Gå til innhold

Angrende frier

Anbefalte innlegg

Gjest brudgom
Skrevet

Hei!

Jeg er en mann på 30 som nettopp har fridd til samboeren min. Nå begynner jeg å få kalde føtter. Ikke fordi jeg ikke vil gifte meg med henne, men fordi det kommer til å koste så utrolig mye. Jeg har hele tiden visst at hun ønsker stort bryllup (jeg har ikke behov for stort bryllup) og jeg har tenkt at det er greit, så lenge hun vil, uten å se den økonomiske realiteten: Jeg vil måtte bruke alle mine sparepenger de neste 2 årene for å få råd. Vi har ikke kjøpt bolig ennå, og jeg har nettopp begynt på en toårig utdannelse.

Hva faen gjør jeg?

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• Sofline

16

• morsan

4

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest tok det enkelt
Skrevet

Det MÅ ikke være så dyrt. Prøv å foreslå et enkelt og koselig bryllup. Jeg hadde for eksempel en nydelig hvit kjole, veldig enkel og "meg", som da kostet 400.

Skrevet

Du sier det som det er. Og foreslår en romantisk gifte-tur til utlandet med bare dere to. Det kan bli et minne for livet å gifte seg f. eks. i Rom eller Venedig. (Jeg tviholder på de gamle navnene på byene, fordi de er vakrest).

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det MÅ ikke være så dyrt. Prøv å foreslå et enkelt og koselig bryllup. Jeg hadde for eksempel en nydelig hvit kjole, veldig enkel og "meg", som da kostet 400.

Jeg er ganske sikker på at kjolen ikke er et stort bryllups hovedkostnad.

Gjest brudgom
Skrevet

Du sier det som det er. Og foreslår en romantisk gifte-tur til utlandet med bare dere to. Det kan bli et minne for livet å gifte seg f. eks. i Rom eller Venedig. (Jeg tviholder på de gamle navnene på byene, fordi de er vakrest).

Godt forslag, men jeg tror ikke det vil være så lett å foreslå noe slik ETTER at jeg har fridd.....?

Hun har hele tiden sagt at hun ønsker stort bryllup og det innebærer ca 100 gjester. Der er problemet mitt. Det vil koste flesk!

Skrevet

Nye brudekjoler er en svært så dyr investering i Norge...

Skrevet

Godt forslag, men jeg tror ikke det vil være så lett å foreslå noe slik ETTER at jeg har fridd.....?

Hun har hele tiden sagt at hun ønsker stort bryllup og det innebærer ca 100 gjester. Der er problemet mitt. Det vil koste flesk!

Man trenger jo ikke invitere hundre gjester på femretters på byens dyreste restaurant da....

Gjest brudgom
Skrevet

Det kan kanskje være enkelt, men med 100 gjester (som hun vil ha og har laget liste over) så blir det sikkert dyrt uansett.........

Skrevet

Si det som det er.

Evt foreslå at dere er forlovet, men venter med bryllup til du er ferdig med utdannelsen og til dere har fått spart opp x antall kroner.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nye brudekjoler er en svært så dyr investering i Norge...

Men ikke sammenlignet med middagen.

Og når han skriver "stort bryllup" vil jeg anta vi snakker om venner og ikke kun nær familie.

Skal det være storslått koster det fort 2000 kroner per kuvert.

Det blir med andre ord dyrt hvis det er mange gjester.

Babettes forslag er glimrende. Men den spørs om ei som sikkert har drømt om stort bryllup hele livet, sånn mange jenter som drømmer om store bryllup gjør, er fornøyd med det.

Skrevet

Nå må du gi deg. Du har spurt om hun vil gifte seg med deg og hun har svart ja. Hun har sagt ja til å dele livet sitt med deg, og du med henne, ikke til et bryllup med 100 gjester! Men kanskje hun selv har penger til dette i så fall?

Og det er klart denne samtalen kommer nå, en panlegger vel ikke bryllup før en har bestemt seg for å gifte seg?

Skrevet

Her trengs det en skikkelig samtale. Finn ut hva ho vil, og regn litt på det. Finn ut hva du vil og regn litt på det. Kanskje ho bare ved det vil få litt kalde føtter selv? Tenk å spandere så utrolig mye på så mange andre mennesker som man knapt kjenner da.

I tillegg må dere jo være realistiske. Greit at ho ønsker seg det, men er det i det hele tatt gjennomførbart?

Skrevet

Si det som det er. At du vil gifte deg med henne, men ikke har råd til å ha så stort bryllup som hun snakker om. Med mindre hun hoster opp en så stor sum (det koster sykt mye hvis en skal ha et svært bryllup med mange gjester og det hele skal være storslått!), eller en slektning har masse penger h*n vil dele med dere, så må hun da innse at det viktige er at dere skal gifte dere, og ikke et enormt bryllup!

Hun har sagt ja til å gifte seg med deg, ikke til å ha et svært bryllup. Jeg går ut fra at hun ikke sa "ja" men med forbehold om at hun fikk det bryllupet hun ser for seg.

Hun må jo være realistisk. Hun kan umulig være villig til å risikere økonomisk ruin for å trumfe gjennom et american style bryllup!

Jeg blir helt satt ut jeg at folk som _forventer_ et svært og dyrt bryllup uten å faktisk være klar over hva det koster - og vite om man har pengene eller ikke.

Din kommende brud bør ha såpass vett at hun skjønner deg når du legger dette fram for henne.

Skrevet

Jeg er så opgitt over kommende bruder som drømmer om det store, hvite bryllupet.

Jeg kjenner noen som gjorde en mellomting,- hadde mange gjester (kanskje ikke helt hundre, men nesten), leide et lokale som kostet noen få tusen, og inviterte på spleiselag. Hver gjest tok med noe spiselig (som bryllupsgave, men de fleste hadde vel med en gave o tillegg også) - og det ble fantastisk mye god mat!

Skrevet

Man diskuterer gjerne bryllupsfesten ETTER forlovelsen er inngått. Det er viktig å ikke glemme hva det å gifte seg virkelig handler om. Hun gifter seg vel ikke med deg for festen?

Gjest To tusen???
Skrevet

Men ikke sammenlignet med middagen.

Og når han skriver "stort bryllup" vil jeg anta vi snakker om venner og ikke kun nær familie.

Skal det være storslått koster det fort 2000 kroner per kuvert.

Det blir med andre ord dyrt hvis det er mange gjester.

Babettes forslag er glimrende. Men den spørs om ei som sikkert har drømt om stort bryllup hele livet, sånn mange jenter som drømmer om store bryllup gjør, er fornøyd med det.

2000 pr kuvert? hvor har du det fra?

Du mente kanskje 200-300?

Koster ikke mer om mam bestiller koldtbord foreksempel, og har kallaset på leid lokale/samfunnshus.

Skrevet

Koster ikke mer om mam bestiller koldtbord foreksempel, og har kallaset på leid lokale/samfunnshus.

Det koster fort opp mot 2000, ihvertfall 1000 pr kuvert dersom man skal ha flott opplegg med middag og kaffe, og drikke til maten.

Vin er ikke gratis må du huske.

Gjest tok det enkelt
Skrevet

Det kan kanskje være enkelt, men med 100 gjester (som hun vil ha og har laget liste over) så blir det sikkert dyrt uansett.........

Det var mange. Vi var ca 30 stk.

Gjest tok det enkelt
Skrevet

En kjole kan koste flere tusen den.

Skrevet

Jeg er redd SDD ligger tettere oppunder det denne bruden ønsker seg enn du...

Men jeg synes jo også at det høres sinnssykt ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...