Gå til innhold

Fornuftig penge-bruk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Støtt meg litt her nå.

Hvor mye penger er fornuftig å bruke på stereoanlegg til stua?

Og hvor mye penger er fornuftig å bruke på nytt tv?

Mannen har plutselig fått litt ekstra penger, som jeg mener at vi kan bruke litt på meg og litt på han. ;) Han mener selvsagt at jeg ikke får noe før han har fått alt sitt. :P Neida, det er ikke så ille. Vi har bare litt forskjellige nivåer på hva vi syns er ok å bruke på dette.

Skrevet

Hva som er fornuftig avhenger nok litt av om man er kvinne eller mann ;)

Jeg vil si at det er fornuftig å bruke en 8000-10.000,- på stereoanlegg.

På en TV får man veldig bra TV for under 20.000,-

Skrevet

Hei,

Du må nesten si noe om dere? Hvilket musikksystem man skal ha avhenger jo litt av om det er "livets store hobby" og man er dirigent i et symfoniorkester, eller om man spiller høy musikk et par ganger i året.

Og det avhenger jo av hva begge mener.

Man får jo *flotte* TVer til 8000,- og sikkert lydsystemer til langt mindre.

Med vennlig hilsen

ShitDiddelyDo
Skrevet

Aner ikke med tv-er, men hvis typen din er musikk-/filmfrelst, ville jeg nok anbefalt ham å spytte i mellom 10 og 20 lapper på anlegget.

Det varer i mange år, og gir mye glede.

Men igjen: Det forutsetter jo at han bruker anlegget en del.

Ingen grunn til å spytte i såpass hvis han egentlig driter i musikk og lyd.

Men hva jeg synes er god lyd vil lydfreaker le av.

Skrevet

Jeg kjøpte meg ny tv og et lite snertent surroundanlegg (bruker det som musikkanlegg) i sommer. Betalte nesten 17 000,- for alt sammen, og det var langt over det jeg hadde egentlig tenkt å bruke, men jeg fikk god pris, siden jeg kjente tvmannen. ;) Det skulle egentlig kosta over 26 000,-

Men det er en knalltv, asså! Og anlegget er mer enn bra nok for min lille stue. :)

Skrevet

Vi har prosjektor og lerret i kjelleren, og jeg TROR mannen snart innser at det ikke blir noe nytt tv her i huset.

Vi har barn på 2 år og det kommer en til om et halvår eller noe, så det blir ikke ofte spilt høy musikk i stua. Men vi vil gjerne unngå å ha på tv hele ettermiddagen, og gubben er avhengig av lyd. Også har vi jo mange cder, som vi aldri får hørt på. Så radio og cd-spiller hadde holdt, jeg mener vi kan kjøpe en til 200 kr på clas ohlson, men han er ikke enig. Han vil ha en høyttaler på hver side av tv, og forsterker. (kan vel bruke dvd-spilleren som cd-spiller?)

candyqueen_83
Skrevet

Aner ikke med tv-er, men hvis typen din er musikk-/filmfrelst, ville jeg nok anbefalt ham å spytte i mellom 10 og 20 lapper på anlegget.

Det varer i mange år, og gir mye glede.

Men igjen: Det forutsetter jo at han bruker anlegget en del.

Ingen grunn til å spytte i såpass hvis han egentlig driter i musikk og lyd.

Men hva jeg synes er god lyd vil lydfreaker le av.

For å få en god flatskjerm man virkelig blir fornøyd med hadde jeg nok brukt 20-25 000 kr.

candyqueen_83
Skrevet

For å få en god flatskjerm man virkelig blir fornøyd med hadde jeg nok brukt 20-25 000 kr.

Oi skulle selvfølgelig svare Åsemor

Skrevet

Vi har prosjektor og lerret i kjelleren, og jeg TROR mannen snart innser at det ikke blir noe nytt tv her i huset.

Vi har barn på 2 år og det kommer en til om et halvår eller noe, så det blir ikke ofte spilt høy musikk i stua. Men vi vil gjerne unngå å ha på tv hele ettermiddagen, og gubben er avhengig av lyd. Også har vi jo mange cder, som vi aldri får hørt på. Så radio og cd-spiller hadde holdt, jeg mener vi kan kjøpe en til 200 kr på clas ohlson, men han er ikke enig. Han vil ha en høyttaler på hver side av tv, og forsterker. (kan vel bruke dvd-spilleren som cd-spiller?)

Jeg må si meg enig med deg. Hadde jeg vært deg med en mann som ønsker seg litt mer enn noe fra Clas Ohlson, så hadde jeg nok strukket meg til at han kunne bruke max. et par tusenlapper. Så får han i hvertfall to høytalere.

Skrevet

Jeg synes ikke mannen din sine ønsker er urimelige. Hadde vært villig til å bruke noen tusen i en tilsvarende situasjon.

Skrevet

Hei,

Du må nesten si noe om dere? Hvilket musikksystem man skal ha avhenger jo litt av om det er "livets store hobby" og man er dirigent i et symfoniorkester, eller om man spiller høy musikk et par ganger i året.

