Gå til innhold

Å være positiv hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest grûnchen
Skrevet

Jeg blir av og til litt "opprørsk" overfor personer som alltid må være positiv hele tiden.

Det er jo såååå deilig å klage og syte litt av og til, gjerne med en snert av selvironi.

For eksempel har jeg ei venninne som får helt fnatt av folk som har flyskrekk. Da klarer jeg ikke å dy meg hver gang jeg skal ut og fly: Å sammenligne meg selv med Mette Marit og fortelle henne at jeg takker for meg og mitt liv til dem jeg møter.

Hun skjønner ikke humoren i dette, for hun er så opphengt i at folk kan ha slike fobier.

Dere positive, optimistiske mennesker der ute: Hvorfor ikke tåle litt svakheter hos andre og le med dem? ;-D

Hvorfor skal absolutt ALLE strebe etter å være så "god damn perfect" hele tiden?

For sett fra mitt ståsted, er alle slike strebere svært så opptatt av å sette folk i båser, ...og er ikke det negativt da?

Ok ok ok.....Jeg mener ikke at man skal syte og klage hele tiden, og alltid være negativ heller. Men er det ingen andre der ute som virkelig NYTER å være litt sytete en gang i blant? _NYTER_! :-))

ShitDiddelyDo
Skrevet

Flyskrekk er vel knapt en fobi, men en reell skrekk.

Det er normalt å være redd for en situasjon hvor man med stor sannsynlighet dør i flammer dersom det mot all formodning skulle gå galt.

Skrevet

Skikkelige fobier er en ting, men folk som generelt syter og klager liker jeg ikke.

Du snakker om humoren i det å syte, og å nyte å syte. Jeg syns det er irriterende å høre på andre som syter og klager, og folk som er negative har også en tendens til å virke negativt på andres humør.

Skjønner heller ikke nytelsen i å syte og klage og NYTE det.

Hilsen evig optimist (og jeg er sikkert en person som irriterer deg ;-P)

Gjest grünchen
Skrevet

Det er normalt å være redd for en situasjon hvor man med stor sannsynlighet dør i flammer dersom det mot all formodning skulle gå galt.

Takk du! ;-)

Skrekken ligger i å vite i flere sekunder at det ikke går bra...for pilotene vil jo prøve sitt ytterste så lenge de kan....og det er langt ned..

Til forskjell fra en bilulykke som gjerne kan gå litt fortere.

Det er ikke det og dø som skremmer, men redselen en føler FØR en dør. :-) Og å dø i flammer er sikkert verre enn å bli sprengt fort og brutalt til ingenting...

Skrevet

Takk du! ;-)

Skrekken ligger i å vite i flere sekunder at det ikke går bra...for pilotene vil jo prøve sitt ytterste så lenge de kan....og det er langt ned..

Til forskjell fra en bilulykke som gjerne kan gå litt fortere.

Det er ikke det og dø som skremmer, men redselen en føler FØR en dør. :-) Og å dø i flammer er sikkert verre enn å bli sprengt fort og brutalt til ingenting...

Det du skriver om her er jo ikke syting og klaging. Det er reell redsel. Da blir det noe annet, og en måte å takle det på. :-)

Gjest grünchen
Skrevet

Skikkelige fobier er en ting, men folk som generelt syter og klager liker jeg ikke.

Du snakker om humoren i det å syte, og å nyte å syte. Jeg syns det er irriterende å høre på andre som syter og klager, og folk som er negative har også en tendens til å virke negativt på andres humør.

Skjønner heller ikke nytelsen i å syte og klage og NYTE det.

Hilsen evig optimist (og jeg er sikkert en person som irriterer deg ;-P)

Jeg er enig i det du sier. Hadde ikke orket å være på ferie med noen som for eksempel HELE tiden klaget på været, på dårlige sko, vondt her og vondt der.

Eller folk som sitter og leter etter feil hos alle folk de møter og bare mååå kommentere dem. "Den kjolen var helt feil til de skoene" osv. eller "Har dere andre merket hvor negativ han er?"

Eller folk som aldri er klar for nye ideer eller være litt innovative...

Syter du aldri??? Liker du ikke å bli litt sett og få oppmerksomhet når du er syk og andre pusler på med sitt?

Skrevet

Det høres ut som om du har en touch av flyskrekk? :)

De færreste er vel livredd når de setter seg i en bil,- og det er jo mye farligere enn å fly? Så litt overdeven skrekk er det jo.

Men fobi,- det er vel kanskje noe som man er overdrevent redd for selv om det bevislig er _helt_ ufarlig...?

