eller annet giftig som jeg så.

Skrevet

Er det "Postafen" det står, da? Som jeg skrev i et annet innlegg her, så sto det "farlig" i punktskrift på en flaske med et eller annet giftig som jeg så.

Jeg kan ikke punktskrift, men regner med at det er navnet på medisinen det står ja... er det ikke punktskrift på alle medisinesker nå da?

*Sjekker skapet*

Skrevet

Nei, jeg vet sannelig ikke jeg. Har en haug med forskjellig smertestillende tabletter i skapet, alt fra Paralgin Forte og Indocid til Paracet, Fanalgin og Ibux, men det er ikke noe punktskrift på noe av dem.

Er aldeles sikker på at det er punktskrift på Postafen da, men de tablettene er i alle fall ikke farlige - de er jo mot reisesyke. De har hatt disse "prikkene" på seg i flere år. Hehe...

Caloni Makaroni
Skrevet

Nei, jeg vet sannelig ikke jeg. Har en haug med forskjellig smertestillende tabletter i skapet, alt fra Paralgin Forte og Indocid til Paracet, Fanalgin og Ibux, men det er ikke noe punktskrift på noe av dem.

Er aldeles sikker på at det er punktskrift på Postafen da, men de tablettene er i alle fall ikke farlige - de er jo mot reisesyke. De har hatt disse "prikkene" på seg i flere år. Hehe...

Hard to say ;) Jeg kunne punktskrift "flytende" før, skrev på braille-skrivemaskin og greier. Men har dessverre glemt mye nå. Kjekt å kunne ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...