Gå til innhold

Verdt å se i Praha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ikke noe billige klær. Var riktignok ikke innom mange butikker, men jeg sjekket ut hva f.eks. Levis- og Diesel-jeans kostet, bare for å sammenligne priser med noe jeg vet sånn cirkus hva koster her hjemme, og prisene var omtrent som her.

Men sko skal være veldig billig.

Og krystall.

Men jeg kan ikke si jeg gikk amok i noen krystallforretninger av den grunn. :)

Det hadde kanskje blitt mer dyrt enn billig å gå amok i krystallforretningene ;-)

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

11

• Babette

7

• Lips1365380508

5

• Alana

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Kanskje, kanskje. Hvis jeg ruser meg på sex i stedet. Eller øl. Jeg elsker øl. Men jeg ber pent om at du sier løper, jeg jogger ikke.

Hvis du elsker øl kommer du til å elske Praha!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det hadde kanskje blitt mer dyrt enn billig å gå amok i krystallforretningene ;-)

Hehe, du sier noe. :)

Men du: Dere var på Phuket for litt sia? Mener å huske at du skrev noen småsvar til meg.

Er det noen turer du vil anbefale? Tenker på øyer, utflukter. Den slags?

Jeg ser for meg en dag på Phi-phi og en snorkletur til Coral Island.

Noen andre tips?

Skrevet

Hvis du elsker øl kommer du til å elske Praha!

Jeg gleder meg allerede. Da skal det bøttes ned øl i mengder.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg satte meg på pub-en utenfor klokka for å se hva det store med den var, men jeg forsto ikke helt oppstyret.

Øl-en var god, dog, men det var vel her jeg fant øl-en til hele 80 koruna.

Det er et billig thaimassasjested like ved klokka. Mener å huske at jeg betalte 300 koruna for en halvtimes deilig smerte. :)

Øl er dyrt akkurat der ja.

Nei jeg har sett de 12 fyrene som går rundt der flere ganger nå, og syns ikke det var noe voldsomme greier. Men det er jo en hel historie rundt det hele, men den husker ikke jeg lengre.

Skrevet

Hehe, du sier noe. :)

Men du: Dere var på Phuket for litt sia? Mener å huske at du skrev noen småsvar til meg.

Er det noen turer du vil anbefale? Tenker på øyer, utflukter. Den slags?

Jeg ser for meg en dag på Phi-phi og en snorkletur til Coral Island.

Noen andre tips?

Joda, vi var der i mars/april.

Du _må_ til Phi Phi. Pass på at du blir med en speedbåt, og ikke en sånn saktegående sak. Og book for all del ikke utflukten via reiseselskapet. Finn noen lokale. Vi betalte under halvparten av det andre hadde betalt. I tillegg slapp vi unna "Gnåle-Gunilla", dvs. vi hadde ikke skandinavisk guide med. Mye bedre med en innfødt som guide. De er mye mer opptatt av å vise frem det de er stolte av :-) Blant annet stoppet vi mange steder hvor det var helt vanvittig gode snorkleforhold. Akkurat som et akvarium. Gi fisken noe loff eller banan, og du vil ikke tro synet.

Generelt burde du prate med de lokale. Utrolig hva en taxisjåfør, bartender eller servitør kan fikse for deg/anbefale.

Hvis du vil se et fantastisk show, så kan du dra til Phuket Fantasea. Det er helt fantastisk, men ikke for meg som er livredd smell!

Du kan også leie deg en longtailbåt for x antall timer. Vi brukte den nesten som taxi nedover kysten. Den ligger og venter til du er ferdig på land.

Selve Phuket by synes ikke jeg var noe spesielt artig. Bare masse folk og tuting.

Og hvis noen i Patong begynner å prate med deg, så sitter du hos skredderen på et øyeblikk. Vi måtte se igjennom flere album med skandinaviske kunder han hadde hatt ;-)

Husk å holde kongen opp når du betaler med sedler. Kongen skal æres på alle måter.

Jeg er ikke noe misunnelig på deg ;-)

God tur!

Gjest Shira12
Skrevet

Er du dansk?

