Mary Poppins Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 På værmeldingene sier de bestandig; nord for statt og sør for statt... men hvor ligger statt? Vi har en diskusjon gående her og alle mener litt forskjellig nemlig 0 Siter
Debra-irl Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Stad(t?) ligger på vestlandet et sted. Mørekysten? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Stad(t?) ligger på vestlandet et sted. Mørekysten? aha er det sånn det skrives ja.. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Det heter Stadt. Men jeg veit da faen hvor det ligger. 0 Siter
EllaJo Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Ligger i Sogn og Fjordane, helt opp mot Møre og Romsdal grense, ytterst på kysten 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Det heter Stadt. Men jeg veit da faen hvor det ligger. hehe da er vi flere. hvorfor i pokkers land og riker driver værdamene og maser om stadt når ingen vet hvor det ligger.. Har forsøkt å finne stadt på kartet men finner det ikke gitt.. 0 Siter
Debra-irl Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Dette fant jeg via google da.... I værmeldingene betyr ”Vestlandet” fylkene Rogaland, Hordaland, Sogn & Fjordane og Møre & Romsdal. ”Stad” utgjør i mange tilfeller et værskille p.g.a.virkningene av golfstrømmen og lavtrykkenes vandring i norskehavet, slik at begrepet ”Vestlandet sør for Stad” brukes. Grovt sett skilles da Møre & Romsdal ut fra de tre fylkene lengre sør på Vestlandet. ”Vest-Norge” er et litt uklart geografisk begrep og skal derfor ikke benyttes i værmeldingene. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Stadt ligger i Selje kommune, Sogn og Fjordane. I denne kommunen ligger i tillegg Norges vestligste punkt. 0 Siter
April Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Stadtlandet er facinerende med mye vær og noen vakre perler og mye historie. Flott å stå på Vestkapp og se utover Stadthavet. Ligger som nevnt i tråden i Sogn og Fjordane. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 4. januar 2007 Forfatter Skrevet 4. januar 2007 Dette fant jeg via google da.... I værmeldingene betyr ”Vestlandet” fylkene Rogaland, Hordaland, Sogn & Fjordane og Møre & Romsdal. ”Stad” utgjør i mange tilfeller et værskille p.g.a.virkningene av golfstrømmen og lavtrykkenes vandring i norskehavet, slik at begrepet ”Vestlandet sør for Stad” brukes. Grovt sett skilles da Møre & Romsdal ut fra de tre fylkene lengre sør på Vestlandet. ”Vest-Norge” er et litt uklart geografisk begrep og skal derfor ikke benyttes i værmeldingene. Tusen takk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.