Gå til innhold

Kuvert

Anbefalte innlegg

Gjest brudgom
Skrevet

Hvor mye koster en kuvert varmmat/kaldmat?

Leie av greit lokale, som ikke ligger i en bakgate og er mørkt og lugubert?

Føler meg som en husmor nå, og begynner og lure på om jeg har påtatt meg for mye ansvar med dette bryllupet.....

Skrevet

Det din framtidige brud virker til å ønske seg, koster 1-2000 pr kuvert.

Da tenker jeg på middag, evt. koldtbord, og kaffe og kaker. Og vin, brus o.l. til drikke.

Men det er ikke nødvendig å ha det så dyrt, det er heller ikke nødvendig å ha så mange gjester.

Du må snakke med henne, hun kan umulig være så umoden at hun ikke skjønner at dere ikke kan ruinere dere på EN DAG for at hun skal få en american style eventyrbryllup!

Gjest noen ting
Skrevet

Har dere foreldre som har hus? Da kunne dere hatt f.eks. middag i kjellerstuen og kaffe/kaker oppe i stua. Eller alt i den ene stua. Men det er om dere ikke har hundre gjester...;-) Vi hadde koldtbord; det er flere steder som tilbyr dette så ring og hør! Dessert kan være is, lefser, kaker o.s.v. Spør noen tanter og onkler om de kan ta med noe.

http://www.startsiden.no/underholdning/fest_og_moro/

Gjest Arrangøren
Skrevet

Vi betalte rundt 200 kr pr kuvert i de to yngstes konfirmasjon, og leie av lokalet kostet 2000 (på landsbygda).

Dessert ordnet vi selv, med god hjelp fra egne foreldre. Drikke kjøpte vi også inn selv på butikken.

Blomsterdekor ordnet vi hos den lokale blomsterbutikken for under tusenlappen.

Tilsammen ble det jo noen tusenlapper, men helt greit og overkommelig.

Har du familie til å hjelpe deg samt litt god tid på deg, trenger ikke kalaset å bli så himla dyrt.

Skrevet

Da tenker jeg på middag, evt. koldtbord, og kaffe og kaker. Og vin, brus o.l. til drikke.

Men det er ikke nødvendig å ha det så dyrt, det er heller ikke nødvendig å ha så mange gjester.

Du må snakke med henne, hun kan umulig være så umoden at hun ikke skjønner at dere ikke kan ruinere dere på EN DAG for at hun skal få en american style eventyrbryllup!

Jeg er helt enig, amber.

MEN - jeg synes det er skremmende mange med den innstillingen at bryllupet skal være så flott og fint, og at det nesten er det viktigste med hele giftermålet. Det de har drømt om hele livet, siden de satt og lekte med barbiedukker. Huff.

Var det i en film eller en reklame tro, der man så en kommende brud og brudgom kommentere det forestående bryllupet? Husker ikke. Han gledet seg voldsomt til de skulle bo og leve sammen,- og så helt uforstående ut når noen spurte om han ikke gledet seg til selve DAGEN. Hun så like sjokkert ut, og sa "...ETTER bryllupet??" Det var litt vittig,- satt på spissen naturligvis, men noe var det nok i det ;-)

Skrevet

Bra at mannfolka ordner litt og synes jeg! :) Dere MÅ ikke ha et superfancy bryllup med tre retters... Ring til nærmeste eldresenter og spør om å få leie det. det gjorde vi da vi skulle ha selskap, det kostet 1500,- kr. og de vasket etter oss. Vi måtte ta oppvask og rydde på plass bordene selv bare. søk på catering, så får du opp masse. Se her b.la: http://www.samsoncatering.no/?gclid=CNyx9Yz1xokCFTpYMAod7VHAQA

Hvis dere vil spare penger kan det lønne seg å lage forrett selv. Kan lage masse enkelt og godt, som man får ute. Rucolasalat med hjemmelaget dressing av olje, urter og hvitløk med tre ruller av spekeskinke (eller serranno- eller parmaskinke), honningmelon og krutonger som drysses over. Par ritzkjeks på siden av tallerken. Dette er billig og godt, og holder masse som forrett. Så kan dere heller bestille hovedrett.