Og det avhenger jo av hva begge mener.

Man får jo *flotte* TVer til 8000,- og sikkert lydsystemer til langt mindre.

Med vennlig hilsen

Ja, har lagt inn tilleggsinfo her nå.

Gjest ho mor
Skrevet

Det som finnes på billig butikker holder til barn, men jeg ville aldri hatt det selv hvis det skulle være i stua og holde i mange år.

Jeg er litt teknisk freak på dette med tv og lyd og elsker masse finesser- gode bilder- og fin lyd. Og ja det er stor forskjell på kvalitet når det gjelder slike ting.

Hvor ofte får mannen sine ønsker oppfyllt? Ofte er det vi damer som kjøper oss klær og div. duppeditter og samlet i sum så blir det litt penger i løpet av et år. Så jeg synes at hvis mannen har litt interesse av dette så burde han få første prioritet på valget.

Dessuten har du jo da en "neste gang" tilgode -hvor du kan ønske deg noe av pengeforsyningen som skal brukes! Er ikke det lurt å ha i bakhodet?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han er lydfrelst, har egne penger han vil bruke på god lyd, og du foreslår anlegg til 200 kroner fra Clas Olsen?

Han må synes du har noen jævla gode sider siden han ikke har dumpa deg ennå. :)

Skrevet

Det som finnes på billig butikker holder til barn, men jeg ville aldri hatt det selv hvis det skulle være i stua og holde i mange år.

Jeg er litt teknisk freak på dette med tv og lyd og elsker masse finesser- gode bilder- og fin lyd. Og ja det er stor forskjell på kvalitet når det gjelder slike ting.

Hvor ofte får mannen sine ønsker oppfyllt? Ofte er det vi damer som kjøper oss klær og div. duppeditter og samlet i sum så blir det litt penger i løpet av et år. Så jeg synes at hvis mannen har litt interesse av dette så burde han få første prioritet på valget.

Dessuten har du jo da en "neste gang" tilgode -hvor du kan ønske deg noe av pengeforsyningen som skal brukes! Er ikke det lurt å ha i bakhodet?

Jo, jeg ser det. Jeg skjønner også at vi bør kjøpe noe av kvalitet sånn at vi kan ha det i mange år. (Men det var jo det vi gjorde da vi kjøpte tv for 2 år siden, og allerede nå maser han om noe nytt.)

Hvor mye koster et ålreit stereoanlegg til stua da? Snakker vi at 8-10000 kr er greit, eller må man opp i 15-20000?

(Og det er hans penger, og han som bestemmer... jeg har liksom ikke på noen som helst måte noe bestemmelsesrett over disse pengene, pga situasjonen.)

Får si at han får sette et par tusen kroner på konto til speilreflekskameraet jeg ønsker meg, så kan jeg spare litt selv og.

Skrevet

Han er lydfrelst, har egne penger han vil bruke på god lyd, og du foreslår anlegg til 200 kroner fra Clas Olsen?

Jeg har ikke foreslått det fra Clas Ohlson, jeg lurte på om ikke det holdt med 5000 kr sånn at jeg kunne få 6000 kr til nytt fotoapparat. ;)

Jeg har jo ikke peiling.

Skrevet

Og han er ikke lydfrelst på den måten, men han må ha noe i bakgrunnen, oftest går det greit med at discovery står på liksom.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ikke foreslått det fra Clas Ohlson, jeg lurte på om ikke det holdt med 5000 kr sånn at jeg kunne få 6000 kr til nytt fotoapparat. ;)

Jeg har jo ikke peiling.

Du får mye bra for 5000 i dag.

Men det avhenger litt av hvor kravstor han er.

Veldig mange vil nok være veldig fornøyd med et anlegg til 5000.

Skrevet

Spør om han kan sponse halve kameraet da og så bruke resten på lydutstyr.

Jeg er ingen stor lydffreak, men tv'n må være bra. Bilde er viktigere for meg. Også elsker jeg alle mulig elektroniske dingser da. Så jeg har en svindyr mobil, det prioriterer jeg penger på, mens han er veldig fornøyd med den han kjøpte seg på qxl til noen hundrelapper.

Skrevet

Fornuftig avhenger av den som spør, hvor god råd dere har og hvilke verdier dere prioriterer.

Det som kan virke som en akseptabel utgift for Røkke er kanskje ikke like fornuftig for deg. Og det er mulig at Pia Haraldsen prioriterer sin pengebruk anneledes enn en katolsk nonne.

Ofte er evnen til å glede seg over musikk og film mye viktigere enn kvaliteten på anlegget.

Hvis han bruker 20.000 på stereoanlegg og ender opp med å spille 128k MP3-filer så antar jeg at selgeren fikk en bra bonus.

Gjest sandex
Skrevet

Stereoanlegg? Så godt som ingenting synes jeg.. :)

TV? Tja... en 10.000 kunne jeg tenkt meg å brukt.. Godt nok det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...