Dansk? Ånei, har jeg tabbet meg ut på noe skriveleifer igjen nå? ;o)

Skrevet

Dansk? Ånei, har jeg tabbet meg ut på noe skriveleifer igjen nå? ;o)

Det var ikke meningen å arrestere deg på det, det så bare litt dansk ut.

Lips1365380508
Skrevet

Du bør få med deg hovedseverdighetene. Karlsbroen (uten at jeg helt forsto hva som var så jævla gøy med den brua), slottet, diverse klokkeverk, osv.

Det er de samme turustattraksjonene som går igjen overalt hvor du leser om Praha. Se disse.

Men det deiligste med Praha er å rusle rundt utenfor det syttendemai-toget som går mellom disse attraksjonene. Det er en utrolig vakker by, og det er langt mer å se enn hovedattraksjonene.

Vil du bort fra folkehavet er det bare å gå 20 meter bort fra "lysløypa".

Maten er også mye, mye billigere utenfor hovedgatene, men det må sies at den også er råbillig i hovedgata, så når jeg sier den er billig utenfor mener jeg virkelig billig.

Det dyreste måltidet jeg spiste var en svær biff på en av de dyrere restaurantene, og med forrett og 1 liter øl kosta det hele meg ca. 200 norske kroner.

Og det var dyrt.

Den dyreste øl-en jeg kjøpte kosta 80 koruna. Det er rundt 24 norske kroner.

Utenfor hovedgata kan du få øl-en ned til 5 norske.

Jeg var der i sommer, og da ruslet jeg bare rundt og nøt iskalde halvlitere på lokale pub-er uten turister, og det var råherlig.

Byen er så fin at det var nummeret før jeg satte meg ned og skrev dikt. :)

Tror ikke det er så mange turister nå i januar-februar mnd-dene, det er flest turister fra april til oktober.

Jeg gleder meg allerede. Må få med meg noen av attraksjonene, utenom det skal jeg slappe av med å rusle rundt, gå på kafe, kanskje shoppe litt, og rett og slett nyte ferien :) Hotellet er midt i Gamlebyen :)

Håper det blir litt snø, for den har jeg ikke sett på et år. =)

Skrevet

Rimeligt dansk, ja ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joda, vi var der i mars/april.

Du _må_ til Phi Phi. Pass på at du blir med en speedbåt, og ikke en sånn saktegående sak. Og book for all del ikke utflukten via reiseselskapet. Finn noen lokale. Vi betalte under halvparten av det andre hadde betalt. I tillegg slapp vi unna "Gnåle-Gunilla", dvs. vi hadde ikke skandinavisk guide med. Mye bedre med en innfødt som guide. De er mye mer opptatt av å vise frem det de er stolte av :-) Blant annet stoppet vi mange steder hvor det var helt vanvittig gode snorkleforhold. Akkurat som et akvarium. Gi fisken noe loff eller banan, og du vil ikke tro synet.

Generelt burde du prate med de lokale. Utrolig hva en taxisjåfør, bartender eller servitør kan fikse for deg/anbefale.

Hvis du vil se et fantastisk show, så kan du dra til Phuket Fantasea. Det er helt fantastisk, men ikke for meg som er livredd smell!

Du kan også leie deg en longtailbåt for x antall timer. Vi brukte den nesten som taxi nedover kysten. Den ligger og venter til du er ferdig på land.

Selve Phuket by synes ikke jeg var noe spesielt artig. Bare masse folk og tuting.

Og hvis noen i Patong begynner å prate med deg, så sitter du hos skredderen på et øyeblikk. Vi måtte se igjennom flere album med skandinaviske kunder han hadde hatt ;-)

Husk å holde kongen opp når du betaler med sedler. Kongen skal æres på alle måter.

Jeg er ikke noe misunnelig på deg ;-)

God tur!

Thanks!

Fantasea-showet i Kamala har jeg planer om å få med meg.

Hvor mye betalte dere for longtailbåt-leie? Har forstått det sånn at det varierer veldig. Dere pruter også på den slags?

Jeg er ikke prutevant og derfor litt redd for å prute på feil ting og bli sett på som gnien. Ja, jeg vet. Det er dumt. :)

Jeg har sjekket en del rundt utflukter, og har allerede bestemt meg for at jeg ikke blir med en helorganisert tur til øyene. Det virker stressende, og haugevis av turfolk som alle snorkler på de samme stedene til de samme tidene, og spiser lunsj på likt på det samme stedet, høres i overkant pesete ut. Skal jo tross alt slappe av!

