Gå til innhold

Hvordan skal jeg formulere spørsmålet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal (kanskje) på visning til en leilighet, men vil først vite noen ting om den og skal sende utleier en e-mail. Bl.a. vil jeg vite om leiligheten er i god stand (dvs. ikke kjøkken fra 60-tallet og brune, oransje og grønnmønstrete fliser på badet). Men hvordan skal jeg formulere det spørsmålet uten å høres frekk eller kresen ut? Hjelp mottas med takk! :-)

Skrevet

Spør om eieren har bilder.

Evt. om h*n kan beskrive den faste innredningen på bad og kjøkken i detalj, både med hensyn til farger og årgang.

Det er ikke frekt å forhøre seg om sånt.

Skrevet

Spør om eieren har bilder.

Evt. om h*n kan beskrive den faste innredningen på bad og kjøkken i detalj, både med hensyn til farger og årgang.

Det er ikke frekt å forhøre seg om sånt.

Jeg kan jo selvfølgelig spørre om bilder, men jeg fant annonsen på internett på en side hvor det er fullt mulig for utleieren å legge ut bilder, og det har h*n ikke gjort. Men hvis du mener det ikke er frekt å spørre om detaljer... :-)

mil1365380270
Skrevet

Folk har så forskjellig syn på hva som er "bra nok", "nytt" eller "fint", så kanskje det eneste lure er å spørre når det ble pusset opp sist?

Skrevet

Folk har så forskjellig syn på hva som er "bra nok", "nytt" eller "fint", så kanskje det eneste lure er å spørre når det ble pusset opp sist?

Det er jo også en mulighet. Jeg gidder nemlig ikke reise tre timer frem og tilbake for å se en leilighet som ligner noe fra fordums tid. Jeg har brent meg der før... :-)

Skrevet

Jeg kan jo selvfølgelig spørre om bilder, men jeg fant annonsen på internett på en side hvor det er fullt mulig for utleieren å legge ut bilder, og det har h*n ikke gjort. Men hvis du mener det ikke er frekt å spørre om detaljer... :-)

Jeg synes ikke det, så lenge du spør på den nøytrale måten jeg antyder - ber om en beskrivelse.

Folk har ulikt syn på hva som er stygt eller pent, så det er bedre å få detaljene og vurdere selv. Spør gjerne om når bad og kjøkken (som er de dyreste rommene å gjøre noe med) ble pusset opp sist, slik mil skriver ovenfor.

Skrevet

Jeg synes ikke det, så lenge du spør på den nøytrale måten jeg antyder - ber om en beskrivelse.

Folk har ulikt syn på hva som er stygt eller pent, så det er bedre å få detaljene og vurdere selv. Spør gjerne om når bad og kjøkken (som er de dyreste rommene å gjøre noe med) ble pusset opp sist, slik mil skriver ovenfor.

Jeg tror jeg får gjøre det ja. Det eneste det står i annonsen er at leiligheten overtas nymalt.

mil1365380270
Skrevet

Det er jo også en mulighet. Jeg gidder nemlig ikke reise tre timer frem og tilbake for å se en leilighet som ligner noe fra fordums tid. Jeg har brent meg der før... :-)

Enkelte mener visst leieboere skal være glad til om de får lov å leie. Om det er rått, kaldt, mørkt og gammelt er ikke så farlig. Heller ikke om utleier er en bråkete rotekopp, leietaker tilhører uansett en lavere kaste for noen :-)

Skrevet

Enkelte mener visst leieboere skal være glad til om de får lov å leie. Om det er rått, kaldt, mørkt og gammelt er ikke så farlig. Heller ikke om utleier er en bråkete rotekopp, leietaker tilhører uansett en lavere kaste for noen :-)

En sånn utleier skal jeg ikke ha, for jeg er kresen... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...