Gjest grünchen
Skrevet

Det du skriver om her er jo ikke syting og klaging. Det er reell redsel. Da blir det noe annet, og en måte å takle det på. :-)

Men andre folk har jo også redsler....De bare gidder ikke å prate om dem...gjerne fordi de ikke vil virke "svake"..? :-) Jeg liker å i blant peke ut mine svaktheter. Hvorfor skal svakheter alltid skjules? De gjør oss jo til de mennenskene vi er? Og gjerne til mer ærlige mennesker ( ? )

Skrevet

....sier en med flyskrekk! :-)

Gjest grünchen
Skrevet

Det høres ut som om du har en touch av flyskrekk? :)

De færreste er vel livredd når de setter seg i en bil,- og det er jo mye farligere enn å fly? Så litt overdeven skrekk er det jo.

Men fobi,- det er vel kanskje noe som man er overdrevent redd for selv om det bevislig er _helt_ ufarlig...?

Fobi er en nevrotisk frykt for en situasjon (slo det opp). En bekymring...

Å kjøre bil blir noe annet, for det gjør jeg hver dag. Og da er det jeg selv som sitter med spakene og har kontrollen.

Og som sagt så innbiller jeg meg at det er en mer"human" raskere måte å dø på....Ofte...

Skrevet

Men andre folk har jo også redsler....De bare gidder ikke å prate om dem...gjerne fordi de ikke vil virke "svake"..? :-) Jeg liker å i blant peke ut mine svaktheter. Hvorfor skal svakheter alltid skjules? De gjør oss jo til de mennenskene vi er? Og gjerne til mer ærlige mennesker ( ? )

Redsler, svakheter og fobier er da noe helt annet enn syting og klaging?

Og man kan da godt være positiv men samtidig ha svakheter og være åpen om disse?

Og såklart liker de aller fleste å syte litt av og til. Det føles deilig å tømme seg for gørr. Ikke like morsomt å høre på andre som syter som å gjøre det selv, med mindre man syter i kor om samme sak. Det er jo helt topp, da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

....sier en med flyskrekk! :-)

Jeg er langt bedre nå enn jeg var. :)

Men jeg liker virkelig ikke følelsen av å stige. Jeg føler meg ikke trygg før vi er høyt der oppe. Og høyt der oppe trives jeg veldig dårlig med turbulens, men det går stort sett greit. Innen den tid har jeg gjerne et par tynne innabords.

Nedflyvinga er heller ikke min greie, og jeg er ikke trygg før flyet har bremsa. :)

Gjest grünchen
Skrevet

Redsler, svakheter og fobier er da noe helt annet enn syting og klaging?

Og man kan da godt være positiv men samtidig ha svakheter og være åpen om disse?

Og såklart liker de aller fleste å syte litt av og til. Det føles deilig å tømme seg for gørr. Ikke like morsomt å høre på andre som syter som å gjøre det selv, med mindre man syter i kor om samme sak. Det er jo helt topp, da.

Takk! :-) Skulle gjerne ha klaget i kor med deg en gang ;-)

Skrevet

Jeg er langt bedre nå enn jeg var. :)

Men jeg liker virkelig ikke følelsen av å stige. Jeg føler meg ikke trygg før vi er høyt der oppe. Og høyt der oppe trives jeg veldig dårlig med turbulens, men det går stort sett greit. Innen den tid har jeg gjerne et par tynne innabords.

Nedflyvinga er heller ikke min greie, og jeg er ikke trygg før flyet har bremsa. :)

Dvs. det er ingen av delene av flyturen du liker... :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Dvs. det er ingen av delene av flyturen du liker... :-)

Nja. Hovedflyvinga går greit. Det er tross alt ikke turbulens hele tida.

Men får jeg meg et par halvlitere før jeg går ombord, går det greit, og det får jeg jo ofte. :)

Skrevet

Takk! :-) Skulle gjerne ha klaget i kor med deg en gang ;-)

Ja, jeg elsker å syte. For ikke å snakke om at jeg elsker sladder. Skikkelig runde om hvem som står i med hvem, siste nytt om nye par, skilsmisser og den slags. Snadder.

Gjest grünchen
Skrevet

Nja. Hovedflyvinga går greit. Det er tross alt ikke turbulens hele tida.

Men får jeg meg et par halvlitere før jeg går ombord, går det greit, og det får jeg jo ofte. :)

Men da må vi løpe på do hele tiden...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men da må vi løpe på do hele tiden...

Det er bare sunt. Flyr du langt trenger du å strekke på beina i ny og ne. Da slipper du å få blodpropp og det som verre er. :)

Skrevet

"Dere positive, optimistiske mennesker der ute: Hvorfor ikke tåle litt svakheter hos andre og le med dem? ;-D"

Det er vel akkurat disse personene som "tåler" andres svakheter ;-)

Gjest grünchen
Skrevet

Det er bare sunt. Flyr du langt trenger du å strekke på beina i ny og ne. Da slipper du å få blodpropp og det som verre er. :)

Hehe ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...