Freedom Beach utenfor Patong, har jeg lest mye fint om. Tenkte å finne meg en longtailbåt og stikke dit en dag. Men er usikker på hva jeg bør betale.

Finner vel ut sånt når jeg kommer ned.

Kommer nok ikke til å være så mye i Patong, men jeg starter der. Har forhåndsbestilt hotell for de første par nettene. Arbeider meg så nedover, tror jeg. Kata Beach ser veldig fin ut.

Men det blir nok litt her og der.

Vurderer også en natt eller to på Coral Island. Bildene ser i hvert fall nydelige ut, og det virker som om det ene overnattingsstedet der har kapasitet på kort varsel også nå i høysesongen.

Men jeg ser ting an. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Øl er dyrt akkurat der ja.

Nei jeg har sett de 12 fyrene som går rundt der flere ganger nå, og syns ikke det var noe voldsomme greier. Men det er jo en hel historie rundt det hele, men den husker ikke jeg lengre.

Historien fikk jeg aldri. Kanskje det er derfor jeg ikke så det helt store i disse nisselignende figurene som valsa rundt der hver time. :)

Gjest Shira12
Skrevet

Historien fikk jeg aldri. Kanskje det er derfor jeg ikke så det helt store i disse nisselignende figurene som valsa rundt der hver time. :)

En av de jeg reiste med var med på guidet tur. Så hun fortalte alt etterpå. Men jeg har glemt mesteparten. Husker at ølen var god da! :o)

Gjest Shira12
Skrevet

Kanskje jeg er to-språklig uten og vie det? ;o)

Men jeg er nok norsk. Men har en dårlig dag i dag, kroppen streiker, og da blir det ofte ekstra skrivefeil.

Gjest Shira12
Skrevet

Rimeligt dansk, ja ;-)

Å rimeligt som var ordet ja. Jeg leste innlegget om og om igjen, men kunne ikke fatte hva som var dansk.

Men da vet jeg det til neste gang da. En ting skal jeg ha, jeg holder samme skrivefeilen igjennom hele innlegget. :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

En av de jeg reiste med var med på guidet tur. Så hun fortalte alt etterpå. Men jeg har glemt mesteparten. Husker at ølen var god da! :o)

Ja. Ølen smakte merkelig nok godt overalt der borte. :)

Skrevet

Thanks!

Fantasea-showet i Kamala har jeg planer om å få med meg.

Hvor mye betalte dere for longtailbåt-leie? Har forstått det sånn at det varierer veldig. Dere pruter også på den slags?

Jeg er ikke prutevant og derfor litt redd for å prute på feil ting og bli sett på som gnien. Ja, jeg vet. Det er dumt. :)

Jeg har sjekket en del rundt utflukter, og har allerede bestemt meg for at jeg ikke blir med en helorganisert tur til øyene. Det virker stressende, og haugevis av turfolk som alle snorkler på de samme stedene til de samme tidene, og spiser lunsj på likt på det samme stedet, høres i overkant pesete ut. Skal jo tross alt slappe av!

Freedom Beach utenfor Patong, har jeg lest mye fint om. Tenkte å finne meg en longtailbåt og stikke dit en dag. Men er usikker på hva jeg bør betale.

Finner vel ut sånt når jeg kommer ned.

Kommer nok ikke til å være så mye i Patong, men jeg starter der. Har forhåndsbestilt hotell for de første par nettene. Arbeider meg så nedover, tror jeg. Kata Beach ser veldig fin ut.

Men det blir nok litt her og der.

Vurderer også en natt eller to på Coral Island. Bildene ser i hvert fall nydelige ut, og det virker som om det ene overnattingsstedet der har kapasitet på kort varsel også nå i høysesongen.

Men jeg ser ting an. :)

Hm...

Jeg husker ikke helt hva vi endte opp med å betale for den båten. Husker bare at vi prutet ved å skrive beløp i sanda og feie over, hehe. Kan ha vært et par tusen baht for 3-4 timer. Men du må prute.

