Gå til innhold

Ferie med baby - forslag?

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

På forsommeren så skal jeg og mannen min dra på en ferie sammen i overgangen mellom min og hans permisjonstid. Vi skal selvsagt ha med oss lille snuppa, som da vil være ca 10-11 mnd.

Har du et forslag til hvor vi skal dra?

Vi har tenkt på Sør-Afrika, men det er så langt og fly med henne på fanget. Og jeg orker ikke Thailand eller noe slikt, av samme grunn (pluss tidsforskjellen).

Og så vil jeg helst ikke ha det for varmt, så derfor så er vel middelhavslandene ute av bildet på sommeren....

Noen ideer?

Skrevet

På forsommeren (første halvdel av juni fx) så er det vanligvis ikke så varmt i Hellas. I alle fall ikke på "min" øy Chios, der er det som regel en svalende bris også.

fuji1365380447
Skrevet

På forsommeren (første halvdel av juni fx) så er det vanligvis ikke så varmt i Hellas. I alle fall ikke på "min" øy Chios, der er det som regel en svalende bris også.

Hvordan er det å reise med barn i Hellas?

Er det OK å amme på kafe f.eks?

Skrevet

Jeg har ikke barn ennå selv, er førstegangsgravid, så jeg har ikke tenkt på dette med amming i Hellas. Barn er generelt veldig populære i Hellas, "alle" grekere elsker barn og kommenterer barna, og er kjempepositive til folk som reiser med barn. Men akkurat amming offentlig har jeg ikke tenkt på. Du kan evt. spørre på diskusjosforumet http://hellas.diskusjonsforum.no/

Jeg traff et par fra Nederland sist sommer da jeg var på Chios, og de reiste med en liten jente, kanskje rett under året (husker ikke eksakt alderen), og de storkoste seg i alle fall alle tre. Jenta sov i vogna si på taverna om kvelden mens foreldrene spiste og koste seg. På dagtid var de ved strand eller basseng, jeg vet ikke helt, for jeg bodde ved et annet hotell. Men de var i alle fall strålende fornøyde med reisen sin.

Bare spør hvis du lurer på mer, jeg kan jo i alle fall forsøke å svare :)

Skrevet

Det er sikkert ok. Det er helt ok i Tyrkia i hvert fall og forskjellen er heller ikke så stor.

Skrevet

Vi reiste til Lanzarote ved påsketider da snuppa var 9 mnd., og til California da ho var 1 år.

Det værste var nok å komme hjem fra California. Ikke lett for en ettåring å snu 9 timer.

Men ellers gikk begge turene kjempebra. Både med hensyn til selve reisa og varmen.

Sør Afrika er jo et litt "skummelt" land med relativt mye krimminalitet. Så jeg tror kanskje jeg ville valgt en gresk øy e.l. Enkelt og deilig. (Men kanskje ikke så spennende.)

Skrevet

Sør-Afrika har i alle fall en behagelig temperatur på tidspunktet. Men ikke reis utenom turiststedene, da det er en del kriminalitet der nede.

Gjest morentilfire
Skrevet

Å reise langt avsted med en baby er på en måte lettere enn å reise med en 3-åring.Så frykt ikke flyturen hvis det er Sør-Afrika dere vil til. Til Sør-Afrika går det fly om natten. Men en baby får du 'babyplass' i flyet. Også typiske turiststrøk er ok i Sør Afrika hvis man holder seg inne om natten.

Thailand er også fantastisk for en liten familie. Thailenderne liker visst barnefamilier.På flyet får du hjelp til barnemat etc. Bestiller du bolig med aircondition, trenger ikke varmen plage dere, det finnes skyggesteder over alt.

Ellers er Madeira deilig for voksne - med en baby i sele på magen eller i sekk på ryggen. Behagelig klima !

God tur - heldiggriser!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...