Kaker kan fikses enkelt.. Bestill brullypskake, og få venner og familie til å bake en kake hver og ta med.

Brudekjole kan dere få kjøpt billig på finn.no eller andre steder, eller leie - men det er vel nesten like dyrt.

Skrevet

Jeg er helt enig, amber.

MEN - jeg synes det er skremmende mange med den innstillingen at bryllupet skal være så flott og fint, og at det nesten er det viktigste med hele giftermålet. Det de har drømt om hele livet, siden de satt og lekte med barbiedukker. Huff.

Var det i en film eller en reklame tro, der man så en kommende brud og brudgom kommentere det forestående bryllupet? Husker ikke. Han gledet seg voldsomt til de skulle bo og leve sammen,- og så helt uforstående ut når noen spurte om han ikke gledet seg til selve DAGEN. Hun så like sjokkert ut, og sa "...ETTER bryllupet??" Det var litt vittig,- satt på spissen naturligvis, men noe var det nok i det ;-)

Nå må jeg tenke på en episode av Dr. Phil, der de viste tulleruske vordende bruder som tok helt av. De ble uvenner med mødrene og alt. "This is MY wedding" remjet de, og hauset opp det hele med antall gjester og dyre retter - langt utenfor den budsjettrammen de opprinnelig hadde klarert med hennes foreldre. Som måtte betale. Brudgommen var helt spilt ut på sidelinjen.

Det er det verste jeg har hørt og sett.

Skrevet

Noen eksempler:

Her kan du få treretters til 325 per person. pluss moms. Det er inklusiv en kokk på stedet: http://www.1001mat.no/

Her kan du få koltbord til 145 kr per person: http://www.anncharlott.no/

Her er et annet koltbordeksempel: http://www.cafeskognstuene.no/

Det kan også gjøres dyrere. Her får du f.eks. 4 retter inklusiv bryllupskake og drikkevarer til 1200 kr/person: http://www.losbygods.no/brudemenyforslag.php

Her får du treretters inklusiv drikkevarer og lokaler til 1295 kr/person: http://www.refsnesgods.no/selskapslokaler/bryllup/

Skrevet

Nå må jeg tenke på en episode av Dr. Phil, der de viste tulleruske vordende bruder som tok helt av. De ble uvenner med mødrene og alt. "This is MY wedding" remjet de, og hauset opp det hele med antall gjester og dyre retter - langt utenfor den budsjettrammen de opprinnelig hadde klarert med hennes foreldre. Som måtte betale. Brudgommen var helt spilt ut på sidelinjen.

Det er det verste jeg har hørt og sett.

Jeg har ikke sett det programmet, men har sett noen episoder av noe som jeg tror het "Brudegalskap i New York" der brudene kicka på det meste.

En ble kjempesur for en eller annen fillebagatell om brudekjolen og brukte halve bryllupsdagen til å surne og fortvile over dette. Snakk om å ødelegge dagen både for seg selv og andre.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er redd vi i løpet av de siste timene har skremt fyren fra bryllupet.

Han er nok allerede hjemme og dumper dama.

Eventuelt dumper hun ham, siden han ser problemer med å gi henne bryllupet hun har drømt om siden hun var fem.

Stakkars. Hun har sikkert sjekka ut brudekjoler og takkekort helt siden han fridde. :)

Skrevet

Jeg er redd vi i løpet av de siste timene har skremt fyren fra bryllupet.

Han er nok allerede hjemme og dumper dama.

Eventuelt dumper hun ham, siden han ser problemer med å gi henne bryllupet hun har drømt om siden hun var fem.

Stakkars. Hun har sikkert sjekka ut brudekjoler og takkekort helt siden han fridde. :)

hehe ja, det tror jeg du har rett i. :-)

Skrevet

Dette avhenger av hvor i landet bryllupet skal holdes.

Den gang vi giftet oss på inder Østland sommeren 1999 betalte vi 370,- for trerettersmiddag inkl. leie av lokalet til kl. var 02. Samt at vi fikk hente gavene dagen etter.

Vil tro at i Oslo blir det fort dyrere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...