Gå til innhold

Komfyr som skrur seg på sev.

Anbefalte innlegg

Gjest ovnseier
Skrevet

Jeg har en komfyr med "manuelle" brytere. Jeg aner ikke hvor gammel den er, men max åtte år vil jeg tro. Problemet er:

Den skrur seg på selv.

Er det mulig, eller spøker det?

Hilsen skjelven

Skrevet

Jeg er ikke sånn veldig _elektronisk_ av meg, men jeg lurer på om det kanskje kan være noe overledning eller noe sånn...?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er nok en poltergeist. *uhu* ;)

Skrevet

Blir den bare varm, eller skrur bryterne på seg også?

Det opplevde jeg der jeg bodde for noen år siden og ifølge min venninne som fremdeles bor i huset så er det flere "beinlause" der. Helt seriøst.

Gjest Ovnseier
Skrevet

Komfyren fulgte boligen når jeg kjøpte den. Konen begikk selvmord på stuen, han døde av hjertet ett år senere på soverommet. Han ble funnet etter en uke. Så ja. Jeg har bestilt ny komfyr.

Gjest Ovnseier
Skrevet

Blir den bare varm, eller skrur bryterne på seg også?

Det opplevde jeg der jeg bodde for noen år siden og ifølge min venninne som fremdeles bor i huset så er det flere "beinlause" der. Helt seriøst.

Bryterene skrur seg på. For å få varme i stekovnen må to brytere skrus på.... Det skal ikke være mulig at dette skjer av seg selv tror jeg.

Skrevet

Bryterene skrur seg på. For å få varme i stekovnen må to brytere skrus på.... Det skal ikke være mulig at dette skjer av seg selv tror jeg.

Overledning kan sikkert føre til at både plater og stekeovn blir varme, men jeg tviler på at det kan skru på bryterne ja...

Spørs om du har noen små beinlause du og.

Skrevet

Få noen til å sjekkekomfyren for å finne evt feil. Dersomdu har usynlige besøk som liker å lage mat så hjelper det ikke å kjøpe ny komfyr. De har ikke tilhold i komfyren,men på stedet.

Mista nikket
Skrevet

Komfyren fulgte boligen når jeg kjøpte den. Konen begikk selvmord på stuen, han døde av hjertet ett år senere på soverommet. Han ble funnet etter en uke. Så ja. Jeg har bestilt ny komfyr.

Sikert kona som skal lage mat:-) Du gjør nok lurt i å kjøpe ny ovn. Er litt skummelt med en ovn som skrur seg på selv. Tenker brann.

Gjest Ovnseier
Skrevet

Sikert kona som skal lage mat:-) Du gjør nok lurt i å kjøpe ny ovn. Er litt skummelt med en ovn som skrur seg på selv. Tenker brann.

Ja, det er brann som bekymrer meg også. Jeg vet jo ikke når platene blir skrudd på. Hva om det skjer to om natten når vi sover her?

Mista nikket
Skrevet

Ja, det er brann som bekymrer meg også. Jeg vet jo ikke når platene blir skrudd på. Hva om det skjer to om natten når vi sover her?

Skulle det skje om natten, virker forhåpentligvis brannvarsleren. Men hva når alle er borte, f.eks på jobb eller er ute en kveld? Bytt så fort som mulig.

Skrevet

Hva med å trekke ut kontakten når dere legger dere,og når dere går ut?

Skrevet

Hadde vurdert flg alternativ: A:Kjøpt meg ny komfyr

B:Solgt boligen

C:Fått en prest el. til å komme og velsigne boligen

Så mørkeredd som jeg er så hadde jeg valgt alt A

Skrevet

På min gamle komfyr kunne jeg forhåndsinnstille at steikovnen og en av platene skulle slå seg til et gitt tidspunkt. Mener å huske at det var en bryter på ryggen som skulle settes på.

Tror komfyren het Elektra eller Elektrolux.

Skrevet

Hadde vurdert flg alternativ: A:Kjøpt meg ny komfyr

B:Solgt boligen

C:Fått en prest el. til å komme og velsigne boligen

Så mørkeredd som jeg er så hadde jeg valgt alt A

Jeg er så mørkredd at jeg antagelig hadde gått for alternativ B.

*grøsser*

Skrevet

Hva med å trekke ut kontakten når dere legger dere,og når dere går ut?

Trekke ut kontakten? Er ikke komfyrkontakten vanligvis _bak_ komfyren? Blir litt tungvindt vel?

Skrevet

Trekke ut kontakten? Er ikke komfyrkontakten vanligvis _bak_ komfyren? Blir litt tungvindt vel?

Bedre med litt tungvindt enn husløs pågrunn av brann.:) Man tåler jo det i noen dager inntil man får utredet problemet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...