Gå til innhold

Et bidrag til bryllupsdiskusjonen under her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan feiret dere brylluppet deres? Mange gjester, billig mat, eller få gjester og "prinsessefest". Er det noen som har hatt mange gjester til dyr middag?

Gjest forlovet fortsatt
Skrevet

Vi er fortsatt forlovet, delvis pga hele styret med bryllupsfesten. Vi ønsker oss et lite men koselig bryllup, ikkeno prinsessegreier. Er bare redd for at alle skal blande seg, og at noen skal synes et slikt bryllup blir stusselig.

Jeg har vært i bryllup der brudeparet tok opp lån for å få råd til det store selskapet og den lukseriøse bryllupsreisen.

Det er ikke min stil! Jeg er sikker på at det skal være mulig å finne en rimelig og hyggelig løsning på det. Det er tross alt ikke festen eller kjolen som er viktigst, men det at vi to skal være sammen resten av livet.

Skrevet

Vi giftet oss ganske unge (22 og 23 år), og hadde bryllupet på et fint hotell, med tre retters middag, uten alkohol. ca 55 gjester til middag, og noen ekstra til kaffe (kanskje 10 til?).

Foreldrene våre betalte det meste av festen.

Et koselig, flott brullup, som vi husker tilbake på med glede :-)

Gjest Hoppsasa
Skrevet

10 gjester, tre dager, ca.60 000 (og da betalte gjestene reise og opphold selv). Pappa sponsa overaskende nok halvparten, så vi plutselig hadde 25 000 mer å bruke på bryllupsreisen.

Skrevet

Vi var voksne og i arbeid når vi giftet oss, hadde kun den nærmeste familien, og hadde det hjemme. Det kostet ikke stort mer enn en vanlig (fin) familiemiddag. Og ingen hvit kjole heller.

Skrevet

20 gjester og middag til ca. 350,- pr. kuvert? Tror det var sånn.

Skrevet

Stort kalas, treretters middag med vin, fri bar, noen-og-70 gjester - familie og venner. Men vi kom under det som var budsjettert, 80 000,-

Vi var begge unge, 22 og 24 år, betalte noe selv, og foreldra våre resten. Masse av tingene blei gjort på dugnad.

Skrevet

Vi er fortsatt forlovet, delvis pga hele styret med bryllupsfesten. Vi ønsker oss et lite men koselig bryllup, ikkeno prinsessegreier. Er bare redd for at alle skal blande seg, og at noen skal synes et slikt bryllup blir stusselig.

Jeg har vært i bryllup der brudeparet tok opp lån for å få råd til det store selskapet og den lukseriøse bryllupsreisen.

Det er ikke min stil! Jeg er sikker på at det skal være mulig å finne en rimelig og hyggelig løsning på det. Det er tross alt ikke festen eller kjolen som er viktigst, men det at vi to skal være sammen resten av livet.

Ikke vær så redd for hva andre tenker og mener, dra igang det bryllupet dere ønsker dere, og be folk som vil blande seg om å passe sine egne saker :)

Skrevet

Vi giftet oss for 7,5 år siden.

Vi var 58 til bords. Kuverten kostet den gang 370,-/person. Vi hadde vin/øl til maten og fri bar etterpå.

Jeg synes jeg hadde en prinsessefest (rent bortsett fra at jeg var ganske så gravid) med akkurat passe med gjester.

(Mor betalte for maten og far betalte vinen til middagen.)

Skrevet

Giftet oss utenlands. Da hadde vi festen med ca. 20 (?) gjester på hytte til mine svigerforeldre.

Der var det ikke "sitt-ned-middag", men forsyn dere og sett dere der det er plass.

Svigerforeldrene betalte for dette. Mesteparten var normal, hjemmelaget mat. Bestilte kake.

Da vi kom hjem hadde vi bryllupsfest hvor vi hadde gratis lokale (flott erverdig gammel bygning i en skole). Kokkene på kokkelinjen lagde maten, så vi betale kun for råvarene. Altså noen få tusenlapper. Vil tro vi var ca. 25 pers. da.

