Gå til innhold

Når man har søkt på en jobb....

Anbefalte innlegg

Gjest sommerfugler i magen nå
Skrevet

Jeg har søkt på en jobb, og har vært på intervju.

Hvis jeg skulle få jobben, får jeg da telefon om dette, eller må jeg vente på brev????

Hva er vanlig?

Tørr ikke ringe for jeg er så spent og er så redd for å bli skuffa....

Skrevet

Ta alltid kontakt med arbeidsgiver minst tre ganger:

En gang for å spørre hva jobben går ut på, og hva slags firma det er, selv om du vet det fra før.

Intervju.

Oppfølging av interju, dvs høre hvordan du ligger an i prosessen, og si at du gjerne vil ha jobben. Men det må skje på et tidspunkt mens søknadene gjennomgås. Men gjerne også etterpå. Spør hvorfor du i tilfelle ikke kom i betraktning. Nyttig læring.

Skrevet

År og dag siden jeg var i den situasjonen, men tror at det er vanligst at man blir oppringt med tilbud om jobben, som blir bekreftet per brev. I alle fall i det private næringslivet.

Skrevet

Du får en telefon først så vil du få et brev om at du har fått jobben. Du skal i tilfelle forlange skriftlig tilbud, hvis ikke kan de gå tilbake på dette og du kan få noen problemer med det.

Men bare ring etter en stund, får du ikke jobben så kan det være nyttig læring å høre hvorfor du ikke fikk den.

Skrevet

Ta alltid kontakt med arbeidsgiver minst tre ganger:

En gang for å spørre hva jobben går ut på, og hva slags firma det er, selv om du vet det fra før.

Intervju.

Oppfølging av interju, dvs høre hvordan du ligger an i prosessen, og si at du gjerne vil ha jobben. Men det må skje på et tidspunkt mens søknadene gjennomgås. Men gjerne også etterpå. Spør hvorfor du i tilfelle ikke kom i betraktning. Nyttig læring.

Kanskje en ide å sende inn søknad også? :)

Skrevet

Kanskje en ide å sende inn søknad også? :)

Ikke nødvendigvis. Det er bare å invitere seg selv på intervju, gjerne etter at søknadsfristen er gått ut. Du når ikke langt med beskjedenhet. Enten liker arbeidsgivere folk med tæl og pågangsmot, eller så gjør de ikke. Du kan like godt tape ved å være slapp og engstelig som å være frekk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...