Gå til innhold

hvor ligger statt?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

På værmeldingene sier de bestandig; nord for statt og sør for statt... men hvor ligger statt? Vi har en diskusjon gående her og alle mener litt forskjellig nemlig ;)

Skrevet

Stad(t?) ligger på vestlandet et sted. Mørekysten?

Mary Poppins
Skrevet

Stad(t?) ligger på vestlandet et sted. Mørekysten?

aha er det sånn det skrives ja..

Skrevet

Det heter Stadt. Men jeg veit da faen hvor det ligger. ;)

Skrevet

Ligger i Sogn og Fjordane, helt opp mot Møre og Romsdal grense, ytterst på kysten

Mary Poppins
Skrevet

Det heter Stadt. Men jeg veit da faen hvor det ligger. ;)

hehe da er vi flere. hvorfor i pokkers land og riker driver værdamene og maser om stadt når ingen vet hvor det ligger..

Har forsøkt å finne stadt på kartet men finner det ikke gitt..

Skrevet

Dette fant jeg via google da....

I værmeldingene betyr ”Vestlandet” fylkene Rogaland, Hordaland, Sogn & Fjordane og Møre & Romsdal. ”Stad” utgjør i mange tilfeller et værskille p.g.a.virkningene av golfstrømmen og lavtrykkenes vandring i norskehavet, slik at begrepet ”Vestlandet sør for Stad” brukes. Grovt sett skilles da Møre & Romsdal ut fra de tre fylkene lengre sør på Vestlandet. ”Vest-Norge” er et litt uklart geografisk begrep og skal derfor ikke benyttes i værmeldingene.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Stadt ligger i Selje kommune, Sogn og Fjordane. I denne kommunen ligger i tillegg Norges vestligste punkt.

Skrevet

Stadtlandet er facinerende med mye vær og noen vakre perler og mye historie. Flott å stå på Vestkapp og se utover Stadthavet.

Ligger som nevnt i tråden i Sogn og Fjordane.

Mary Poppins
Skrevet

Dette fant jeg via google da....

I værmeldingene betyr ”Vestlandet” fylkene Rogaland, Hordaland, Sogn & Fjordane og Møre & Romsdal. ”Stad” utgjør i mange tilfeller et værskille p.g.a.virkningene av golfstrømmen og lavtrykkenes vandring i norskehavet, slik at begrepet ”Vestlandet sør for Stad” brukes. Grovt sett skilles da Møre & Romsdal ut fra de tre fylkene lengre sør på Vestlandet. ”Vest-Norge” er et litt uklart geografisk begrep og skal derfor ikke benyttes i værmeldingene.

Tusen takk :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...