Gå til innhold

Foreldrene gir henne veksthemmende hormoner.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det synes jeg er helt ok.. Foreldrene har jo tydeligvist lyst til å gjøre livet hennes så innholdsrikt som mulig og at det er lettere jo mindre hun er skjønner jeg godt!

Snorkfrøken
Skrevet

Leste bare fort gjennom saken og syntes det hørtes helt greit ut slik de gjør.

Skrevet

Jeg forstår foreldrene godt, men samtidig høres det litt feil ut å la henne være barn for alltid.

Skrevet

Jeg forstår foreldrene godt, men samtidig høres det litt feil ut å la henne være barn for alltid.

"Hun har mental kapasitet som en tre måneder gammel baby."

Så hun vil jo uansett alltid være et barn.

Gjest min mening om det
Skrevet

Jeg forstår hvorfor de gjør det, men det føles feil ut for meg.

Skrevet

men hun er mentalt som en baby på 3 mnd.. da vil jeg tro hun tenker lite på saken:)

Gjest ChiengMai
Skrevet

For meg ble det helt klart en enklere sak å forstå etter at jeg leste akkurat det.

Gjest min mening om det
Skrevet

Men det er merkelig alikevel at de gjør dette.

Skrevet

Spørsmålet da er egentlig om hun virkelig er på 3-mnd-stadiet mentalt, og om hun har potensiale til å utvikle seg mentalt.

Mange med omfattende fysiske handikap blir feilvurdert til å være svakerefungerende mentalt enn hva som faktisk er tilfelle.

Men om hun virkelig er på baby-stadiet mentalt, og ikke kan forventes å utvikle seg nevneverdig, så ser jeg ikke noe galt i hva foreldrene gjør, så lenge det er vurdert av en slik nemnd. Dette er ikke en sak foreldre alene kan avgjøre, men det er da heller ikke tilfelle i denne saken.

Skrevet

Men det er merkelig alikevel at de gjør dette.

Det ersikkert bare det at ingen har tenkt på å gjøre enslags før.

Men jeg har tenkt mine "stygge" tanker jeg også - når jeg hører om tilbakestående voksne kvinner som griser med mensebind etc. - smører det i ansiktet etc. - det måtte jo ha vært bedre om de slapp å ha mensen?

Skrevet

Men jeg har tenkt mine "stygge" tanker jeg også - når jeg hører om tilbakestående voksne kvinner som griser med mensebind etc. - smører det i ansiktet etc. - det måtte jo ha vært bedre om de slapp å ha mensen?

Jeg er helt enig med deg i akkurat det! Har selv sett tilbakestående (men forholdsvis oppegående) unge kvinner styre med mensenbind på skoletoalett og det er ikke noe lekkert eller hygienisk syn.

Skrevet

Urk.

sammfunnskritiker
Skrevet

I utgangspunktet syns jeg vi msk skal være forsiktige med å "tukle" med menneskelig natur. På en side vitner denne siden av saken at samfunnet ikke er i stand til å møte "annerledes folket" med respekt for individuelle forskjeller. Jmf et argument var; Det er enklere å gi kos/bære/ha nærhet til en liten person enn en stor.

Jeg syns likevell foreldrene har noen sterke argument som går på barnets ve og vell. Utviklingshmmede sliter OFTE med smerter, vekstsmerter, mens, andre skavanker i kroppen. Dersom en hormonbehandling kan gjøre noe i forhold til dette er jo det topp. Utviklingshemmede, har jo begrenset atferdsreportoar til å kunne beskrive, si i fra om smerte og opplevelsen av denne.

Et annet argument mot er jo, at foreldrene bestemmer at denne behsndlingen skal gies. Er det greit fordi barnet har en mental alder på tre mnd? Hva dersom barnet hadde en mental alder på 2-3-4 eller 5 år? Hadde det vært like greit da?

Skrevet

Jeg har full forståelse for dette.

Jeg jobber selv med barn som er så "skadet" som dette barnet, det er jæ... tungt og det er kult umulig å få tilpasset alle steder sånn at det ikke blir noe tungt å løfte.

Skrevet

Nei dette syns jeg er helt forkastelig.

I tillegg bør jo foreldrene vite at hormonkurer kan virke kreftfremkallende.

Skrevet

Hva ville du sagt hvis man ga sin hundevalp tilsvarende veksthemmende hormoner, fordi den da ville forbli liten og søt, og lettere å ta med seg?

DA tror jeg det ville blitt ramaskrik, gitt!

Men et menneske med psykisk utviklingshemming, da er det liksom greit?!!

Skrevet

Jeg synes det er i orden. Hun skjønner jo ikke noe av det meste allikevel. Man kan vel egentlig si at så lenge hun er mentalt som et barn, er det best hun har en barnekropp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...