Gå til innhold

Et bidrag til bryllupsdiskusjonen under her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Få gjester, billig mat, prinsessevielse, fantastiske taler, nydelig avslappet stemning, fint vær, og en helt utrolig knallbra fest. Beste festen i min vennegjeng ever tror jeg. ;) Synd jeg dro så tidlig.

Vi bestilte spekemat fra cateringfirma, rundt 100 kr per pers. Det meste av drikkevarene var fra harryturer til sverige og lokalet var gratis.

Kjolen var dyr, ringene var dyre, brudepikekjolen er det nydeligste jeg har sett i hele mitt liv, og mannen var uvurdelig. ;)

Bryllupsnattsexen var ikke av det beste, men det har vi tatt igjen for både før og etter.

Brukte rundt 30 000 kr på hele sulamitten omtrentlig, og vi var 25 stk.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg mener fortsatt det må være noen svært så fine/rike kretser du vanker i... :-) Jeg har som sagt ikke funnet noe sted som opererer med så dyre kuvertpriser som du sier er vanlig i dine kretser.

Jeg vanker ikke i fine kretser.

Men er det egentlig så rart det fort blir en tusenlapp? De fleste vil ha treretters middag i et bryllup.

De fleste vil at gjestene skal drikke det de vil av vin under middagen.

De fleste stiller med champagne eller noe sprudlende som velkomstsdrink.

De fleste stiller med cognac til kaffen. Ja, for ikke å snakke om ørten kaker.

De fleste har også en mer eller mindre fri bar.

Er 1000++ kroner egentlig så urimelig for alt dette?

Det som koster er nok drikka. Spiser du en bedre middag på en bedre restaurant i Oslo, koster sjelden maten mer enn 500 kroner.

Selv på Bagatelle er ikke maten svindyr.

Men med drikke til, derimot.

Og mange vil jo at gjestene skal få nettopp en meget god opplevelse, og du får ikke en skikkelig treretters middag fra en catering, inklusive drikke og kaker og en bar som er mer eller mindre fri, til 400 kroner.

Skrevet

Jeg vanker ikke i fine kretser.

Men er det egentlig så rart det fort blir en tusenlapp? De fleste vil ha treretters middag i et bryllup.

De fleste vil at gjestene skal drikke det de vil av vin under middagen.

De fleste stiller med champagne eller noe sprudlende som velkomstsdrink.

De fleste stiller med cognac til kaffen. Ja, for ikke å snakke om ørten kaker.

De fleste har også en mer eller mindre fri bar.

Er 1000++ kroner egentlig så urimelig for alt dette?

Det som koster er nok drikka. Spiser du en bedre middag på en bedre restaurant i Oslo, koster sjelden maten mer enn 500 kroner.

Selv på Bagatelle er ikke maten svindyr.

Men med drikke til, derimot.

Og mange vil jo at gjestene skal få nettopp en meget god opplevelse, og du får ikke en skikkelig treretters middag fra en catering, inklusive drikke og kaker og en bar som er mer eller mindre fri, til 400 kroner.

Nå er det ganske stor forskjell på 1000 kr og 1500 kr, som du har sagt før. Dessuten er det jo ikke alle som drikker like mye da.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nå er det ganske stor forskjell på 1000 kr og 1500 kr, som du har sagt før. Dessuten er det jo ikke alle som drikker like mye da.

Nei, det er ikke alle som drikker like mye, men i snitt blir det uansett penger av det - for enkelte drikker også mer enn andre.

Jeg har bare skrevet at 1000-2000 er vanlig.

Men du ser eksempler her på at det kan gjøres billigere - hvis man gjør nesten alt selv. Jeg har selv kommet med et eksempel. Det har også Flisa.

Uansett: Sier jeg 1000 kroner og det er snakk om 100 gjester, som tilfellet var i den andre tråden, er bare mat-/drikkekostnadene på 100000 kroner.

Du kan helt sikker plusse minst 20000 på det igjen, til alt fra invitasjoner, lokale, servitører, kokker, bilder, osv, avhengig av hva man velger å ordne selv.

Jeg er ganske sikker på at jeg personlig skulle klart det laaaaaangt billigere, men så drømmer heller ikke jeg om noe "storbryllup".

Skrevet

Det hørtes herlig ut...

Ja, det var fint. Spesielt bryllupsreisa på Hawaii er noe jeg kommer til å huske for alltid. Det eneste jeg angrer er at vi ikke gikk til en skikkelig fotograf etterpå.

De tilbød pakkeløsning med bryllup + fotografering i et kapell. (Omtrent slik du ser i Las Vegas). Men bildene som denne fotografen tok var IKKE bra. Mamma tok bedre bilder.

Ellers var dette det som passet best for meg. Liker ikke å være midtpunkt blandt masse mennesker og ha masse styr rundt meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...