Gå til innhold

Å være positiv hele tiden

Anbefalte innlegg

Gjest grünchen
Skrevet

"Dere positive, optimistiske mennesker der ute: Hvorfor ikke tåle litt svakheter hos andre og le med dem? ;-D"

Det er vel akkurat disse personene som "tåler" andres svakheter ;-)

Ja, dem som er ekte positiv og optimistisk ja ;-) Som ikke bare jatter med...

Skrevet

Jeg er enig i det du sier. Hadde ikke orket å være på ferie med noen som for eksempel HELE tiden klaget på været, på dårlige sko, vondt her og vondt der.

Eller folk som sitter og leter etter feil hos alle folk de møter og bare mååå kommentere dem. "Den kjolen var helt feil til de skoene" osv. eller "Har dere andre merket hvor negativ han er?"

Eller folk som aldri er klar for nye ideer eller være litt innovative...

Syter du aldri??? Liker du ikke å bli litt sett og få oppmerksomhet når du er syk og andre pusler på med sitt?

De sjeldne gangene jeg er syk vil jeg bare være i fred. :-)

Jeg blir sett mye jeg i hverdagen, både med kommentarer, blikk og handlinger. Men jeg syns ikke det er noen god følelse å syte og så bli sett. Jeg liker det rett og slett ikke.

Jeg er mer opptatt av å komme videre og finne noe bra og positivt med en situasjon, enn å låse seg fast og syte og klage og få oppmerksomhet på det grunnlaget.

Skrevet

Fobi er en nevrotisk frykt for en situasjon (slo det opp). En bekymring...

Å kjøre bil blir noe annet, for det gjør jeg hver dag. Og da er det jeg selv som sitter med spakene og har kontrollen.

Og som sagt så innbiller jeg meg at det er en mer"human" raskere måte å dø på....Ofte...

Tja, man har jo ikke mer kontroll enn at enhver idiot kan lure i motsatt kjørebane rundt hver sving.

Og det er en (dvs. mange) mellomting mellom å dø momentant og å overleve uten en skramme etter en bilulykke.

Men det er en så vanlig situasjon (å kjøre bil) at man har vent seg til den risikoen.

Skrevet

Jeg er langt bedre nå enn jeg var. :)

Men jeg liker virkelig ikke følelsen av å stige. Jeg føler meg ikke trygg før vi er høyt der oppe. Og høyt der oppe trives jeg veldig dårlig med turbulens, men det går stort sett greit. Innen den tid har jeg gjerne et par tynne innabords.

Nedflyvinga er heller ikke min greie, og jeg er ikke trygg før flyet har bremsa. :)

Var det ikke også deg som ble skremt av Pompel og Pilt?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jepp.

Og Hufsa. Men ikke den nye tegnefilm-hufsa. Hun er bare patetisk. Jeg tenker på Hufsa fra den gamle mumitrollserien. Hun som beveger seg i rykk og napp bortover isen.

Gjest grünchen
Skrevet

Hvem ble IKKE redd for Pompel og Pilt?

De ga meg i alle fall en ekkel følelse...

Skrevet

Jepp.

Og Hufsa. Men ikke den nye tegnefilm-hufsa. Hun er bare patetisk. Jeg tenker på Hufsa fra den gamle mumitrollserien. Hun som beveger seg i rykk og napp bortover isen.

Hufsa også? *lol*

Jeg tror du er en engstelig sjel :)

Pompel, Pilt og Hufsa er mine yndlinger ;-)

Hufsa er jo ikke slem, hun er bare kald.

Skrevet

Hvem ble IKKE redd for Pompel og Pilt?

De ga meg i alle fall en ekkel følelse...

Pompel og Pilt var det eneste barne-tv jeg hadde sansen for da jeg var liten. Den var jo spennende og ikke så A4 og sukkersøt som de andre alternativene.

Gorgon vaktmester: Høhøhø....Pompel og Piii-ilt!

Bøh! Nå-ble-dere-redde-nå! ;-)

Skrevet

Jeg er langt bedre nå enn jeg var. :)

Men jeg liker virkelig ikke følelsen av å stige. Jeg føler meg ikke trygg før vi er høyt der oppe. Og høyt der oppe trives jeg veldig dårlig med turbulens, men det går stort sett greit. Innen den tid har jeg gjerne et par tynne innabords.

Nedflyvinga er heller ikke min greie, og jeg er ikke trygg før flyet har bremsa. :)

Akkurat sånn har jeg det også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...