Gå til innhold

Excelhjelp

Anbefalte innlegg

Gjest heffalumpen
Skrevet

Hvordan telle celler MED innhold, bare telle hvor mange celler det er liksom? Ulikt innhold.

Jeg får bare 0 som resultat..

Skrevet

Bruker du denne formelen:

=ANTALLA(A1:A9)

(der A1:A9 bare er et foreslått område, bytt ut med dine cellereferanser)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Bruker du denne formelen:

=ANTALLA(A1:A9)

(der A1:A9 bare er et foreslått område, bytt ut med dine cellereferanser)

Tusen takk, så snill du er! :) Det ser ut til å funke. Vet du hva funskjonsnavnet er på engelsk? Så jeg slipper å skirve antalla hver gang?

Skrevet

Tusen takk, så snill du er! :) Det ser ut til å funke. Vet du hva funskjonsnavnet er på engelsk? Så jeg slipper å skirve antalla hver gang?

Nei, jeg vet ikke, har bare norsk versjon på denne maskinen.

Kanskje COUNTA ?

Gjest heffalumpen
Skrevet

Nei, jeg vet ikke, har bare norsk versjon på denne maskinen.

Kanskje COUNTA ?

Så flott :)) Det funka. Excel er supert - når man kan det.. Jobber du med slikt til daglig.. jeg mener .. du gjør vel ikke det, da hadde du ikke giddet å være så snill å svare alle oss her?? Tusen takk iallfall, nå ble jeg glad!

Skrevet

Så flott :)) Det funka. Excel er supert - når man kan det.. Jobber du med slikt til daglig.. jeg mener .. du gjør vel ikke det, da hadde du ikke giddet å være så snill å svare alle oss her?? Tusen takk iallfall, nå ble jeg glad!

Bra det funka!

Nei, jeg jobber ikke med IT-support til daglig, men bruker Office-programmene mye i jobben min. Har veldig varierte oppgaver over tid, så akkurat Excel er ikke noe jeg jobber like mye med hele tiden. Og Excel har langt flere muligheter enn hva jeg kan benytte meg av...

Gjest heffalumpen
Skrevet

Bra det funka!

Nei, jeg jobber ikke med IT-support til daglig, men bruker Office-programmene mye i jobben min. Har veldig varierte oppgaver over tid, så akkurat Excel er ikke noe jeg jobber like mye med hele tiden. Og Excel har langt flere muligheter enn hva jeg kan benytte meg av...

Enig, det dukker opp uante muligheter, men jeg er jo rimelig grønn. Men det var godt å høre at selv ikke du har full kjennskap til alt - da er det vel egentlig ikke noen nødvedig målsetting å kunne alt.

Man lærer jo fort det man trenger. Og så er det så gøy :) Ha en fin dag!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...