Min mor sydde kjolen. Superflott, men ikke en standard bryllupskjole:-)

Det vi brukte en del penger på var bryllupsreisa som var en uke på Hawaii + selvsagt turen utenlands. Tror vi brukte ca. 40.000,- på disse tre ukene. (Og det med gratis overnatting nesten hele tiden)

Det var det vi hadde råd til der og da.

Skrevet

Dette er selvsagt deres valg. Gjør som dere selv bestemmer er bra for dere:-)

Skrevet

Det er deres dag, ikke alle de andres. Gjør som dere selv helst vil.

Skrevet

Giftet oss utenlands. Da hadde vi festen med ca. 20 (?) gjester på hytte til mine svigerforeldre.

Der var det ikke "sitt-ned-middag", men forsyn dere og sett dere der det er plass.

Svigerforeldrene betalte for dette. Mesteparten var normal, hjemmelaget mat. Bestilte kake.

Da vi kom hjem hadde vi bryllupsfest hvor vi hadde gratis lokale (flott erverdig gammel bygning i en skole). Kokkene på kokkelinjen lagde maten, så vi betale kun for råvarene. Altså noen få tusenlapper. Vil tro vi var ca. 25 pers. da.

Min mor sydde kjolen. Superflott, men ikke en standard bryllupskjole:-)

Det vi brukte en del penger på var bryllupsreisa som var en uke på Hawaii + selvsagt turen utenlands. Tror vi brukte ca. 40.000,- på disse tre ukene. (Og det med gratis overnatting nesten hele tiden)

Det var det vi hadde råd til der og da.

Det hørtes herlig ut...

Skrevet

Vi giftet oss for 7,5 år siden.

Vi var 58 til bords. Kuverten kostet den gang 370,-/person. Vi hadde vin/øl til maten og fri bar etterpå.

Jeg synes jeg hadde en prinsessefest (rent bortsett fra at jeg var ganske så gravid) med akkurat passe med gjester.

(Mor betalte for maten og far betalte vinen til middagen.)

*roper på dem som påstår at man må bruke langt over 1000 kr per kuvert for å få en prinsessefest* :-)

Skrevet

10 gjester, tre dager, ca.60 000 (og da betalte gjestene reise og opphold selv). Pappa sponsa overaskende nok halvparten, så vi plutselig hadde 25 000 mer å bruke på bryllupsreisen.

Overraskende gaver er bra... :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

*roper på dem som påstår at man må bruke langt over 1000 kr per kuvert for å få en prinsessefest* :-)

Vi har ikke sagt det ikke er mulig å få en knallfest uten å bruke minst tusen kroner per kuvert.

Vi har skrevet hva som er vanlig. Det er noe helt annet.

Men spør jubelbrus70 om kuvertprisen på 370 kroner inkluderer alkohol.

Det er gjerne det som koster.

Skrevet

:) Jeg aner jo ikke noe om priser i de store byene da. Det kan godt tenkes at det fort blir dyrere for et likt konsept som vi hadde.

Men man kan absolutt få en flott prinsessefest for mindre enn 1000,-/person - jeg tør ikke tro noe annet :)

Skrevet

Vi har ikke sagt det ikke er mulig å få en knallfest uten å bruke minst tusen kroner per kuvert.

Vi har skrevet hva som er vanlig. Det er noe helt annet.

Men spør jubelbrus70 om kuvertprisen på 370 kroner inkluderer alkohol.

Det er gjerne det som koster.

Jeg mener fortsatt det må være noen svært så fine/rike kretser du vanker i... :-) Jeg har som sagt ikke funnet noe sted som opererer med så dyre kuvertpriser som du sier er vanlig i dine kretser.

Skrevet

:) Jeg aner jo ikke noe om priser i de store byene da. Det kan godt tenkes at det fort blir dyrere for et likt konsept som vi hadde.

Men man kan absolutt få en flott prinsessefest for mindre enn 1000,-/person - jeg tør ikke tro noe annet :)

Ikke jeg heller... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...