Du må prute på alt. Dvs. alt bortsett fra på supermarked og restauranter. På restauranter er det likevel så billig at du blir flau. Vi spiste ofte på en restaurant helt nede ved vannet. Fin restaurant. Vi betalte sånn omtrent 90 kroner for tre retters middag inkludert et par drinker og øl/vann til maten. For to!

Den stranda/den øya du snakker om har ikke jeg vært på. Men flott er det helt sikkert! Sikkert folksomt hvis det er rett ved Patong og veldig kjent.

Husk på å få massasje på stranden. Ha alltid en Singha/Chang innen rekkevidde og vær grei med elefantene. Og husk å skylle beina dine hvis de blir fulle av sand. Jeg fikk noe sandloppegreier på meg som klødde noe vanvittig.

Hvis jeg ser deg på msn kan du få se noen bilder du sikkert vil like :-)

Og forresten. Hvis du ser en fin dame må du huske at det kan hende ikke alt er som du tror, hehe. Jeg skvatt et par ganger av svært behårede hender. I Patong er det en kjent transebar. Du burde ta en tur dit og drikke en thailandsk whiskey.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hm...

Jeg husker ikke helt hva vi endte opp med å betale for den båten. Husker bare at vi prutet ved å skrive beløp i sanda og feie over, hehe. Kan ha vært et par tusen baht for 3-4 timer. Men du må prute.

Du må prute på alt. Dvs. alt bortsett fra på supermarked og restauranter. På restauranter er det likevel så billig at du blir flau. Vi spiste ofte på en restaurant helt nede ved vannet. Fin restaurant. Vi betalte sånn omtrent 90 kroner for tre retters middag inkludert et par drinker og øl/vann til maten. For to!

Den stranda/den øya du snakker om har ikke jeg vært på. Men flott er det helt sikkert! Sikkert folksomt hvis det er rett ved Patong og veldig kjent.

Husk på å få massasje på stranden. Ha alltid en Singha/Chang innen rekkevidde og vær grei med elefantene. Og husk å skylle beina dine hvis de blir fulle av sand. Jeg fikk noe sandloppegreier på meg som klødde noe vanvittig.

Hvis jeg ser deg på msn kan du få se noen bilder du sikkert vil like :-)

Og forresten. Hvis du ser en fin dame må du huske at det kan hende ikke alt er som du tror, hehe. Jeg skvatt et par ganger av svært behårede hender. I Patong er det en kjent transebar. Du burde ta en tur dit og drikke en thailandsk whiskey.

Thailandsk whiskey, ja. Jeg har fått et aldri så lite råd om å dytte i meg minst en enhet whiskey/cognac/tequila hver eneste dag.

Det skal drepe lumske bakterier.

Vel, ikke vet jeg, men det er et råd som ikke skader, og som jeg derfor akter å følge. :)

Jeg lover å være snill mot elefantene. Jeg er generelt snill mot dyr som enkelt kan trampe meg i filler. :)

Hehe, jeg er generelt litt redd for store dyr. :)

Spiste dere mat i disse småbuene rundt forbi? Det er visst latterlig billig, og skal visstnok være helt ufarlig. Men man blir gjerne litt skeptisk til en hel middag som koster 5-10 kroner og serveres fra en liten pølsebu.

Freedom Beach ligger like ved Patong, ja. 10 minutter unna i longtailbåt, tror jeg. Skal visst være glimrende snorklemuligheter der. Og jeg elsker vann og ting som lever i vann. :)

Gleder meg noe helt ufattelig til maten der nede. Jeg kommer til å fråtse i havets delikatesser og ting jeg ikke vet hva er. :)

Skrevet

Å rimeligt som var ordet ja. Jeg leste innlegget om og om igjen, men kunne ikke fatte hva som var dansk.

Men da vet jeg det til neste gang da. En ting skal jeg ha, jeg holder samme skrivefeilen igjennom hele innlegget. :o)

Ja, du var helt konsekvent :)

Skrevet

La du merke til om det er noen parker å løpe i der?

Sånn a la Frognerparken eller Central Park? Med grusstier?

Eller evt. noe annet ikke-asfalt som egner seg, som en idyllisk sti langs en elv for eksempel?

Dattera mi pleide å gå i en park der når hun savnet Oslo så du finner nok et sted å løpe :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...