Gå til innhold

Utsettelse av mensen

Anbefalte innlegg

anne-mari102
Skrevet

Hei!

Jeg går på p-pillen yasmin og har flere ganger hoppet helt over mensen ved å begynne rett på et nytt brett. Jeg føler at jeg bør ha mensen innimellom (siden jeg har kjæreste og for å sjekke at alt er i orden), så jeg vil ikke alltid hoppe over den - men det er ofte at det ikke passer å ha mensen (ferieturer, bading osv). Hvorfan forskyver jeg mensen? Jeg har nå hoppet rett over på et nytt brett og har tatt fem piller på det brettet. Nå passer det fint å ha mensen. Kan jeg avbryte og la vær å ta pillen i sju dager for så å begynne igjen? Hva gjør jeg i så fall når brettet blir tomt? Da har jeg ikke gått på pillen så lenge som vanlig, MÅ jeg da hoppe rett over på et nytt brett slik at jeg tar pillen i nøyaktig tre uker? Da blir det jo alltid en forskyvning, og systemet med brettene blir helt tullete. Noen som vet noe? Tusen takk for eventuell hjelp!

Gjest forstod ikke helt...
Skrevet

Jeg er redd virkningen av p-pillene avtar om du avbryter midt i et brett...

anne-mari102
Skrevet

Jeg er redd virkningen av p-pillene avtar om du avbryter midt i et brett...

det står i pakningsvedlegget at mensen kan forskyves, men jeg forstår bare ikke helt hvordan.

Kanskje - hvis jeg vil forskyve den i for eksempel tre dager, så begynner jeg på nytt brett og tar pillen i tre dager, men lar vær å ta den i de resterende dagene av pille-oppholdet? (altså fire dager). ???

Gjest forstod ikke helt...
Skrevet

det står i pakningsvedlegget at mensen kan forskyves, men jeg forstår bare ikke helt hvordan.

Kanskje - hvis jeg vil forskyve den i for eksempel tre dager, så begynner jeg på nytt brett og tar pillen i tre dager, men lar vær å ta den i de resterende dagene av pille-oppholdet? (altså fire dager). ???

Ok, ja det tror jeg kan gå. Men ring til apoteket, de vet sikkert!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...